


Най-икономично каране на AAZ
- ventotdi
- Мнения: 1474
- Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: ALH 1998
- Местоположение: Русе
Re: Най-икономично каране на AAZ
колега milmar благодаря ти . Обяснението ти е мн категорично и само по себе си се защитава ! Само ми е интересно от къде знаеш тази информация за центробежният регулатор?
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Най-икономично каране на AAZ
ventotdi написа:.... Само ми е интересно от къде знаеш тази информация за центробежният регулатор?
Не ми е по специалността


-
- Мнения: 282
- Регистриран на: Съб 05 дек 2009 13:52
- Автомобил: audi a3
- Двигател: asz+brezel
- Местоположение: варна
Re: Най-икономично каране на AAZ
milmar написа:tdi fen написа:най-икономично е на 2000об
![]()
Ако беше така , защо зимата дизелите ги бичим из града на 2000-2500 об/мин за да загреят , та да имаме парно , а не караме на 1000-1200 ???
Туй е все от икономичност , нали.
Аз и по-горе написах : някой казал нещо и вече става клише , ами дайте и някаво обяснение , не че имам нещо против всеки да си живее живота според разбиранията си. То и по сервизите е толкова ниско нивото на грамотността , че направо ще пресъхне
.
И аз бих се застъпил за 2000об и да ти кажа си е така....абе 2000 д0 2500 според мен си най добре,той моя голф 3 афн много не му се гори по принцип ...

-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Най-икономично каране на AAZ
ventotdi написа:колега milmar благодаря ти . Обяснението ти е мн категорично и само по себе си се защитава ! Само ми е интересно от къде знаеш тази информация за центробежният регулатор?
Така е,колега и в Уикипедия има разяснения и принципи на ГНП.Уникални са просто някои механични решения и малко по-трудно разбираеми "компютризираните" им варианти.Докато едното може да се види и с просто око,за другото трябва някой да ти напише "логиката" или тъй наречената "горивна карта".Иначе принципа е същия.Друг е въпроса с диагностиката-там нещата седят .."накривооо",всеки с лаптоп и програма може да изплюе някакви грешки на компютърна помпа,но не така седят нещата с простата механика..там нещата по-скоро не седят ,а "стърчат" доста и трябва човек с достатъчно познания и неизмеримо повече "емпиричен" опит.Компромисът ни е познат.."опит-грешка".
Напиши в гугъл "Injection pump VE" и ще се заринеш с инфо
-
- Мнения: 22
- Регистриран на: Сря 08 юли 2009 21:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: варна
Re: Най-икономично каране на AAZ
Здравейте , интересна тема .Реших и аз да се включа . Макар ,че нито съм собственик на фолцваген ,нито на дизел , като за последното е въпрос на време .
Но все пак да споделя вижданията ми за ниския разход .
някой каза ,че трябва да се кара с максималния въртящ момент . Да това е така и не е така .
Ако при дизела макс.въртящия момент е от 2000 до 2500 оборота то на бензина варира от 3500 до 5500
не можеш да караш икономично на 4500 оборота .
Сега какви са моите виждания :
1-во трябва да подаваме толкова гориво , колкото да преодолеем даденото съпротивление за подържаната от избраната от нас скорост . Тоест това означава без излишни ускорявания , просто едно равномерно и плавно шофиране.
2-ро . Трябва да търсим максималния кпд на двигателя за избраната от нас скорост . Добре разглеждаме дизеловия двигател той има най - голямо кпд , когато постигне максималния си въртящ момент тогава спрямо получаваната енергия съхранена в горивото ,отдаваната от него е най - голяма . Добре обаче освен това трябва да търсим и най малкото съпротивление .Да предположим ,че караме на абсолютно равен път без никакъв трафик .Ако на 5- та предавка достигнем максималния въртящ момент на около 90 км /ч то в това време вече почва да играе роля и съпротивлението на въздуха което ще отнема няколко Квата от мощноста генерирана от мотора ,точно затова истината може би е малко по - надолу тоест за сметка на лекото влошаване на кпд имаме по малко челно съпротивление (но това много зависи от аеродинамиката на конкретния автомобил). Според мен най - икономичната скорост е между 60 и 80 км /ч .
