2.0 TDI - масло в ауспуха.

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
rollride_venom
Мнения: 37
Регистриран на: Пон 17 авг 2009 22:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

2.0 TDI - масло в ауспуха.

Мнениеот rollride_venom » Нед 16 фев 2014 19:52


Здравейте колеги.Наскоро се сдобих с автомобил ауди ( знам че не е форум за ауди но двигателя е един и същ а и имам добри впечатления от форума)Аудито е а3 2.0 тди.Когато го купувах го закарахме в сервиз , имаше омасляване на ауспуха като в сервиза ме успокояваха че ако колата най вероятно наскоро е била настъпвана може да е изхвърлило малко масло от турбото.След като закупих автомобила разбрах от собственика че турбото на колата е било гръмнало преди време и маслото е изтекло в ауспуха.По негови думи били рециклирали турбото и сега всичко си било наред.Проблема е че капките от ауспуха не спират.На маслото остават 8000км до смяна което означава според мен че случката се е случила преди 2000км.В първия сервиз в който отидох по въпроса ми направиха поредната комп диагностика,остановиха че всичко е в нормите и в работата на двигателя и в работата на турбото.Остановиха още че имала високи картерни газове( не знам какво точно означава това не знам и как го остановиха) след което разговора премина към основен ремонт на двигателя. :scare3 .Третото място към което се допитах е мой добър приятел който има опит в областта той твърди че турбото е заминало и иска смяна.)До момента не съм забелязал да намалява маслото на пръчката.Четвъртото място беше сервиза в който е правена колата до сега там бяха категорични че ако я покарам извън градско всичко ще се оправи.Е покарах 300км колата върви без забележка но маслото не спира да покапва.Чесно казано маслото ми изглежда прясно прясно все едно съм бръкнал в тубата.Друго което открих след закупуването беше че при студен двигател има някакъв непостоянен стържещ шум който изчезва след няколко натискания на съединителя.Предполагам че е маховика (поправете ме ако греша)Като изключим написаното по горе колата е много стабилна добре работи и ускорява перфектно. И така момчета това е моята сага Не знам нито къде да ходя нито какво да правя.




Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8456
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: 2.0 TDI - масло в ауспуха.

Мнениеот samo_pechka » Нед 16 фев 2014 20:03


Странно в кой сервиз са те успокоявали ,че е нормално да покапва малко масло от ауспуха след понастъпване ?! Хора , това не е бензинова кола ! При дизел е недопустимо да капе масло от ауспуха ! За мен това не говори добре за мотора , замервано ли е за неработещ цилиндър ( загуба на налягане ). Дори и харч да има на масло (ест в някакви рамки) , не трябва да капе масло от кюнеца , по принцип е признак за неработещ добре цилиндър , причина - клапани, сегменти и др.Не знам дали при определена ситуация може причината да е от турбина, да вкарва масло в ауспуха .....не съм чувал и виждал. Конкретно в твоя случай - не познавам добре точно този мотор на ВАГ и не съм компетентен . Нека колега по-наясно от мен каже.


rollride_venom
Мнения: 37
Регистриран на: Пон 17 авг 2009 22:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: 2.0 TDI - масло в ауспуха.

Мнениеот rollride_venom » Нед 16 фев 2014 21:15


До колкото знам когато замине турбото малото отива в ауспуха...


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: 2.0 TDI - масло в ауспуха.

Мнениеот muns61 » Нед 16 фев 2014 21:23


Имах едно Пежо, което към 2000 км чистеше грънците от маслото, след като турбото го изплю.


jika4774
Мнения: 41
Регистриран на: Чет 26 дек 2013 18:29
Автомобил: Passat B6
Двигател: BKP 2007g.
Местоположение: Стара Загора

Re: 2.0 TDI - масло в ауспуха.

Мнениеот jika4774 » Нед 16 фев 2014 21:32


Здравейте и аз съм на същото мнение маслото е от турбината няма от къде другаде да е


rollride_venom
Мнения: 37
Регистриран на: Пон 17 авг 2009 22:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: 2.0 TDI - масло в ауспуха.

Мнениеот rollride_venom » Нед 16 фев 2014 22:47


мисля да отида да откача гърнетата и да видя от отпред дали ще хвърля масло... другия вариант е да сваля турбото и да го нося на диагностика :rolleyes


Потребителски аватар
tekowar
Мнения: 63
Регистриран на: Съб 12 сеп 2009 20:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Харманли
Контакти:

Re: 2.0 TDI - масло в ауспуха.

Мнениеот tekowar » Пон 17 фев 2014 12:47


В първия сервиз в който отидох по въпроса ми направиха поредната комп диагностика,остановиха че всичко е в нормите и в работата на двигателя и в работата на турбото.Остановиха още че имала високи картерни газове

А провериха ли така наречения клапан картерна вентилация?


Потребителски аватар
vasko__2
Мнения: 995
Регистриран на: Чет 19 фев 2009 0:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: 2.0 TDI - масло в ауспуха.

Мнениеот vasko__2 » Пон 17 фев 2014 20:41


Ако не намалява маслото на пръчката, не се притеснявай. А пуши ли като загрее?Щом капе масло,трябва да пуши доста като загрее ауспуха.


манол
Мнения: 147
Регистриран на: Пет 20 яну 2012 21:53
Автомобил: Фв туран
Двигател: BMN 2007 г
Местоположение: бургас

Re: 2.0 TDI - масло в ауспуха.

Мнениеот манол » Пон 17 фев 2014 21:15


Високото картерно налягане се получава при неработещ в нормите EGR-клапан. Стърженето наистина може да е от маховика, обикновено около 150-200 х.км си заминава. При мен когато потегляш се чуваше едно стържене-дрънкане, но при следващи смени на скоростите не се забелязва. По-добре смяна овреме, отколкото и ремонт на скоростна кутия. Ако разсъждаваш логично преди ауспуха се намират катализаторите, турбото, изпускателни колекори и двигател. От тях само турбото и двигателя се захранват с масло - така че най-вероятно по някакъв начин около турбото има смесване на газовете с масло, иначе ако е преди това или в него геометрията на самото турбо ще се зацапа бързо и няма да работи.


Потребителски аватар
alexass13
Мнения: 83
Регистриран на: Вто 26 фев 2008 20:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: 2.0 TDI - масло в ауспуха.

Мнениеот alexass13 » Пон 17 фев 2014 21:20


:lock

Последна промяна от alexass13 на Пет 13 юни 2014 22:19, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
SCALE
Мнения: 145
Регистриран на: Сря 22 апр 2009 14:23
Автомобил: Seat Leon TDI 110 hp
Двигател: AHF 2000
Местоположение: Варна

Re: 2.0 TDI - масло в ауспуха.

Мнениеот SCALE » Пон 17 фев 2014 21:38


Познат с фОРД 1.6 тдци ( Пежо 1.6 ХДИ ) след ремонт на турбо още му пръска капки по задния капак и бронята и където спре прокапва от ауспуха 2 седмици вече... А си вади хляба с ремонт на коли , ама късмет ...


ivansa78
Мнения: 286
Регистриран на: Чет 26 фев 2009 20:37
Автомобил: vw golf3 GTI
Двигател: ADY 1995
Местоположение: софия

Re: 2.0 TDI - масло в ауспуха.

Мнениеот ivansa78 » Пон 17 фев 2014 21:59


без да искам да ви ангажирам с моето мнение и аз имах случай с масло от аспуха Колата беше Форд ескорт, беше вкарал масло в ауспусите от прецакана гарнитура на главата и след като я отремонтирахме известно време особенно като е под наклон капеше масло от ауспуха покарахме го и изчисти Може като се е прецакало турбото при предишния собственик да е вкарало масло през турбото и да има още в ауспусите :th_up


Потребителски аватар
niki_68
Мнения: 156
Регистриран на: Съб 11 апр 2009 11:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: 2.0 TDI - масло в ауспуха.

Мнениеот niki_68 » Пон 17 фев 2014 22:11


колеги миналата година бях на пазар град ДУПНИЦА за кола и след дву дневен оглед какво ли не видях прво гледах едно ауди 2001 год.116кс. добър мотор разбита предница и смачкан праг задна лява врата за което се останови на място то тел. аудито беше перфектно ита а продалжаваме огледа пасат 2000 год. 116 ПД 6 СТЕП.КОТИЯ вншен вид добър преден мост добър но след зверския тест и при форсаж на място почна да хвърля капки масло през аспоха :eek :icon_lol сопственика почна да ме овещава че било гръмнало турбото и той го бил сменил и сега се чистело да по принцип е така като гръмне турбото маслото утива в аспоха собствиника като разбра че няма да купувам ми каза че тя колата ако била хубава той италянеца щял да я кара няма да я продава но Дупница Врна са 550 км. не искам ядове в краина сметка междо мазда 6 в доста добро састоямие 2005год. 4900лв. :cry голф 4 2004 год. 101 кс 6500 лв.с пукнато предно стъкло се прибрах с пасат 2000год. 116 кс комби на 200000 км 5550лв.те първа ще започват проблемите след 20000 хил.в бг 2 носача и ми предстои смяна маховик а иначе на 10000х ми гори 200грама масло ТА КОЛЕГА КАРАИ СИ КОЛАТА И НАБЛЮДАВАИ МАСЛОТО НА ЩЕКАТА ЗОРКО АКО НАМАЛЯ МАСЛОТО НЕ Е ДОБРЕ ПО ВСЯКА ВЕРОЯТНОС ТУРБОТО ЗАМИНАВА КАСМЕТ :th_up

:negramotno


rollride_venom
Мнения: 37
Регистриран на: Пон 17 авг 2009 22:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: 2.0 TDI - масло в ауспуха.

Мнениеот rollride_venom » Пон 17 фев 2014 23:29


Направи ми впечатление че маслото на пръчката е на максимума на края на горната издутинка на пръчката... След 300 км извънградско в момента е с 3 4 мм по надолу... Много четох за тоя прословут двигател... само кофти мнения... не ми се занимава с основни ремонти ... няколко човека ми казаха че високите картерни газове са от сегментите... турбото не знам дали хвърля или не ама колата е минала 3000км не ми се вярва от тоя ауспух да излиза прясно масло... Ще я покарам пък квото трябва да стане ще стане


Потребителски аватар
Aprilia
Мнения: 1300
Регистриран на: Съб 15 мар 2008 0:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Торино, Италия

Re: 2.0 TDI - масло в ауспуха.

Мнениеот Aprilia » Вто 18 фев 2014 0:43


откачете един маркуч от интеркулера (по възможност на входа откъм турбото) и ще разбереш дали е от турбината маслото, щом има чак в гърнетата в турбопътя трябва да е река. Сигурен ли си че е масло а не вода ? Гледай за всеки случай и нивото на водата. Тоя мотор си страда от турбо, но се намират 2ра ръка запазени пък и ново не е от най-скъпите ~ 1000 лева. Ако случайно си отиде турбото НЕ рециклирай. Ако предния собственик наистина е рециклирал, то най-вероятно скоро турбото ще си замине, в БГ НЯМА човек който да рециклира качествено турбини !!!! В БГ или се купува нова или 2ра ръка която да е запазена и най-вече ОРИГИНАЛНА.
Ако проблема е турбо е добре да се локализира навреме, счупено турбо доста често чупи мотор, да не стане за 1000 лева разход да правиш наистина основен ремонт !
Високи картерни газове при тоя мотор е странно, най-добре я закарай при някой който си разбира от работата че явно не си случил на майстори, а лош майстор може да УБИЕ ТДИ :beat_butt2



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bliznakow, drago86, Ksm и 58 госта