


АРЛ проблем
- VW_Bora_150
- Мнения: 13
- Регистриран на: Нед 07 окт 2012 9:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Truro
АРЛ проблем
Здравейте всички.Ето и какво се случи.Колата се движеше нормално със скорост от около 110 км/ч докато в един момент не започна да тресе все едно някое колело всеки момент ще хвръкне.Махам си крака от газта и спира да тресе.Подавам пак газ и пак започва да тресе.Изгуби и мощност като че ли?!Спирам след 100 м с намерение да погледна гумите, но чувам че мотора си трака и на място.Като се подаде газ се разтриса още повече все едно работи на три цилиндъра.Освен това и надува въздух към въздушния филтър.От тук нататък вече само на платформа защото разбрах че има нещо сериозно.Колата в момента я гледат и ми казаха че има вероятност да е паднал клапан.След това казаха че може да е износена/отчупена гърбица на вала?!Мисля че в момента отварят двигателя така че ще ви държа в течение ,но все пак ще се радвам да чуя мнения.Благодаря.
- 7 speed DSG
- Мнения: 260
- Регистриран на: Съб 19 юни 2010 8:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблем с АРЛ-помогнете моля!
Mного е вероятно да имаш "смазан" разпределителен вал - имаш 2 варианта, евтин за около 500 лева и скъп за около 1200 лева 

-
- Мнения: 2102
- Регистриран на: Чет 29 ное 2012 15:32
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: AVF
- Местоположение: София
Re: Проблем с АРЛ-помогнете моля!
Някоя дюза се ебава Като им гледам диагнозите ходи им кажи да не отварят двигатела 

- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Проблем с АРЛ-помогнете моля!
Хммм, възможно е да е клапан, но много по-вероятно, по симптомите, които описваш, проблема да е дюза и то ел.проблем. Когато изключи цилиндър , също се чува буботене в цилиндъра.
EDC15P не е глупаво ЕЦУ. При ел.проблем в дюзата веднага се записва грешка "цилиндър Х- електрикъл циркуит малфункшън". Ако проблема е в липса на компресия, или механичен проблем в дюзата , се записва грешка " цилиндър Х - мисфаяр детекшън " .
В първият случай е ясно ( гледат се окабеляването от ЕЦУ-то до дюзата) .
Във вторият случай, се мери компресия на цилиндъра ( през свещта). Ако има компресия, се разменят две дюзи и се гледа , дали проблема се мести с дюзата !
Успех !
EDC15P не е глупаво ЕЦУ. При ел.проблем в дюзата веднага се записва грешка "цилиндър Х- електрикъл циркуит малфункшън". Ако проблема е в липса на компресия, или механичен проблем в дюзата , се записва грешка " цилиндър Х - мисфаяр детекшън " .
В първият случай е ясно ( гледат се окабеляването от ЕЦУ-то до дюзата) .
Във вторият случай, се мери компресия на цилиндъра ( през свещта). Ако има компресия, се разменят две дюзи и се гледа , дали проблема се мести с дюзата !
Успех !
- mircho82
- Мнения: 378
- Регистриран на: Нед 28 сеп 2008 19:28
- Автомобил: Golf IV TDI GTI
- Двигател: ARL 2001
- Местоположение: Плевен
Re: Проблем с АРЛ-помогнете моля!
Ако е дюза би трябвало триъгълника за ESP-то да мига. Възможно е да е от нея, имал съм такъв проблем,но като се закачи на VAG се вижда всичко, невярвам веднага да тръгнат да отварят.
- VW_Bora_150
- Мнения: 13
- Регистриран на: Нед 07 окт 2012 9:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Truro
Re: Проблем с АРЛ-помогнете моля!
И така:едната гърбица на вала е износена и то много.Износени повдигачи-няколко.Единият от тях на износената гърбица е спукан.Вследствие на това се очертава обстоен ремонт на главата.Няма проблеми в долната част на двигателя.Интеркулера е почти запушен от нагар.
- Psychopath
- Мнения: 62
- Регистриран на: Съб 29 ное 2008 19:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Проблем с АРЛ-помогнете моля!
Здравей колега,да те попитам с какво масло караш по принцип,защото ми е любопитно?
- VW_Bora_150
- Мнения: 13
- Регистриран на: Нед 07 окт 2012 9:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Truro
Re: Проблем с АРЛ-помогнете моля!
В момента със castrol 5w40 505.01 каквото е и препоръчителното за модела но явно преди това е карана с нещо "лошо".имам колата от около 4 месеца.
- Psychopath
- Мнения: 62
- Регистриран на: Съб 29 ное 2008 19:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Проблем с АРЛ-помогнете моля!
Не колега просто след време шоколадовите валове се износват и е нужна смяната им барабар с повдигачите,в чуждите форуми ги наричат chocolate cams.
- VW_Bora_150
- Мнения: 13
- Регистриран на: Нед 07 окт 2012 9:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Truro
Re: Проблем с АРЛ-помогнете моля!
Даааа.Току що изчетох и доста за тези "шоколади".При мен започна да се чува доста тракане от двигателя в момента в който смених маслото което ме навежда на мисълта че колата е била "напудрена"(наи вероятно с присадка).Ясно е вече какво трябва да стане сега да видим и как ще стане че май сметката ще е дебела
.Може ли да се ползва вал от други мотори и ако ДА от кои кодове?

- Psychopath
- Мнения: 62
- Регистриран на: Съб 29 ное 2008 19:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Проблем с АРЛ-помогнете моля!
Малко по надолу в линка ги има кодовете на моторите от които да търсиш вал,а иначе ти трябва целия кит който се предлага!
http://www.darksidedevelopments.co.uk/products/complete-camshaft-kit-for-1-9-8v-pd-engines.html

- VW_Bora_150
- Мнения: 13
- Регистриран на: Нед 07 окт 2012 9:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Truro
Re: АРЛ проблем
Благодаря колега.
Сдобих се с глава от Шкода Суперб 130 AWX.Сега остава да се разтовари и да видим какво може да се ползва.На пръв поглед всичко изглежда добре.
Сдобих се с глава от Шкода Суперб 130 AWX.Сега остава да се разтовари и да видим какво може да се ползва.На пръв поглед всичко изглежда добре.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: venll-vr и 24 госта