POLO 2001 г. AMF въпрос за подгревни свещи
- go4o.m
- Мнения: 127
- Регистриран на: Съб 21 юни 2008 16:08
- Автомобил: VW POLO
- Двигател: AMF 2001
- Местоположение: София
POLO 2001 г. AMF въпрос за подгревни свещи
Днес направих тест на свещите от 3 само една работи.Та имам 2 въпроса-1 направих теста с мултицет единият кабел на маса а другият на пъпката на свеща със зумера свирна само 1 свещ предполагам че това е правилният начин щом затваря веригата значи е изправна.2 въпрос има ли безопасен начин за сваляне на свещи или поне вариант или да се намали риска от късане на свещ?Благодаря.
-
- Мнения: 1385
- Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Въпрос за подгревни свещи
Ако е рекла да се къса си се къса колега,но вече не е чак толкова тежко за ремонт,защото се изваждат и без да се сваля главата(на място). По-добре ги пробвай с един кабел от + на акумулатора-слагаш единия край на кабела на свещта(най-отгоре) а другия на +-са на акумулатора.Ако даде искри докато слагаш кабела,значи свещта работи.Дано съм бил полезен
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Въпрос за подгревни свещи
Вечерта като си прибереш изчакай колата да истине и напръскай около свещите със спрей за раздвижване на резби.На другия ден ги развиваш на студен мотор.При алуминия този спрей прави чудеса
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19577
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Въпрос за подгревни свещи
fox_vt написа:На другия ден ги развиваш на студен мотор.
Не студен, бря!
На частично загрят! Много по-лесно се развиват.
Не знам как ще е на напълно загрял - много пари и не желая да пробвам
За спрейчето, обаче, си напълно прав!
И преди самото развиване също е хубаво да се пръсне леко.
go4o.m написа: зумера свирна
предполагам че това е правилният начин
Не, не е!
Зумера ще свирне и при 60-70 ома съпротивление на свещите, но това не означава, че ще 'светнат'
От къде се вземат тези омове не ме питай!
В събота бях да гледам една кола с AFN мотор.
Свещите на I и II ми дадоха по 240 ома! ( ), на III - 'само' 47 ома, а на IV вече си беше безкрайност.
Двете нови свещи, които имах под ръка, си показваха очакваните 0.9-1 ома
С други думи: Мери се на Омметър, не на зумер!
-
- Мнения: 36
- Регистриран на: Вто 08 юли 2014 11:38
- Автомобил: Audi A4 B5
- Двигател: AFN 97g
- Местоположение: с.Генерал Тодоров общ.Петрич
Re: Въпрос за подгревни свещи
Аз също съм имал случаи на съпротивления различни от 1ом,но имам една свещ която почва да почервенява отзад напред.
-
- Мнения: 1063
- Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: българия,София
Re: Въпрос за подгревни свещи
Да допълня-на ТДИ моторите свещите греят под 9°С. Което значи,че доста рядко се ползват.Щом са изгорели-значи се ползват често.А се ползват често при неизправен температурен датчик( редовен проблем при всеки ВАГ)
При изгорели свещи задължително си проверете датчика.
Това го бях чел някъде.Аз имах 3 изгорели свещи и дефектирал датчик-първо него бях сменил по стечение на обстоятелствата и се оказа много правилно...
При изгорели свещи задължително си проверете датчика.
Това го бях чел някъде.Аз имах 3 изгорели свещи и дефектирал датчик-първо него бях сменил по стечение на обстоятелствата и се оказа много правилно...
- pepo_1986
- Мнения: 448
- Регистриран на: Нед 25 окт 2009 18:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Въпрос за подгревни свещи
и аз имам проблем с датчика,форсира се някой път като е запаля,държи и малко високи обороти после се оправя,минала зима нямаше проблеми със свещите оттогава имам и проблема с форсирането,незнам тази как ще е ама май е за смяна датчика.не можах да ги проверя предната зима свещите но съм нямал проблем
-
- Мнения: 1063
- Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: българия,София
Re: Въпрос за подгревни свещи
ТДИ си пали и с изгорели свещи зимата.С работещи свещи изгарянето е по-добро при студен старт,оттам и екологията-по-малко лютив мирис на изгорелите газове.
Моите случайно ги проверих с мултицета и само една беше здрава.
А иначе си за нов датчик-точно това са симптомите.
Моите случайно ги проверих с мултицета и само една беше здрава.
А иначе си за нов датчик-точно това са симптомите.
- Andonov
- Мнения: 3925
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: Въпрос за подгревни свещи
gancho написа:Да допълня-на ТДИ моторите свещите греят под 9°С. Което значи,че доста рядко се ползват.Щом са изгорели-значи се ползват често.А се ползват често при неизправен температурен датчик( редовен проблем при всеки ВАГ).
Да те коригирам леко.
Свещите не греят над 9 градуса само при палене, но след това греят. Така че често работят и при здрав температурен датчик.
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Въпрос за подгревни свещи
radotom написа:fox_vt написа:На другия ден ги развиваш на студен мотор.
Не студен, бря!
На частично загрят! Много по-лесно се развиват.
Не знам как ще е на напълно загрял - много пари и не желая да пробвам
За спрейчето, обаче, си напълно прав!
И преди самото развиване също е хубаво да се пръсне леко....
МОже и така но не много горещ че наистина пари Иначе ако мултицета има обхват 20А най добре е да се ползва той,с предимство пред оммера.Пак не е гаранция че свеща се нагрява правилно най сигурно е смъкване и тестване със акумулатор.
-
- Мнения: 1063
- Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: българия,София
Re: POLO 2001 г. AMF въпрос за подгревни свещи
Да, съпътстващото греене след запалване го знам,просто не навлизах в подробности.
А при дефектен датчик колата вдига обороти при горещ дв. и точно тогава и пуска подгрева .И тъкмо включването на съпътстващия подгрев на загрял дв. съкращава бързо живота на свещите.
А при дефектен датчик колата вдига обороти при горещ дв. и точно тогава и пуска подгрева .И тъкмо включването на съпътстващия подгрев на загрял дв. съкращава бързо живота на свещите.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 67 госта