Ако караме с по малка скорост последиците ще са следните :
Ще имаме по малък разход за даденото време , но за да минем същия път ще ни трябва повече време
така ,че спечеленото се изравнява с изгубеното . Възможно е потока въздух които обдухва радиатора да не е достатъчен и да се налага да включва перката принудително ... което отнема енергия от двигателя , карайки алтернатора да произвежда електричество .
3-то Спусканията ... при спускане ако имате система за принудителен празен ход (каквато имат даже ладите и москвичите след 85 - 86 година ) е по добре да спускате на 5-та предавка и по възможност да не ползвате спирачната система . В това време е добре ако имате нещо което ви консумира енергия и ви трябва точно тогава да го пуснете като климатик или нещо друго . Това дава допълнително спирачно усилие на двигателя като за сметка на убитата лека скорост получавате абсолютно безплатна енергия .Естествено трябва да ви е ясно ,че тая енергия вече сте я изхабили когато сте изкачвали баира .Просто с тия похвати
намаляте загубите до минимум и се приравнявате до шофиране по равен път .
Ако нямате система за принудителен празен ход ,тоест гориво се подава като на празен ход независимо , че оборотите на двигателя са по - големи от празния му ход ,такива са примерно повечето газови самоделки.
тогава е най - удачно да пуснете на свободна предавка и да засилите колата колкото можете тоест ако със система за празен ход няма значение много за колко време , респективно с каква скорост ще се спускате
тука колкото по бързо го направите толкова по - малко гориво ще загубите напразно при спускането .
4-то Избягвайте всякакви допълнителни консуматори , дори и крушките на фаровете дърпат някаква енергия която трябва да е доставя алтернатора , който пък на свои ред я взима от двг , а тои пък от повечето изхабено гориво , а горивото пък пряко от нашия джоб
5-то Сложете само това което ви трябва за пътя всичко ненужно извадете от колата си , когато сте на дълъг път .. всяко килце повече изисква повече гориво за да се подържа скороста и ако то е пренебрижимо малко при самото подържане е драстично по - голямо при ускоряване .
6-то Сведете до минимум съпротивлението ... Махнете всякакви ненужни глезотии и стрчащи неща по колата
карайте с затворени прозорци , ако имате "гъзарски" лети джати с гуми примерно с ширина 205 което прави колата ви по - красива , сложете тея които е предписал завода производител примерно 185 ... колкото по - малка е гумата толкова по - малко съпротивление има тя с асфалта ... естествено с това не трябва да се прекалява , защото ако сложите гуми от велосипед разхода ще ви падне с 10 - 20 % , но предполагам пътя които ще изминете преди да се запознаете от близо с дървесните ни видове ,няма да е много голям .
Чисто теоретично е възможно да е по- икономично да карате на директана за вашия автомобил предавка на повечето тя е 4-та . С максималния си въртящ момент тоест да кажем ако макс въртящ момент се постига при 2200 оборота и 4-та предавка скороста е 50 км , може би това е по икономично от колкото да включите на 5-та и 2200 оборота където скороста ще ви е да кажем 70 км/ч . Загубите в кутията са значителни .
Готов съм ако някой иска да направим с някоя кола експерименти .
Примерно съберем се 5 човека (толкова побира нормален автомобил ) и си разделим нафтата ще направим 5 дължини ,всяка по 100 км с различна скорост ... останалите параметри ще са едни и същи.
а можем да направим и 50 дължини по 10 км .
Въпроса е да можем да направим прецизно измерването на изхабеното гориво .
