2.0 TDI, 16 V, 140 к.с. подмяна на подгревни свещи

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
mokata7
Мнения: 36
Регистриран на: Съб 28 апр 2012 8:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Bulgaria, Troyan

2.0 TDI, 16 V, 140 к.с. подмяна на подгревни свещи

Мнениеот mokata7 » Нед 02 дек 2012 10:32


Здравейте Колеги, вече повече от две години съм собственик на Seat Leon 2.0 TDI, 16 V, 140 к.с. Притежавам това бижу и отзивите са ми повече от положителни. Но дойде ред за подмяна на подгревни свещи. Сменял съм свещи на доста по-стари автомобили от различни марки - VW, BMW, Fiat, Seat и не съм имал никакви проблеми, като самата операция винаги ми е отнимала от 20 до 30 минути, но тук нещата изглеждат доста по-различно (аз дори не мога да ги видя къде са). Предполагам, че първо се демонтират смукателните колектори. По принцип особеностите по смяната са ми напълно ясни – процедурата се извършва при студен двигател, едвновременно се сменят всичките, без компромиси, марката на свещите (Beru, Denso), при монтажа се използва монтажна грес (Beru GKF 01) или меден спрей, предотвратяващи скъсването на свещите при последваща смяна. Ако някой може да ми помогне със съвет за въпросния монтаж и демонтаж, ще съм му много благодарен.




Потребителски аватар
nikolay80
Мнения: 132
Регистриран на: Нед 01 юни 2008 21:53
Автомобил: VW Passat
Двигател: AVF 2001г
Местоположение: Сливен

Re: 2.0 TDI, 16 V, 140 к.с. подмяна на подгревни свещи

Мнениеот nikolay80 » Нед 02 дек 2012 21:25


На този мотор доколкото знам свещите са вътре под капака на главата при разпределителните валове и другите карантии там дюзи т.н.


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: 2.0 TDI, 16 V, 140 к.с. подмяна на подгревни свещи

Мнениеот dobrin » Нед 02 дек 2012 21:34


Намират се под капака на клапаните. Не е никак сложно, но иска средното ниво на технически умения.
Махаш пластмасовия декоративен капак върху двигателя.
Развиват се болтчетата (10-ка гаечно ключе или камък с тресчотка), които държат горивопроводите отпред, за да могат да са подвижни при махане капака на клапаните.
Разкачаш тръбичката за маслените пари.
Развиваш болтчетата на капака на клапаните (торкс 25 мисля, но не съм сигурен).
Капакът се маха малко тегаво, защото пречат описаните по-горе тръбички, както и някои други неща на място, сега не помня точно кое, мисля, че въздуховодите отзад, които са.
След като отвориш, внимавай да не падне някой боклук вътре, болтче или нещо друго при клапаните, защото :horror:
Маха се луличката, която свързва свещта с кабелчето, което отива към нея. Става с клещи тип човки, по-тънички, трябва и да са с дълги дръжки, защото мястото е с леко затруднен достъп.
След това с глух дълъг камък с удължение 8 отвиваш свещта, като внимаваш да не превърти или да се скъса, че тогава ...
Внимателно махаш старата свещ, след което внимаваш да не падне нещо през останалия отвор.
Вземаш новата свещ и мажеш с описаната грес, ако имаш желание. Съвсем внимателно навиваш на ръка (с удължението, защото иначе няма как да стигнеш с ръка), докато не се увериш, че свещта върви точно и правилно в резбата, аз го направих докато не стана вече трудно да се навива на ръка. След това затягаш съвсем леко, мисля нютонметрите, които даваха, са 10.
По обратния ред капака на клапаните, болтчетата и накрая декоративния капак върху двигателя.


mokata7
Мнения: 36
Регистриран на: Съб 28 апр 2012 8:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Bulgaria, Troyan

Re: 2.0 TDI, 16 V, 140 к.с. подмяна на подгревни свещи

Мнениеот mokata7 » Пон 03 дек 2012 18:55


Благодаря за бързия и подробен отговор. Както винаги колегите от форума на VW са много точни и винаги на ниво. Благодаря още един път за коректността. Лека и безаварийна на всички колеги!


dtatarov
Мнения: 15
Регистриран на: Съб 02 юни 2012 18:09
Автомобил: Audi 80 Competition
Двигател: 4200cc v8 40v
Местоположение: София

Re: 2.0 TDI, 16 V, 140 к.с. подмяна на подгревни свещи

Мнениеот dtatarov » Съб 28 дек 2013 15:33


Страшно много благодаря на колегата dobrin за подробното и изчерпателно обяснение! Справихме се сами, а на пръв поглед малко ни беше шубе!
Още веднъж благодаря! :)



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 53 госта