Голф 4 тди 90к.с се изфорсира при палене топъл

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Jonkata_v
Мнения: 266
Регистриран на: Вто 24 яну 2006 10:55
Автомобил: VW GOLF MK4 Variant+MK4 HatchBac
Двигател: 1.9TDI-90 AGR + 1.9TDI-90 AGR
Местоположение: София

Голф 4 тди 90к.с се изфорсира при палене топъл

Мнениеот Jonkata_v » Пет 15 фев 2013 21:10


Здравейте!
Миналото лято ми се случи за първи път въпросното изфорсиране когато е топла.
Случи се точно когато бях спрял за 5мин. и след като се качих и запалих се изфорсира до 1200 оборота....от тогава до днес не ми е правила тази аномалия.
Днес се случи същото,само че ми направи впечатление,че изпуши леко при паленето с леко лютива миризма и бял цвят на пушека.
Преди време съм гледал стойностите на температурния датчик на вагком ,защото се съмнявам в него ,и имаше съвсем леко играене на стойностите (например от 0.49 падат на 0.39 и пак се качват 0.49....нещо такова беше). За тези стойности се посъветвах с майстор ,и той ми каза,че са много малки за да сменям датчика,от тогава не съм гледал стойностите.
Има още нещо което не съм направил,а трябва да направя е да си върна леко центровката на помпата към закъснение,че в момента ми е малко в повече към предварение 70-74....ако има значение това де :)

Ще помоля за съвети и насоки....
Благодаря предварително :)




Потребителски аватар
tih
Мнения: 843
Регистриран на: Съб 01 юли 2006 0:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич Golf IV 1.9TDI ALH 90++

Re: Голф 4 тди 90к.с се изфорсира при палене топъл

Мнениеот tih » Съб 16 фев 2013 2:20


Не мога да кажа със сигурност, но мисля че няма да е зле да ти видят помпата, там има един клапан който понякога се сбъгва и резултата е точно такъв какъвто го описваш - още при самото палене, двигателя се изфорсирва рязко, но нека и други да изкажат мнение.


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Голф 4 тди 90к.с се изфорсира при палене топъл

Мнениеот Dobromirski » Съб 16 фев 2013 7:42


Не пипай помпата,а си смени температурният датчик на антифриза, ако вече не е твърде късно за свещите . :banghead


Потребителски аватар
mariovasi
Мнения: 1787
Регистриран на: Съб 16 фев 2008 17:51
Автомобил: Skoda scala 110kw DSG 2020
Двигател: TSI
Местоположение: Г. Оряховица/В.Търново

Re: Голф 4 тди 90к.с се изфорсира при палене топъл

Мнениеот mariovasi » Съб 16 фев 2013 7:46


Мдааа ...характерно е също при причинител темп.датчик лампата за подгрева да свети при топъл двигател съмнително дълго.Форсажите при палене отделно...
И аз смятам че е темп.датчик.При мен също беше тези симптоми.


Потребителски аватар
Jonkata_v
Мнения: 266
Регистриран на: Вто 24 яну 2006 10:55
Автомобил: VW GOLF MK4 Variant+MK4 HatchBac
Двигател: 1.9TDI-90 AGR + 1.9TDI-90 AGR
Местоположение: София

Re: Голф 4 тди 90к.с се изфорсира при палене топъл

Мнениеот Jonkata_v » Съб 16 фев 2013 9:10


Благодаря :)
Свещи на антифриза нямам,а другите свещи съм ги сменил миналата година и четирите.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8988
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Голф 4 тди 90к.с се изфорсира при палене топъл

Мнениеот samo_pechka » Съб 16 фев 2013 17:02


:icon_lol Ами то аслъ за тях ( за мотора) не за хантифриза става въпрос ! Пак ги погледни ,може да са :bishop


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8372
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Голф 4 тди 90к.с се изфорсира при палене топъл

Мнениеот Stivi » Съб 16 фев 2013 18:15


Dobromirski написа:Не пипай помпата,а си смени температурният датчик на антифриза, ако вече не е твърде късно за свещите . :banghead


:th_up тъй тъй :)


Потребителски аватар
Jonkata_v
Мнения: 266
Регистриран на: Вто 24 яну 2006 10:55
Автомобил: VW GOLF MK4 Variant+MK4 HatchBac
Двигател: 1.9TDI-90 AGR + 1.9TDI-90 AGR
Местоположение: София

Re: Голф 4 тди 90к.с се изфорсира при палене топъл

Мнениеот Jonkata_v » Съб 16 фев 2013 20:44


Това мисля да направя,да го сменя този температурен датчик...
Благодаря на всички за съветите :)


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Голф 4 тди 90к.с се изфорсира при палене топъл

Мнениеот Dobromirski » Съб 16 фев 2013 23:14


Jonkata_v написа:Свещи на антифриза нямам,а другите свещи съм ги сменил миналата година и четирите.


Dobromirski написа:
За да не се оплаквате, че Ви горят свещите , винаги поглеждайте дали имате записана грешка за темп. датчик в ЕЦУ-то
На VAG групата много често им дефектира температурният датчик на антифриза. ЕЦУ-то записва грешка ,едва когато веригата остане отворена. За съжаление , преди датчика да прекъсне на пълно ( и ЕЦУ-то да запише грешка) , той увеличава съпротивлението си , като по този начин лъже компа, че двигателят е студен. В резултата на това, се включва подгряването на свещите и се отива на по-високи стойности на горивото при тихи обороти. Ако колата е на място (speed сензора отчита 0км/h ) след около две секунди , ECU-то се усеща какъв е проблема (поради повишените обороти на празен ход) и записва грешка в темп. датчик. Но ако това се случи в движение , свещите греят и в горещата горивна камера изгарят бързо. Просто ми направи впечатление, че почти всички коли с изгорели 4 свещи имат записана грешка в engine colant temp. sensor .
Когато казвам записана грешка, имам предвид АКТИВНА ( в момента ). При рестарт ма двигателя, или временно възстановяване на параметрите на датчика, всичко започва отново.


Потребителски аватар
Jonkata_v
Мнения: 266
Регистриран на: Вто 24 яну 2006 10:55
Автомобил: VW GOLF MK4 Variant+MK4 HatchBac
Двигател: 1.9TDI-90 AGR + 1.9TDI-90 AGR
Местоположение: София

Re: Голф 4 тди 90к.с се изфорсира при палене топъл

Мнениеот Jonkata_v » Нед 17 фев 2013 9:44


Dobromirski благодаря ти за ясния и изчерпателен отговор :beer


Потребителски аватар
Jonkata_v
Мнения: 266
Регистриран на: Вто 24 яну 2006 10:55
Автомобил: VW GOLF MK4 Variant+MK4 HatchBac
Двигател: 1.9TDI-90 AGR + 1.9TDI-90 AGR
Местоположение: София

Re: Голф 4 тди 90к.с се изфорсира при палене топъл

Мнениеот Jonkata_v » Съб 02 мар 2013 22:08


Температурния датчик вече е сменен със оригинален - зелен на цвят.
Преди смяната е направена проверка с вагком и грешка не беше записана.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], Tipsy и 33 госта