Здравейте, колеги!
Преди няколко дни смених ангренажен ремък в сервиз, заедно с обтяжна ролка на ремъка и всички пистови ремъци. Процедурата я наблюдавах и майстора блокира колелото на помпата със специален инструмент, а разпределителния вал маркира с боя. Предполага се, че центровката е същата каквато е била преди това. Мой пропуск е, че преди смяната не записах картина на центровката с ВАГ-КОМ. Та проблема е, че сега центровката не ми харесва. Стои много близо до червената линия на графиката ( Fuel temp. - 120 ; Timing - 30 ). И другото притеснително за мен е това, че стойностите на Fuel Temp. при загрял мотор скачат до 170-180 и Timing съответно пада до 20, а съм забелязал от темите във форума, че нормалното положение на центровката е при около 120. Някакви идеи какво трябва да се бутне, пипне или проблема е от нещо неработещо.
Благодаря за вниманието !



Пасат Б5 АФН проблем с центровката
- kr86
- Мнения: 422
- Регистриран на: Сря 20 окт 2010 22:43
- Автомобил: Golf mk2
- Двигател: 1.6 automatic 1984 year
- Местоположение: софия
Re: Проблем с центровката на Пасат Б5 АФН
Тия "МАЙСТОРИ" с белия маркер.....
Слага се специална планка в прореза на разпрезелителния вал.
Върни се при него да си оправи глупостите че пари си давал.
Слага се специална планка в прореза на разпрезелителния вал.
Върни се при него да си оправи глупостите че пари си давал.
-
- Мнения: 1889
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Проблем с центровката на Пасат Б5 АФН
И аз съм на същото мнение като колегата преди мен, има белег на маховика, после се гледа горе при смъкнат капак на клапаните да съвпада, и най-накрая помпата, но преди това трябва да се погледне дали има ход за към предварение помпата да се дава, че трябва да излезе при 120 над синята линия, ако няма да се презацепи самата помпа. Усещам, че тоя с тоя "майстор" няма да ти е лесно, втори път да сваля всичко отпред, пък белези, капаци, помпата... 

- okti_1
- Мнения: 891
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 21:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Асеновград
Re: Проблем с центровката на Пасат Б5 АФН
Ще я центрова без да сваля нищо отпред,само капака на ремъка който е пласмасов и ще я оправи.
-
- Мнения: 1889
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Проблем с центровката на Пасат Б5 АФН
okti_1 написа:Ще я центрова без да сваля нищо отпред,само капака на ремъка който е пласмасов и ще я оправи.
Ако помпата не е докрай към мотора обаче
- bangobango
- Мнения: 442
- Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 22:59
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN
Re: Проблем с центровката на Пасат Б5 АФН
Има и друго. Със стария ремък направих 60000км, но на около 15-20000км гледах центровката и беше точно на средата м/у синята и зелената и мотора тогава много ми харесваше. И звук и вървене всичко си беше ОК. И с времето започна да се променя и звука към по-твърд и вървенето леко се промени към по-слабо. Изключил съм от играта N75 - сменен е и работи, турбото - чистих го, актуатора проверих - държи вакум, сменени вакум маркучи. От всичко това ме навежда на мисълта, че само центровката може да ми спъва колата. Особено в топло време и на загрял мотор е някаква мъка. В ниските обороти се мъчи докато стигне 2000-2200 за да започне да тегли. И най-вече ме е яд понеже е с чип от Брезел и си спомням в началото преди 3 години като го сложих, че колата на 2-ра не си искаше гумите. Сега го няма това нещо. Проблема е, че ако разчитам на майсторите в малкото ни градче, до никъде няма да я откарам с центровката. Тяхната теория е - нали върви, карай си я и си свиркай. Давайте да я оправим тази кола, че са се навъдили много атмосферки за наказване :)
- bangobango
- Мнения: 442
- Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 22:59
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN
Re: Проблем с центровката на Пасат Б5 АФН
В цялата картина мисля, че е от значение и факта, че Fuel Temp. скача чак до 180 единици. Това мисля, че обърнато в градуси ще даде нещо от сорта на 80-90-100 градуса. Грешки за температурни датчици не се появяват.
- bangobango
- Мнения: 442
- Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 22:59
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN
Re: Проблем с центровката на Пасат Б5 АФН
Здравейте отново !
След четене и ровене (понеже съм зелен в тази област), смятам да си правя центровката сам. Основният ми проблем е високата температура на горивото, която ми изкарва ВАГ-КОМ. Дава я над 180 единици при нормални 120-130. В градуси по целзий я дава 80-90 градуса при горещо време и загрял мотор. Не ми показва грешка в температурния датчик на горивото, а и четох, че ако проблема е в него, той започва да дава странни стойности от рода на (-5) градуса. Остава да проверя тръбите за обратната нафта към резервоара за запушване и да инспектирам клапана за обратната нафта разположен на горивния филтър. Може ли някой да изрови от някъде номерата на температурния датчик и клапана за обратна нафта? Ще съм благодарен !
След четене и ровене (понеже съм зелен в тази област), смятам да си правя центровката сам. Основният ми проблем е високата температура на горивото, която ми изкарва ВАГ-КОМ. Дава я над 180 единици при нормални 120-130. В градуси по целзий я дава 80-90 градуса при горещо време и загрял мотор. Не ми показва грешка в температурния датчик на горивото, а и четох, че ако проблема е в него, той започва да дава странни стойности от рода на (-5) градуса. Остава да проверя тръбите за обратната нафта към резервоара за запушване и да инспектирам клапана за обратната нафта разположен на горивния филтър. Може ли някой да изрови от някъде номерата на температурния датчик и клапана за обратна нафта? Ще съм благодарен !
- viktoris
- Мнения: 500
- Регистриран на: Пон 10 ное 2008 0:54
- Автомобил: Passat 98 AFN Galaxy AHU 97
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
Re: Проблем с центровката на Пасат Б5 АФН
Zinoto написа:И аз съм на същото мнение като колегата преди мен, има белег на маховика, после се гледа горе при смъкнат капак на клапаните да съвпада, и най-накрая помпата, но преди това трябва да се погледне дали има ход за към предварение помпата да се дава, че трябва да излезе при 120 над синята линия, ако няма да се презацепи самата помпа. Усещам, че тоя с тоя "майстор" няма да ти е лесно, втори път да сваля всичко отпред, пък белези, капаци, помпата...
Колега би ли обяснил по подробно за тая центровка...щото и моята помпа е докрай към мотора и няма мегдан вече....как точно се презцепва тая помпа...нали си има "щифтче" там за зъбното колело и няма начин да се сложи по друг начин ,или.....
И тая нула в края на краищата къде трябва да е точно ...по средата на дупката....по към десния край ли....аз все я слагам точно като се покаже от дясно и там.....
И оптегача на ремъка на дясно или на ляво се затяга.....
-
- Мнения: 1889
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Проблем с центровката на Пасат Б5 АФН
С времето при смяната на стар ремък /отпускане/ с нов се случва да "избяга" центровката с малко назад. На маховика трябва да има едно като ^ и като въртиш мотора и трябва да съвпадне с една рязка. Тогава белезите разпределителния вал трябва да съвпадат с главата. Ако е избягало към закъснение има вероятност да ти се е разбила зъбчатката на коляновия вал и не трябва да я караш така, ако е това всичко бяга към закъснение. Предполагам се сещаш как трябва да стане при това положение презацепването на целия ангренаж за да се изправи помпата и да не е докрай към мотора, но си трябва и инструмент.
- bangobango
- Мнения: 442
- Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 22:59
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN
Re: Пасат Б5 АФН проблем с центровката
Колеги, направих малко диагностика и един приятел се включи. Установихме, че клапана за обратна нафта не работи и нафтата се върти само във филтъра и това е причината Fuel Temp. да скача над 170-180. По ВАГ-КОМ показва температура 80 градуса и затова е толкова спъната в ниските обороти при загрял мотор и топло време. А относно тайминга на помпата, явно е мръднал след смяната на ремъка, но ще направим центровката горе долу по средата м/у зелената и синята. Поне всички АФН, които съм виждал са с такова положение на центровката.
- bangobango
- Мнения: 442
- Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 22:59
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN
Re: Пасат Б5 АФН проблем с центровката
За 11 лева и температурата на нафтата си дойде на място -> 46-47 градуса държи след бързо каране комбинирано с бавно градско. И цялата история заради едно пластмасово клапанче, разположено на капачката на горивния филтър. Имам само един въпрос към знаещите. Сега центровката е доста в закъснение, но усещам, че колата върви доста по-добре в ниските от преди. Проблема е, че след 3800-4000 оборота изплезва езика, а преди удряше в червеното без да се замисля. Ако направя центровката към аванс ще изгубя ли тази пъргавина в ниските обороти?
-
- Мнения: 740
- Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
- Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат Б5 АФН проблем с центровката
Васко :) много я ровиш тази кола ей.
Остави я точно на синята линия и това е , на dead on, аз там я оставих моята
Поздрави на Златоград ;)
Остави я точно на синята линия и това е , на dead on, аз там я оставих моята
Поздрави на Златоград ;)
- bangobango
- Мнения: 442
- Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 22:59
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN
Re: Пасат Б5 АФН проблем с центровката
Хахах, на такива като мен в нашия край им викаме - вчикани люде.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта