Малко инфо за T на TD?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Чет 11 яну 2007 1:31


Още нещо важно за турбината /независимо на какъв двигател е/ - освен че не бива да се ръчка двигателя студен, след вдигане на обороти /да кажем, над 2000-2500/, е добре да се даде известно време /1-2 до 5 мин/ на турбината да се охлади, като не се гаси веднага двигателя, ами се остави да поработи на празен ход. Срещал съм противоречиви мнения по този въпрос, но моето е, че е хубаво да поработи - не се хаби кой знае колко гориво /при груб среден разход около литър на час/. Дори има устройства /наричани турботаймер/, които следят колко време двигателя е работил над 2500 оборота, и колко време след това под тях, и го оставят нужното време да поработи докато се охлади /докато в това време собственика не е длъжен да стои в колата, или около нея - може спокойно да си я заключи (е, не на скорост :lol: )
малко инфо за разбиращите руски :
http://passat-b5.ru/phpBB2/search.php?mode=results
http://volkswagen.msk.ru/forum/index.ph ... c=8742&hl=турботаймер
http://passat-b5.ru/phpBB2/viewtopic.php?t=19439&highlight=%F2%F3%F0%E1%EE+%F2%E0%E9%EC%E5%F0




Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Re: Малко инфо за T на TD?

Мнениеот веселин » Чет 11 яну 2007 8:56


Росен79 написа: По-рано съм имал обикновен дизел и съм доволен, занапред ми се ще да взема TD заради по-добра динамика, но се кахъря да не нацеля някой скапан, че после да се чудя какво да правя.
По принцип е трудно да намериш дизелов автомобил с непревъртян километраж - карат се неимоверно много - късмет да имаш- и да попаднеш на добре поддържан - тогава километрите да не те притесняват - моята ми я докараха след 4 месечно търсене из Германия - километража показваше 185 200 км. - за кола на 11 години това е абсурд да са реалните километри - доста трудно е да се намери читав дизел - но си струва времето и търсенето - Успех!!!


Потребителски аватар
IvoG
Мнения: 861
Регистриран на: Вто 13 юни 2006 14:27
Автомобил: Golf III
Двигател: 2.0 AGG
Местоположение: София

Мнениеот IvoG » Чет 11 яну 2007 15:44


gr_kanev написа:Още нещо важно за турбината /независимо на какъв двигател е/ - освен че не бива да се ръчка двигателя студен, след вдигане на обороти /да кажем, над 2000-2500/, е добре да се даде известно време /1-2 до 5 мин/ на турбината да се охлади, като не се гаси веднага двигателя, ами се остави да поработи на празен ход.


Това го бях забравил. Сега се сещам че Пацо след ръчки прави eдна обиколка на ниски обороти за да охлади турбинката.


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот веселин » Чет 11 яну 2007 17:38


IvoG написа:
gr_kanev написа:Още нещо важно за турбината /независимо на какъв двигател е/ - освен че не бива да се ръчка двигателя студен, след вдигане на обороти /да кажем, над 2000-2500/, е добре да се даде известно време /1-2 до 5 мин/ на турбината да се охлади, като не се гаси веднага двигателя, ами се остави да поработи на празен ход.


Това го бях забравил. Сега се сещам че Пацо след ръчки прави eдна обиколка на ниски обороти за да охлади турбинката.


Прегряване - Нагар се наслагва върху оста и корпуса на турбината.

Като резултат от прекалено високи температури или изгасване на двигателя без да се предвиди време за охлаждане, на турбокомпресора се наслагва нагар. Препоръчително е двигателя да работи 2-3 мин. на празен ход преди да се изгаси, за да охлади турбокомпресора. Турбината абсорбира топлина в чугуна и това става причина за маслено коксуване на системата. Главните повреди се появяват на пръстена на оста и прорезите. Изтича масло и запушва кухината, след което се получава изкривяване и деформация на отвора.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 93 госта