стартиране на двигател.

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
anpa1
Мнения: 296
Регистриран на: Нед 16 окт 2011 18:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: plovdiv

стартиране на двигател.

Мнениеот anpa1 » Пон 14 окт 2013 18:23


Здравейте всички,
днес с колеги възникна спор. При помпа дюза мотор (а и не само за него) , когато се запали двигателя добре ли е да поработи няколко мин на място или е по добре веднага да потегли но с леко подаване на газ и да не се форсира докато позагрее..???? Т.с въпроса е дали е по добре двигателя да поработи без товар известно време или веднага леко да се натовари...???
Може би зависи от външната температура???




Потребителски аватар
Wartburg353W
Мнения: 39
Регистриран на: Пон 05 ное 2012 22:58
Автомобил: Vw Golf III GT
Двигател: TDi AFN 96
Местоположение: Добрич

Re: стартиране на двигател.

Мнениеот Wartburg353W » Пон 14 окт 2013 22:52


Моята от както съм я взел си спазвам следното, 1 минута да поработи след стартиране(когато е студена) да поразбърка маслото и после първа и втора скорост без газ за около 300-400 метра(до като изляза на главен път), после максимум до 2000хил. оборота до като не премине стрелката за охлаждащата течност над белите черти.


gamble
Мнения: 389
Регистриран на: Пон 26 ное 2012 13:43
Автомобил:
Двигател:

Re: стартиране на двигател.

Мнениеот gamble » Пон 14 окт 2013 23:39


Бях набарал някъде в книжка на Пасат Б6, че новите TDI (от коя година се считат за нови е друг въпрос) нямат нужда от работя на свободен ход. Палиш и тръгваш. Двигателя даже на място не загрява (при ниски температури). Един колега писа, че е пробвал с работа на място - цели 40 мин. Ефект - минимален. Обаче както каза колегата преди мене "1 минута да поработи след стартиране(когато е студена) да поразбърка маслото" и после караш до като загрее без да я зориш".


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8456
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: стартиране на двигател.

Мнениеот samo_pechka » Вто 15 окт 2013 9:01


Wartburg353W написа:..1 минута да поработи след стартиране(когато е студена) да поразбърка маслото и после първа и втора скорост без газ за около 300-400 метра(до като изляза на главен път), после максимум до 2000хил. оборота до като не премине стрелката за охлаждащата течност над белите черти.

:th_up До 60 градуса докато не достигне , не ги пъна и аз :th_up ( не са ПД моите , но и за тях е валидно )


Потребителски аватар
pepi_iliev
Мнения: 189
Регистриран на: Вто 15 юни 2010 17:02
Автомобил: Seat Ibiza 1.9 TDI 2000
Двигател: AGR
Местоположение: София

Re: стартиране на двигател.

Мнениеот pepi_iliev » Вто 15 окт 2013 18:09


Аз лично стартирам ДВГ, оставям го 20-30 сек. да поработи, за да разхвърля маслото хубаво навсякъде (въпреки, че са му необходими 5-6 сек.) и след това тръгвам. Преди да мине 60 градуса темп. на охладителната течност избягвам повече от 2000 об/мин. Моето мнение е, че това "упражнение" е най-добро за всички ТДИ-та. :wink


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: стартиране на двигател.

Мнениеот muns61 » Вто 15 окт 2013 18:21


Моторите от последните 30 години не искат работа на място, а съвременните масла хептен правят това упражнение излишно. Палиш, слагаш колана, пускаш музиката и потегляш.
В някои страни дерат за работа на място...


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: стартиране на двигател.

Мнениеот fox_vt » Вто 15 окт 2013 18:27


Както казаха палиш слагаш колана фарове музика перчема на 6 и тръгваш.Виж ако навън е -20 градуса и по надолу палиш (опционално) :mhihi и започваш да ринеш сняг да стържеш лед и т н и като влезеш в купето те облива една мека топлина,и ако не закъсаш докато издрапаш потегляш и си ти.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bliznakow, nogopechen и 51 госта