jetta 2007 2.0 тди глухо тропане по неравности и придърпване

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
AsST
Мнения: 2
Регистриран на: Чет 21 май 2009 10:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

jetta 2007 2.0 тди глухо тропане по неравности и придърпване

Мнениеот AsST » Чет 21 май 2009 10:44


Здравейте, колеги. Нов съм във форума, но бих искал да се консултирам с вас за проблем който имам на jetta 2007 2.0 тди 103кс с 6 степенна ръчна кутия.
Проблем #1.
При ниска скорост и по неравности има едно глухо тропане (ромолене или както там наричат този звук по форумите), което се чува отпред. При висока скорост този шум отсъства или поне е неразличим. Чува се когато колата върви направо а не само при навиване на волан. Ходих на проверка на окачването на поне двама майстори и след преглед казаха, че абсолютно всичко по окачването е здрава. И все пак трополенето си остава. Някакви идеи? Знам че е писано много по темата, но при положение, че сервизите казват, че проблем нямя, за какво може да става въпрос?
Проблем #2.
При ускорение на 1ва и 2ра предавка точно около 2000об. се чува един много лек звук (нещо като "хрът, хрът", като на зацепване някакво) придружено с леко придърпване. Не винаги се случва и ми се струва че зависи от начина по който се подава газта при тръгване. Ако дам пълна газ и йа изфорсирам от старт това нещо го няма, а само ако тръгна лекои постепенно усилвам натиска върху газта докато стигне до 2000 оборота кадето издава този звук. Звукът е моментен а не продължителен и постоянен и след преминаване на тези обороти спира. При по високите предавки не го забелязвам, но може и там да го има, а просто да не се чува от скоростта. До момента е отхвърлена ЕГР клапата тъй като е свалена и изчистена, също така дебитомера и помпа дюзите, както и турбото. никой няма идея от какво може да е да не говорим, че майсторите, коите се возеха до мен в колата с включена диагностика дори не го чуват и на компютъра не излиза никакъв проблем. Това моментно придърпване обаче е факт и ме притеснява. Моля за съвети. Благодаря предварително!




Потребителски аватар
theraven
Мнения: 2358
Регистриран на: Сря 05 мар 2008 15:56
Автомобил: Golf Mk4 Sport Edition
Двигател: SDI
Местоположение: Нова Загора/София/Лондон
Контакти:

Re: Глухо тропане по неравности и придърпване на 2000 оборота.

Мнениеот theraven » Пет 22 май 2009 0:08


Колега, това да не е някоя система против приплъзване. На моя Голф 4 като се активира ESP-то понякога се чуват такива звуци.


AsST
Мнения: 2
Регистриран на: Чет 21 май 2009 10:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Глухо тропане по неравности и придърпване на 2000 оборота.

Мнениеот AsST » Пет 22 май 2009 9:43


Ами мислям, че не е ЕСПто. Почвам да се съмнявам да не е спукано някое от маркучетата от турбото или някоя клапа по турбото, но не съм сигурен. Компютътрът не отчита грешка в турбото и параметрите са отлични. Въпросът е дали след това се губи.


krasimir_n85
Мнения: 2
Регистриран на: Съб 30 мар 2013 14:37
Автомобил:
Двигател:

Re: Глухо тропане по неравности и придърпване на 2000 оборот

Мнениеот krasimir_n85 » Пон 01 апр 2013 23:19


Колега, ще се радвам много, ако намериш решение на вторият проблем, защото аз го имам същият на Голф 5 2.0 ТДИ и ме побърква!!! Чета по форумите тука, ме може да е маслена помпа, а това е голям проблем!!и според мен е някакво мъркуче на турбото,защото и то вие като линейка. Ако откриесш какъв е проблема ще съм мнг задължен, че аз съм в австрия , а тука дерът глави :(((( ааа а други мислят, че може да е маховик, което е по малкото зло


Потребителски аватар
petiaivanova12
Мнения: 162
Регистриран на: Пет 21 авг 2009 12:17
Автомобил: SEAT ALTEA XL 2.0TDI
Двигател: BKD 2008
Местоположение: sofia

Re: Глухо тропане по неравности и придърпване на 2000 оборот

Мнениеот petiaivanova12 » Вто 02 апр 2013 4:02


Погледни си накладките и спирачните апарати това по първия въпрос.Сега по втория,ако имаш круиз контрол изключи го. :th_up


vladini
Мнения: 178
Регистриран на: Пон 26 сеп 2011 9:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Глухо тропане по неравности и придърпване на 2000 оборот

Мнениеот vladini » Вто 02 апр 2013 9:46


Тропането идва от тампоните на носачите.Като,задния тампон го гледаш здрав,но той се разхлабва във втулката,а когато се вдигне на крик,съответно е под напрежение и няма луфтове.


gamble
Мнения: 389
Регистриран на: Пон 26 ное 2012 13:43
Автомобил:
Двигател:

Re: Глухо тропане по неравности и придърпване на 2000 оборот

Мнениеот gamble » Вто 02 апр 2013 10:06


Проблем #2 е маховик + комплект съединител, по мое мнение (все пак не съм майстора и не давам 100% гаранция). Съединителя преплъзва от време на време и съвпада около, и след 2000 оборота, когато отваря турбото та човек си мисли, че е турбо. Поне при мене е така. А за маслената помпа... привода като се износи веднъж си превърта и няма хърт-мърт :death Писукания, лампи по таблото и т.н.


Потребителски аватар
maimo
Мнения: 966
Регистриран на: Пон 12 ное 2007 22:26
Автомобил: GOLF 5 GTI
Двигател: AXX-2005
Местоположение: Варна

Re: Глухо тропане по неравности и придърпване на 2000 оборот

Мнениеот maimo » Вто 02 апр 2013 14:00


маслените проводи на голф 5 и джета не са като на пасат,така 4е не е от там.


gamble
Мнения: 389
Регистриран на: Пон 26 ное 2012 13:43
Автомобил:
Двигател:

Re: Глухо тропане по неравности и придърпване на 2000 оборот

Мнениеот gamble » Вто 02 апр 2013 14:46


maimo написа:маслените проводи на голф 5 и джета не са като на пасат,така 4е не е от там.


Виж, това не го знаех колега :smile Мерси за инфото :bowdown


Потребителски аватар
petiaivanova12
Мнения: 162
Регистриран на: Пет 21 авг 2009 12:17
Автомобил: SEAT ALTEA XL 2.0TDI
Двигател: BKD 2008
Местоположение: sofia

Re: Глухо тропане по неравности и придърпване на 2000 оборот

Мнениеот petiaivanova12 » Чет 04 апр 2013 10:46


Пиши оправи ли трополенето и другия проблем и ако да как?


Потребителски аватар
Lupender
Мнения: 773
Регистриран на: Съб 29 окт 2011 18:22
Автомобил: Audi A4 B9
Двигател: EA 288
Местоположение: Благоевград

Re: Глухо тропане по неравности и придърпване на 2000 оборот

Мнениеот Lupender » Пет 05 апр 2013 21:17


По проблем 1 - труднооткриваемите проблеми по окачаването, особено ако колата е на подемник (грешен подход за проверка) а не на канал, са свързани с тампони - или на носачи, както е писал колегата по-горе, или на стабилизираща щанга.
По проблем 2 - приплъзващ съединител поради омасляване или неефективна работа на помпата. Хипотезата за маховика се проверява с тест на място, като при потегляне на полусъединител се появяват вибрации.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 24 госта