Според мен за това е най - добре да е в друг съд не от резервоара подаването към помпата
слага се точно определено гориво след като колата е загряла и непосредствено преди да се тръгне или даже най добре да се долее точно при достигане на необходимата скорост и след доливането да започне засичането на изминатите км .След изминаването на нужните км,спира се и се вижда колко гориво има останало .
Но все пак да споделя вижданията ми за ниския разход .
някой каза ,че трябва да се кара с максималния въртящ момент . Да това е така и не е така .
Ако при дизела макс.въртящия момент е от 2000 до 2500 оборота то на бензина варира от 3500 до 5500
не можеш да караш икономично на 4500 оборота .
Сега какви са моите виждания :
1-во трябва да подаваме толкова гориво , колкото да преодолеем даденото съпротивление за подържаната от избраната от нас скорост . Тоест това означава без излишни ускорявания , просто едно равномерно и плавно шофиране.
2-ро . Трябва да търсим максималния кпд на двигателя за избраната от нас скорост . Добре разглеждаме дизеловия двигател той има най - голямо кпд , когато постигне максималния си въртящ момент тогава спрямо получаваната енергия съхранена в горивото ,отдаваната от него е най - голяма . Добре обаче освен това трябва да търсим и най малкото съпротивление .Да предположим ,че караме на абсолютно равен път без никакъв трафик .Ако на 5- та предавка достигнем максималния въртящ момент на около 90 км /ч то в това време вече почва да играе роля и съпротивлението на въздуха което ще отнема няколко Квата от мощноста генерирана от мотора ,точно затова истината може би е малко по - надолу тоест за сметка на лекото влошаване на кпд имаме по малко челно съпротивление (но това много зависи от аеродинамиката на конкретния автомобил). Според мен най - икономичната скорост е между 60 и 80 км /ч .
Ако караме с по малка скорост последиците ще са следните :
Ще имаме по малък разход за даденото време , но за да минем същия път ще ни трябва повече време
така ,че спечеленото се изравнява с изгубеното . Възможно е потока въздух които обдухва радиатора да не е достатъчен и да се налага да включва перката принудително ... което отнема енергия от двигателя , карайки алтернатора да произвежда електричество .
3-то Спусканията ... при спускане ако имате система за принудителен празен ход (каквато имат даже ладите и москвичите след 85 - 86 година ) е по добре да спускате на 5-та предавка и по възможност да не ползвате спирачната система . В това време е добре ако имате нещо което ви консумира енергия и ви трябва точно тогава да го пуснете като климатик или нещо друго . Това дава допълнително спирачно усилие на двигателя като за сметка на убитата лека скорост получавате абсолютно безплатна енергия .Естествено трябва да ви е ясно ,че тая енергия вече сте я изхабили когато сте изкачвали баира .Просто с тия похвати
намаляте загубите до минимум и се приравнявате до шофиране по равен път .
Ако нямате система за принудителен празен ход ,тоест гориво се подава като на празен ход независимо , че оборотите на двигателя са по - големи от празния му ход ,такива са примерно повечето газови самоделки.
тогава е най - удачно да пуснете на свободна предавка и да засилите колата колкото можете тоест ако със система за празен ход няма значение много за колко време , респективно с каква скорост ще се спускате
тука колкото по бързо го направите толкова по - малко гориво ще загубите напразно при спускането .
4-то Избягвайте всякакви допълнителни консуматори , дори и крушките на фаровете дърпат някаква енергия която трябва да е доставя алтернатора , който пък на свои ред я взима от двг , а тои пък от повечето изхабено гориво , а горивото пък пряко от нашия джоб

5-то Сложете само това което ви трябва за пътя всичко ненужно извадете от колата си , когато сте на дълъг път .. всяко килце повече изисква повече гориво за да се подържа скороста и ако то е пренебрижимо малко при самото подържане е драстично по - голямо при ускоряване .
