Здравейте, преди няколко дни в сервиза ми сервираха, че маховикът ми е за смяна и ми препоръчаха да сменя направо и съединителя. Колата е Golf IV 1.9 TDI 90кс от 2003та година, карана е от мен (нов шофьор от женски род) вече точно 1 година, та със сигурност и съединителя е доста поразбит вече. И понеже майсторът ми по ходовата част е извън София, той ми препоръча да си видя в София за частите, че със сигурност щели да бъдат по-евтини. Гледах тук съед.комплект и тук маховик съединител, но не съм сигурна, кое от двете ми трябва, защото майсторът ми каза да търся съединител комплект с маховик... Каква е разликата между Съединител Комплект и Маховик Съединител?
Можете ли да ми препоръчате модел, марка?
Мерси!



Golf IV 1.9 TDI 90кс - съединител + маховик ?
Re: Golf IV 1.9 TDI 90кс - съединител + маховик ?
Разликата е,в това какво има в комплекта.Едното е комплект съединител-притискателен диск,феродов диск,лагер.Второто е комплект горното,плюс маховик и болтове.Вече зависи на коя фирма е,някой дават болтовете в комплекта,други го предлагат сглобен и т.н.
п.п.-Втория линк,не се отваря.

п.п.-Втория линк,не се отваря.
Re: Golf IV 1.9 TDI 90кс - съединител + маховик ?
На мен се отваря. Но ако не се - в дясно менюто - Трансмисия - Съединител и там и двете са под категории.
Re: Golf IV 1.9 TDI 90кс - съединител + маховик ?
Майсторът,който ще ги сменя тези неща прибързано е заключил - когато се разглоби съединителя с маховика,тогава може най-точно да се каже за смяна ли е маховика или не. Основната разлика е в цифрите - комплекта с маховик струва поне 800лв,а без маховика е поне двойно по-евтино всичко. Можеш да провериш дали ти е разбит маховика като направиш следното: 100м преди светофара изключи от скорост и пусни колата по инерция.Ако има заклащане и вибрация,която се усеща дори и от неопитен шофьор маховика е за смяна. Има и опция да се сложи едномасов маховик,който не се разбива,но ако няма да си засилваш колата и имаш възможност сложи демферен/двумасов(ако се налага смяната му).
За марки - оригиналния комплект е на LUK,а този с едномасовия маховик е на Валео. Мисля,че и Sachs предлагаха комплект,но не съм сигурен.
За марки - оригиналния комплект е на LUK,а този с едномасовия маховик е на Валео. Мисля,че и Sachs предлагаха комплект,но не съм сигурен.
Re: Golf IV 1.9 TDI 90кс - съединител + маховик ?
Здравей, мерси за отговора. Вибрации и заклащане има. И звукови промени има в зависимост от това колко е натиснат съединителя. Според майсторът, който ми е близък и няма да тръгне да ме лъже за такива неща, по-скоро маховикът е тръгнал да се разбива, а съединителя има още живот в себе си, ама колко точно е неизвестно - вече е доста по-твърд отколкото беше в началото... Пък и когато му дадох той да кара (че аз повече от 100 не вдигам), доста се разигра при 120 някъде пусната по инерция...
Re: Golf IV 1.9 TDI 90кс - съединител + маховик ?
Щом е пробвал колата значи нещата отиват към пълен комплект. Дори и съединителя да има живот е добре да се смени всичко,понеже съединителя след едни 30-40х.км. максимум ще си замине и тогава пак ще трябва да се плаща за сваляне и замяната му.
-
- Мнения: 1385
- Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Golf IV 1.9 TDI 90кс - съединител + маховик ?
Взимаш един маховик втора ръка(едномасов) и съединител от Голф 3 1,9 90коня и си свиркаш.Цялата интервенция ще ти излезе около 500лв с парите за труд.Мисля,че е по-добре така отколкото с менте маховик.Поне по мои наблюдения да сега на 3 маховика на мои познати не карат повече от 40-50 000км
- ventotdi
- Мнения: 1474
- Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: ALH 1998
- Местоположение: Русе
Re: Golf IV 1.9 TDI 90кс - съединител + маховик ?
red.devilll написа:Взимаш един маховик втора ръка(едномасов) и съединител от Голф 3 1,9 90коня и си свиркаш.Цялата интервенция ще ти излезе около 500лв с парите за труд.Мисля,че е по-добре така отколкото с менте маховик.Поне по мои наблюдения да сега на 3 маховика на мои познати не карат повече от 40-50 000км
Това с плътния маховик е много добър вариянт но нека все пак съединителя комплект да е от ABF или AAA ,защото от 90 коня ТДИ след чипване не дай си боже и по големи разпръсквачи се получава едно пребуксуване на въртящия момент дори с чисто новия съединител. Свидетел съм на две 4-ки с комплект съединител от 90 коня след чип и разпръсквачи им буксуват съединителите.
П.С. За маховика е ясно нека е от 1Z

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта