демпферен маховик, що е то?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
nebeto
Мнения: 988
Регистриран на: Пет 18 дек 2009 17:46
Автомобил: VW Passat B4 1.9TDI
Двигател: AFN 1996
Местоположение: Варна

Re: демпферен маховик, що е то?

Мнениеот nebeto » Пон 14 апр 2014 23:16


krum_krumov_911 написа:Темата е стара, но ми стана интересно защо най-новите коли с демпферен маховик нямат пружини на феродовия диск, а по-старите като AFNа имат и на него? Или бъркам нещо?

Няма такаква кола с пружини и на маховика и на самия диск.Думата демфер приеми я като омекотяващ.За което се казва демферен значи там има обиращи пружини,а другата част е твърда.




novatora
Мнения: 1066
Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
Автомобил: vw passat b5.5
Двигател: AVF 2001
Местоположение: Петрич
Контакти:

Re: демпферен маховик, що е то?

Мнениеот novatora » Вто 15 апр 2014 15:02


При автоматик типтроник има ли демфер? Защото на дсг съм чувал че има!


icorainbow
Мнения: 203
Регистриран на: Чет 30 дек 2010 11:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: демпферен маховик, що е то?

Мнениеот icorainbow » Вто 15 апр 2014 20:18


Идеята на такъв маховик е да поема плавно натоварването при пускови режими - при палене. В машиностроенето - кранове, асансьори и при други машини се ползват съединители с гумени палци, така нареченото меко куплиране- това са съединители между въртящи се възли, омекотяващи началните съпротивителни сили. На колата съединителя пак има пружини поради тази причина, ако пуснеш рязко и ще натовари излишно шлиците на валовете. При динамични натоварвания тези пружини поемат енергията от пусковия момент и статичния съпротивителен такъв на задвижвания механизъм. В противен случай се получава ударно натоварване и по-бърза умора на материала на, предаващите движение групи. За разлика от бензиновите двигатели, дизеловите имат по-голяма компресия, тоест съпротивлението в цилиндрите е по-голямо. Ако не е този маховик, не че не пречи и другия, просто зъбите на зъбните колела ще работят при удар при палене. Това е все едно да се засилиш с изпънати ръце да буташ кола да запали, която все още стои на място, май няма да е особено комфортно, виж да се движи дори и с 1-2 км/ч ще е по-леко при допира с нея, нали!


krum_krumov_911
Мнения: 96
Регистриран на: Съб 13 юни 2009 18:00
Автомобил:
Двигател:

Re: демпферен маховик, що е то?

Мнениеот krum_krumov_911 » Вто 15 апр 2014 22:18


nebeto написа:
krum_krumov_911 написа:Темата е стара, но ми стана интересно защо най-новите коли с демпферен маховик нямат пружини на феродовия диск, а по-старите като AFNа имат и на него? Или бъркам нещо?

Няма такаква кола с пружини и на маховика и на самия диск.Думата демфер приеми я като омекотяващ.За което се казва демферен значи там има обиращи пружини,а другата част е твърда.

Ами не знам, затова питам :redface. Примерно на АФН като гледам съединители ми излизат с феродов с пружини. Всичко това ли са китове за замяна с обикновен маховик? Какъв е оригиналния за 1.9 тди? Примерно този по кат. номер в гугъл на снимки ми излиза с пружини на феродовия. А серията LuK RepSet DMF е с двумасов. Извинявам се за несвойствените въпроси, но ми е интересно да знам.


Потребителски аватар
viktoris
Мнения: 500
Регистриран на: Пон 10 ное 2008 0:54
Автомобил: Passat 98 AFN Galaxy AHU 97
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: демпферен маховик, що е то?

Мнениеот viktoris » Вто 15 апр 2014 22:58


E има коли на който оргинално и маховика е демпферен и феродовия е с пружини ....поне за 1.9 ТДИ 110 и 2.5 ТДИ 150 надлъжните мотори съм сигурен...


krum_krumov_911
Мнения: 96
Регистриран на: Съб 13 юни 2009 18:00
Автомобил:
Двигател:

Re: демпферен маховик, що е то?

Мнениеот krum_krumov_911 » Сря 16 апр 2014 12:17


Мерси колега, точно за това се чудех. :beer



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 53 госта