6-то Сведете до минимум съпротивлението ... Махнете всякакви ненужни глезотии и стрчащи неща по колата
карайте с затворени прозорци , ако имате "гъзарски" лети джати с гуми примерно с ширина 205 което прави колата ви по - красива , сложете тея които е предписал завода производител примерно 185 ... колкото по - малка е гумата толкова по - малко съпротивление има тя с асфалта ... естествено с това не трябва да се прекалява , защото ако сложите гуми от велосипед разхода ще ви падне с 10 - 20 % , но предполагам пътя които ще изминете преди да се запознаете от близо с дървесните ни видове ,няма да е много голям .
Чисто теоретично е възможно да е по- икономично да карате на директана за вашия автомобил предавка на повечето тя е 4-та . С максималния си въртящ момент тоест да кажем ако макс въртящ момент се постига при 2200 оборота и 4-та предавка скороста е 50 км , може би това е по икономично от колкото да включите на 5-та и 2200 оборота където скороста ще ви е да кажем 70 км/ч . Загубите в кутията са значителни .
Готов съм ако някой иска да направим с някоя кола експерименти .
Примерно съберем се 5 човека (толкова побира нормален автомобил ) и си разделим нафтата ще направим 5 дължини ,всяка по 100 км с различна скорост ... останалите параметри ще са едни и същи.
а можем да направим и 50 дължини по 10 км .
Въпроса е да можем да направим прецизно измерването на изхабеното гориво .
Според мен за това е най - добре да е в друг съд не от резервоара подаването към помпата
слага се точно определено гориво след като колата е загряла и непосредствено преди да се тръгне или даже най добре да се долее точно при достигане на необходимата скорост и след доливането да започне засичането на изминатите км .След изминаването на нужните км,спира се и се вижда колко гориво има останало .
-
- Мнения: 395
- Регистриран на: Пет 11 авг 2006 21:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Най-икономично каране на AAZ
Направо
точно това е теорията и практиката на икономичното шофиране.
Искам да добавя само едно нещо - колкото по често се налага да се използва спирачката толкова повече грамове гориво отива в преразход.За по нервените шофьори отива в литри.




точно това е теорията и практиката на икономичното шофиране.
Искам да добавя само едно нещо - колкото по често се налага да се използва спирачката толкова повече грамове гориво отива в преразход.За по нервените шофьори отива в литри.
- Stivi
- Мнения: 8372
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Най-икономично каране на AAZ
ОФФ: Икономичното каране е като балансираното хранене-всички знаем какво представлява но прилагането му е тоооолкова трудно и досадно че малцина успяват
Така че евала на колегата за изчерпателните обяснения ама от тях ефекта ще е колкото от надписите по цигарените кутий че пушенето убива 


-
- Мнения: 61
- Регистриран на: Съб 20 ное 2010 20:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Кърджали
Re: Най-икономично каране на AAZ
Темата е стара, но искам да си кажа мнението.
Понеже от около месец карам пасат с ААЗ двг. мисля че е най-икономична при плавни тръгвания и на обороти равни на момента преди включване на ТУРБОТО, а може би аз имам проблем със самото турбо. За тези 75 коня колата ми върви страшно много (ускорението имам предвид). Брата има пак пасат ТД но друг двг пак със 75коня, и се хвана за главата като го возих даж с вкл климатик на нагорнище...малко се отплеснах...
Понеже от около месец карам пасат с ААЗ двг. мисля че е най-икономична при плавни тръгвания и на обороти равни на момента преди включване на ТУРБОТО, а може би аз имам проблем със самото турбо. За тези 75 коня колата ми върви страшно много (ускорението имам предвид). Брата има пак пасат ТД но друг двг пак със 75коня, и се хвана за главата като го возих даж с вкл климатик на нагорнище...малко се отплеснах...
- kiko946
- Мнения: 636
- Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
- Автомобил: GOLF 3
- Двигател: AAZ 1992 g
- Местоположение: София
Re: Най-икономично каране на AAZ
и аз да се включа за AAZ, ПО съвет на колегата само печка посигнах аванс на помпата 80/100 от милиметъра и съм мн. доволен от ускорението и въобще вървежа.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта