Голф 4 1.9 ТДИ ПД - проблем с колянов вал

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
fitoplankton
Мнения: 20
Регистриран на: Нед 07 юни 2009 1:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Burgas

Голф 4 1.9 ТДИ ПД - проблем с колянов вал

Мнениеот fitoplankton » Сря 05 юни 2013 18:11


Колеги , първо съжалявам ако не съм уцелил правилния раздел.

По същество:
Предстой ми смяна на колянов вал (най-вероятно) , и въпроса ми е съвместими ли са валовете с доста редкият мотор 101 коня помпа дюза ?


Сигурно ще сте любопитни , защо ще го сменям този проклет вал и веднага казвам - на ВАГ показва грешка датчик колянов вал, НО след смяна на 2 различни продължава да го прави този проблем ,а колата не може да качи повече от 3000-3200 оборота, при студен двигател първите 3-4 минути пуши стабилно бял пушек отзад,а преди 3 дена съм сменил турбо+ една ( 4-та , незнам дали има значение) помпа-дюза.

А всичко тръгна от преди около 25 дена- колата влезе в червено изпуши черно и изгасна, след което при палене припалваше и веднага изгасяше. При проверка на колянов вал, имало някакъв зъбен венец при който имаше стабилно изкривяване (незнайно защо, и майсторите също бяха в шах).Както и да е изправиха го този венец,колата запали но както казах малко по нагоре пушише и не работише както трябва (след което се смениха дюза+турбина, защото от бош бургас казаха че турбината е скъсала ос и съответно се смени,а дюзата била "пикаеща" , но след това го питам човека от бош защо пуши при студен мотор и съответно отговора беше , защото нямаш гърнета и било нормално първите минута-две да издухва сажди!!!

Очаквам вашите отговори/коментари/забележки/препоръки !

Благодаря.

С уважение, Габриел.




Потребителски аватар
teddy
Мнения: 716
Регистриран на: Вто 10 апр 2007 8:29
Автомобил: golf 4
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: Голф 4 1.9 ТДИ ПД - проблем с колянов вал

Мнениеот teddy » Сря 05 юни 2013 20:58


На този зъбен венец има интервал, т.е. няма един зъб. Това е референтната точка, именно там датчика отчита ГМТ и подава сигнал към компа. Ако има дори и милиметърм изместване в +/- всичко отива подяволите! Това се центрова само на стенд не със чук или нещо друго.


Потребителски аватар
fitoplankton
Мнения: 20
Регистриран на: Нед 07 юни 2009 1:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Burgas

Re: Голф 4 1.9 ТДИ ПД - проблем с колянов вал

Мнениеот fitoplankton » Чет 06 юни 2013 12:12


Оказа се ,че зъбния венец го има в представителството на фолк.Като го сменя ще пиша да кажа резултата.


Потребителски аватар
vasko__2
Мнения: 1019
Регистриран на: Чет 19 фев 2009 0:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Голф 4 1.9 ТДИ ПД - проблем с колянов вал

Мнениеот vasko__2 » Чет 06 юни 2013 21:00


Гребена по-принцип се поврежда от крива биела.Тогава закача в буталото и се изкривява.Погледни да няма отчупено парче от буталото, щом е превишила обороти.Иначе само гребена сменяш с нов лошото е ,че трябва да сваляш скоростите и да вадиш вала .



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Danny boy, invisiblewin, Svetlix и 30 госта