POLO 2001 г. AMF въпрос за подгревни свещи

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
go4o.m
Мнения: 127
Регистриран на: Съб 21 юни 2008 16:08
Автомобил: VW POLO
Двигател: AMF 2001
Местоположение: София

POLO 2001 г. AMF въпрос за подгревни свещи

Мнениеот go4o.m » Вто 07 окт 2014 17:38


Днес направих тест на свещите от 3 само една работи.Та имам 2 въпроса-1 направих теста с мултицет единият кабел на маса а другият на пъпката на свеща със зумера свирна само 1 свещ предполагам че това е правилният начин щом затваря веригата значи е изправна.2 въпрос има ли безопасен начин за сваляне на свещи или поне вариант или да се намали риска от късане на свещ?Благодаря.




red.devilll
Мнения: 1385
Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
Автомобил:
Двигател:

Re: Въпрос за подгревни свещи

Мнениеот red.devilll » Вто 07 окт 2014 19:31


Ако е рекла да се къса си се къса колега,но вече не е чак толкова тежко за ремонт,защото се изваждат и без да се сваля главата(на място). По-добре ги пробвай с един кабел от + на акумулатора-слагаш единия край на кабела на свещта(най-отгоре) а другия на +-са на акумулатора.Ако даде искри докато слагаш кабела,значи свещта работи.Дано съм бил полезен


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Въпрос за подгревни свещи

Мнениеот fox_vt » Вто 07 окт 2014 19:38


Вечерта като си прибереш изчакай колата да истине и напръскай около свещите със спрей за раздвижване на резби.На другия ден ги развиваш на студен мотор.При алуминия този спрей прави чудеса :wink


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19577
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Въпрос за подгревни свещи

Мнениеот radotom » Вто 07 окт 2014 20:01


fox_vt написа:На другия ден ги развиваш на студен мотор.

Не студен, бря! :mrgreen
На частично загрят! Много по-лесно се развиват.
Не знам как ще е на напълно загрял - много пари и не желая да пробвам :mhihi
За спрейчето, обаче, си напълно прав! :th_up
И преди самото развиване също е хубаво да се пръсне леко.

go4o.m написа: зумера свирна
предполагам че това е правилният начин

Не, не е!
Зумера ще свирне и при 60-70 ома съпротивление на свещите, но това не означава, че ще 'светнат'
От къде се вземат тези омове не ме питай!
В събота бях да гледам една кола с AFN мотор.
Свещите на I и II ми дадоха по 240 ома! ( :gruebel ), на III - 'само' 47 ома, а на IV вече си беше безкрайност.
Двете нови свещи, които имах под ръка, си показваха очакваните 0.9-1 ома
С други думи: Мери се на Омметър, не на зумер!


georgi_k
Мнения: 36
Регистриран на: Вто 08 юли 2014 11:38
Автомобил: Audi A4 B5
Двигател: AFN 97g
Местоположение: с.Генерал Тодоров общ.Петрич

Re: Въпрос за подгревни свещи

Мнениеот georgi_k » Вто 07 окт 2014 20:18


Аз също съм имал случаи на съпротивления различни от 1ом,но имам една свещ която почва да почервенява отзад напред.


gancho
Мнения: 1063
Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: българия,София

Re: Въпрос за подгревни свещи

Мнениеот gancho » Вто 07 окт 2014 20:34


Да допълня-на ТДИ моторите свещите греят под 9°С. Което значи,че доста рядко се ползват.Щом са изгорели-значи се ползват често.А се ползват често при неизправен температурен датчик( редовен проблем при всеки ВАГ)
При изгорели свещи задължително си проверете датчика.
Това го бях чел някъде.Аз имах 3 изгорели свещи и дефектирал датчик-първо него бях сменил по стечение на обстоятелствата и се оказа много правилно...


Потребителски аватар
pepo_1986
Мнения: 448
Регистриран на: Нед 25 окт 2009 18:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Въпрос за подгревни свещи

Мнениеот pepo_1986 » Сря 08 окт 2014 9:29


и аз имам проблем с датчика,форсира се някой път като е запаля,държи и малко високи обороти после се оправя,минала зима нямаше проблеми със свещите оттогава имам и проблема с форсирането,незнам тази как ще е ама май е за смяна датчика.не можах да ги проверя предната зима свещите но съм нямал проблем


gancho
Мнения: 1063
Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: българия,София

Re: Въпрос за подгревни свещи

Мнениеот gancho » Сря 08 окт 2014 11:26


ТДИ си пали и с изгорели свещи зимата.С работещи свещи изгарянето е по-добро при студен старт,оттам и екологията-по-малко лютив мирис на изгорелите газове.
Моите случайно ги проверих с мултицета и само една беше здрава.
А иначе си за нов датчик-точно това са симптомите.


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3925
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Въпрос за подгревни свещи

Мнениеот Andonov » Сря 08 окт 2014 11:45


gancho написа:Да допълня-на ТДИ моторите свещите греят под 9°С. Което значи,че доста рядко се ползват.Щом са изгорели-значи се ползват често.А се ползват често при неизправен температурен датчик( редовен проблем при всеки ВАГ).


Да те коригирам леко.
Свещите не греят над 9 градуса само при палене, но след това греят. Така че често работят и при здрав температурен датчик.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Въпрос за подгревни свещи

Мнениеот fox_vt » Сря 08 окт 2014 11:48


radotom написа:
fox_vt написа:На другия ден ги развиваш на студен мотор.

Не студен, бря! :mrgreen
На частично загрят! Много по-лесно се развиват.
Не знам как ще е на напълно загрял - много пари и не желая да пробвам :mhihi
За спрейчето, обаче, си напълно прав! :th_up
И преди самото развиване също е хубаво да се пръсне леко....



МОже и така но не много горещ че наистина пари :mhihi Иначе ако мултицета има обхват 20А най добре е да се ползва той,с предимство пред оммера.Пак не е гаранция че свеща се нагрява правилно най сигурно е смъкване и тестване със акумулатор.


gancho
Мнения: 1063
Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: българия,София

Re: POLO 2001 г. AMF въпрос за подгревни свещи

Мнениеот gancho » Сря 08 окт 2014 13:37


Да, съпътстващото греене след запалване го знам,просто не навлизах в подробности.
А при дефектен датчик колата вдига обороти при горещ дв. и точно тогава и пуска подгрева .И тъкмо включването на съпътстващия подгрев на загрял дв. съкращава бързо живота на свещите.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 67 госта