1.9 TDI ALH SEAT TOLEDO при форсиран ход - изкачване в наклон или в равен терен при форсирано изпреваване изведнъж двигателят се стъписва /нещо като прекъсване,сякаш не стига горивото/ и колкото да подавам газ вече не ускорява.
Моля за помощ - причини
1.Турбото забива
2.Нафтовата помпа си отива
3.Датчик на коляновия вал
4.Нещо друго за което не се сещам
1.9 TDI ALH при форсиран ход изведнъж губи мощност
- mytko731
- Мнения: 117
- Регистриран на: Пон 05 юли 2010 6:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: vraca
Re: 1.9 TDI ALH при форсиран ход изведнъж губи мощност
Диагностика с компа и ще се разбере.Турбото не забива-ако пренадува проблема в повечето случаи не е в турбото а в управлението му.
- dokros
- Мнения: 808
- Регистриран на: Вто 06 ное 2007 21:25
- Автомобил: SEAT TOLEDO 2000
- Двигател: 1.9 TDI ALH
- Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
Re: 1.9 TDI ALH при форсиран ход изведнъж губи мощност
забивка на турбото ще се отчете ли на компа, или пък забивка на нафтовата помпа, съмнявам се, компютърната диагнстика не е всемогъща ...
Турбото не забивало ... - като загуби мощност не чувам да свири турбината.
Турбото не забивало ... - като загуби мощност не чувам да свири турбината.
Последна промяна от dokros на Пон 15 апр 2013 21:54, променено общо 2 пъти.
- mytko731
- Мнения: 117
- Регистриран на: Пон 05 юли 2010 6:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: vraca
Re: 1.9 TDI ALH при форсиран ход изведнъж губи мощност
Диагностиката може в реално време да покаже исканото от компа налягане и полученото от турбото.Има мап сензор за тази работа.Определено не трябва да се рови в тия мотори без да се направи диагностика.
- dokros
- Мнения: 808
- Регистриран на: Вто 06 ное 2007 21:25
- Автомобил: SEAT TOLEDO 2000
- Двигател: 1.9 TDI ALH
- Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
Re: 1.9 TDI ALH при форсиран ход изведнъж губи мощност
mytko731 написа:Диагностиката може в реално време да покаже исканото от компа налягане и полученото от турбото.Има мап сензор за тази работа.Определено не трябва да се рови в тия мотори без да се направи диагностика.
По твоята логика трабва да кача майстора в колата,лаптопа да е включен постоянно и да давам газ докато почне да губи мощност.
- mytko731
- Мнения: 117
- Регистриран на: Пон 05 юли 2010 6:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: vraca
Re: 1.9 TDI ALH при форсиран ход изведнъж губи мощност
Точно за това говоря.Качваш го с лаптопа в колата и даваш газ.Обикновенно на 1 и 2 няма проблем.От трета на горе особенно при ускорение се виждат проблемите.Много си далече иначе има начин да помогна.
- rufkata
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 778
- Регистриран на: Съб 18 сеп 2010 11:06
- Автомобил: Seat Ibiza 1.9 TDI 305 Nm
- Двигател: 1.9 TDI ASV
Re: 1.9 TDI ALH при форсиран ход изведнъж губи мощност
Ако турбината е с променлива геометрия, трябва да се почисти. Възможно е това да е проблема, ако не е с променлива геометрия вероятно е управлението и.
- mytko731
- Мнения: 117
- Регистриран на: Пон 05 юли 2010 6:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: vraca
Re: 1.9 TDI ALH при форсиран ход изведнъж губи мощност
Ако е зацапана геометрията обикновенно се усеща лаг в нииските обороти,но може и това да е проблема
- dokros
- Мнения: 808
- Регистриран на: Вто 06 ное 2007 21:25
- Автомобил: SEAT TOLEDO 2000
- Двигател: 1.9 TDI ALH
- Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
Re: 1.9 TDI ALH при форсиран ход изведнъж губи мощност
mytko731 написа:Ако е зацапана геометрията обикновенно се усеща лаг в нииските обороти,но може и това да е проблема
няма лагове в ниските обороти
- mytko731
- Мнения: 117
- Регистриран на: Пон 05 юли 2010 6:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: vraca
Re: 1.9 TDI ALH при форсиран ход изведнъж губи мощност
Огледай най напред маркучите на вакумите и на кулера.после качвай компа.
- dokros
- Мнения: 808
- Регистриран на: Вто 06 ное 2007 21:25
- Автомобил: SEAT TOLEDO 2000
- Двигател: 1.9 TDI ALH
- Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
Re: 1.9 TDI ALH при форсиран ход изведнъж губи мощност
не е от маркучите, сменяни сa ...
ALH не са ли с променлива геометрия на турбината
ALH не са ли с променлива геометрия на турбината
-
- Мнения: 1875
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: 1.9 TDI ALH при форсиран ход изведнъж губи мощност
С променлива геометрия са и почти сигурно проблема ти е от задръстена геометрия, мойта е със същия мотор и пролетно време най-често се случва да пренадува турбината след зимното каране.
- samo_pechka
- Мнения: 8456
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: 1.9 TDI ALH при форсиран ход изведнъж губи мощност
Когато го е направила, студена ли е била ,пушеше ли черно и работеше ли неравномерно ?
- dokros
- Мнения: 808
- Регистриран на: Вто 06 ное 2007 21:25
- Автомобил: SEAT TOLEDO 2000
- Двигател: 1.9 TDI ALH
- Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
Re: 1.9 TDI ALH при форсиран ход изведнъж губи мощност
Това се случи при нормално загрят двигател, не съм забелязал пушеци, ни бял ни черен, нито да тресе двигателя. Просто както се бях засилил да изпреварвам,все едно изведнъж ми свърши горивото и колата изгуби мощност и сякаш не чувах свиренето на турбото,някакси се промени шума на двигателя.После изгасих, после пак запалих и вече свиреше турбината до следващото изфорсиране и пак забивка.
- samo_pechka
- Мнения: 8456
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: 1.9 TDI ALH при форсиран ход изведнъж губи мощност
Пренадува. Има доста теми във форума . Проверка- механична ( с ръка) на движение на лосчтето на актуатура, ако не - задръстена геометрия , чисти се ,като се смъкне турбото и се разглоби ( мръсна и пипкава работа ) . Причини да стане : предимно градско каране на къси разстояния и незагрял мотор.
Задължителна проверка за липса на загуби по вакуума ( спукани мембрани актуатор, ЕГР, маркучите по трасето и др.),работещ Н75 , проверка за липса или наличие на вакуум ( и то добър!Проверка с уред) след Н75 към актуатора.
Задължителна проверка за липса на загуби по вакуума ( спукани мембрани актуатор, ЕГР, маркучите по трасето и др.),работещ Н75 , проверка за липса или наличие на вакуум ( и то добър!Проверка с уред) след Н75 към актуатора.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта