Здравейте всички,
днес с колеги възникна спор. При помпа дюза мотор (а и не само за него) , когато се запали двигателя добре ли е да поработи няколко мин на място или е по добре веднага да потегли но с леко подаване на газ и да не се форсира докато позагрее..???? Т.с въпроса е дали е по добре двигателя да поработи без товар известно време или веднага леко да се натовари...???
Може би зависи от външната температура???
стартиране на двигател.
- Wartburg353W
- Мнения: 39
- Регистриран на: Пон 05 ное 2012 22:58
- Автомобил: Vw Golf III GT
- Двигател: TDi AFN 96
- Местоположение: Добрич
Re: стартиране на двигател.
Моята от както съм я взел си спазвам следното, 1 минута да поработи след стартиране(когато е студена) да поразбърка маслото и после първа и втора скорост без газ за около 300-400 метра(до като изляза на главен път), после максимум до 2000хил. оборота до като не премине стрелката за охлаждащата течност над белите черти.
Re: стартиране на двигател.
Бях набарал някъде в книжка на Пасат Б6, че новите TDI (от коя година се считат за нови е друг въпрос) нямат нужда от работя на свободен ход. Палиш и тръгваш. Двигателя даже на място не загрява (при ниски температури). Един колега писа, че е пробвал с работа на място - цели 40 мин. Ефект - минимален. Обаче както каза колегата преди мене "1 минута да поработи след стартиране(когато е студена) да поразбърка маслото" и после караш до като загрее без да я зориш".
- samo_pechka
- Мнения: 8456
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: стартиране на двигател.
Wartburg353W написа:..1 минута да поработи след стартиране(когато е студена) да поразбърка маслото и после първа и втора скорост без газ за около 300-400 метра(до като изляза на главен път), после максимум до 2000хил. оборота до като не премине стрелката за охлаждащата течност над белите черти.
![th_up :th_up](./images/smilies/th_up.gif)
![th_up :th_up](./images/smilies/th_up.gif)
- pepi_iliev
- Мнения: 189
- Регистриран на: Вто 15 юни 2010 17:02
- Автомобил: Seat Ibiza 1.9 TDI 2000
- Двигател: AGR
- Местоположение: София
Re: стартиране на двигател.
Аз лично стартирам ДВГ, оставям го 20-30 сек. да поработи, за да разхвърля маслото хубаво навсякъде (въпреки, че са му необходими 5-6 сек.) и след това тръгвам. Преди да мине 60 градуса темп. на охладителната течност избягвам повече от 2000 об/мин. Моето мнение е, че това "упражнение" е най-добро за всички ТДИ-та. ![wink :wink](./images/smilies/icon_wink.gif)
![wink :wink](./images/smilies/icon_wink.gif)
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: стартиране на двигател.
Моторите от последните 30 години не искат работа на място, а съвременните масла хептен правят това упражнение излишно. Палиш, слагаш колана, пускаш музиката и потегляш.
В някои страни дерат за работа на място...
В някои страни дерат за работа на място...
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: стартиране на двигател.
Както казаха палиш слагаш колана фарове музика перчема на 6 и тръгваш.Виж ако навън е -20 градуса и по надолу палиш (опционално)
и започваш да ринеш сняг да стържеш лед и т н и като влезеш в купето те облива една мека топлина,и ако не закъсаш докато издрапаш потегляш и си ти.
![mhihi :mhihi](./images/smilies/mhihi.gif)
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bliznakow, nogopechen и 51 госта