Здравейте,става дума за 1.9ТДИ 1Z мотор, ще сменям ангренажа на колата, но трябва да сменям и семеринг(тече отпред, но не е от капака на клапаните)
Трябва да махна металната основа на пластмасовия ангренажен капак, притеснява ме ГНП-то, видях че ангренажното колело се държи на 3 болта за по малко колело, което пък е захванато за оста на ГНП-то, ще трябва ли да махам въпросното малко колело от оста на ГНП-то за да сваля ламаринената основа и ако трябва да го махам, как мога да си го върна на точната позиция(Притесненията са ми породено от това че мой познат ми каза,че нямало шпонка която да го фиксира) Ако не се маха малкото колело, а само ангренажното видях как се фиксира на позиция, но ако трябва малкото да се махне и няма шпонка си нямам идея как да си направя после центровката да точна без намесата на специализирана техника. Стана малко дълго питането, извинявам се.



Въпроса за ГНП-то при смяна на семеринг на разпределител.вал
- martin4o_mom4e
- Мнения: 376
- Регистриран на: Нед 15 юни 2008 12:56
- Автомобил: VW Golf II
- Двигател: PF 1988
- Местоположение: Пазарджик
Re: Въпроса за ГНП-то при смяна на семеринг на разпределител
Колелото на разпределителния вал МИСЛЯ че на 1Z също няма шпонка,за целта трябва да свалиш капака на клапаните и в другия край на разпределителния вал се застопорява.След това си правиш бележки и сваляш колелото на разпределителния вал (излиза гадно,понеже е на конус).
Относно ГНП като го прекараш на центровка го сваляш без проблем,то е шпонка и не може да го объркаш.Не е нужно да сваляш цялата помпа (3те болта)
Относно ГНП като го прекараш на центровка го сваляш без проблем,то е шпонка и не може да го объркаш.Не е нужно да сваляш цялата помпа (3те болта)
- KARMANN
- Мнения: 167
- Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 23:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Въпроса за ГНП-то при смяна на семеринг на разпределител
Много благодаря!
- bobitur
- Мнения: 1172
- Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
- Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Пловдив
Re: Въпроса за ГНП-то при смяна на семеринг на разпределител
Ами има метална пластина и канал на оста на помпата на нея се застопорява. Верно е на конус ама трябва и ваг след това за центровката. По белези няма как да се получи след сваляне на помпа.
- martin4o_mom4e
- Мнения: 376
- Регистриран на: Нед 15 юни 2008 12:56
- Автомобил: VW Golf II
- Двигател: PF 1988
- Местоположение: Пазарджик
Re: Въпроса за ГНП-то при смяна на семеринг на разпределител
bobitur написа:Ами има метална пластина и канал на оста на помпата на нея се застопорява. Верно е на конус ама трябва и ваг след това за центровката. По белези няма как да се получи след сваляне на помпа.
Защо е нужно да сваля цялата помпа,на него му е проблем тенекията под колелото на ГНП-то.
Колега застопоряваш си помпата на центровка и сваляш колелото,то е на шпонка,после пак ще си е на същото място.
- KARMANN
- Мнения: 167
- Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 23:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Въпроса за ГНП-то при смяна на семеринг на разпределител
Справих се без проблеми, всичко си беше точно като при стария ми 1.6Д. Смених семеринга на разпределителния вал и теча на маслото престана, смених си и ангренажния ремък, въпреки че стария ремък изглеждаше скоро сменяван ама реших за по-сигурно да си сложа нов. Срещнах трудност с Г-образния обтегач на пистовия ремък, беше затегнал в едно положение, едвам го помръднах, пак затегна, раздвижих го и се оправи, но хич не ми стана ясно как бих могъл да го сменя, колата има и климатик и комресора е сложен точно над алтернатора и ми се вижда ужасно. За сега няма да се сменя, но ако може малко да ми поясните как става смяната на този обтегач.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта