От няколко седмици на моя B5.5 2.0 TDI BGW се появиха първо едни вибрации в предницата само при натискане на газта докрай. Първо се чудех дали не е от зимните гуми, които току-що бях сложил, но се появи и едно дрънчене откъм двигателя при подаване на газ дори и на най-ниски обороти. Диагнозата на майстора е износване на разпределителния вал в два от цилиндрите с належаща смяна на вала, повдигачи, лагери и може би и още нещо, което не запомних. За тоя двигател майсторът ми дава следните оферти: 2200 лв. за всички оригинални части и 900 лв. за неоригинални части - валът е SWAG, за повдигачите не разбрах добре - може би INA, ако съм разбрал правилно, лагерите съвсем не запомних. Въпросът е някой слагал ли е неоригинален вал и дали си заслужава да рискувам, или да не правя експерименти? Може би въпросът е свързан и с това дали искам да продължа да карам тая кола, тъй като явно е на доста километри, за което съдя и по други признаци, и може би се очакват скоро и други соленички ремонти.. Намерих всеки случай и разни оферти от чужбинско, едната претендира, че са оригинални частите, за другите две зададох въпрос, но и в трите случая са доста надолу от цените, които ми дадоха за БГ, и може би да поръчам от някоя от тях. На третата обаче е даден код само BHW, докато на първите две е споменат BGW, BHW и други кодове на двигателя - дали и третата е ОК за моя двигател, или е специфична само за BHW?
http://www.ebay.co.uk/itm/Camshaft-VW-Passat-AUDI-A4-1-9-TDI-2-0-TDI-BGW-BHW-BKE-BPW-BRB-/291285505220?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item43d1f814c4
http://www.ebay.co.uk/itm/VW-PASSAT-CAMSHAFT-PD-038109101AF-BGW-BHW-BKE-BRB-BPW-CAMSHAFT-/271172786316?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3f2328588c
http://www.ebay.com/itm/04-05-VW-Passat-TDi-BHW-Genuine-camshaft-followers-lifters-bearings-seal-/321567699045?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item4adeedb065&vxp=mtr
и още малко оферти, първата е даже за цяла глава, барабар с вала:
http://www.ebay.co.uk/itm/VW-Passat-2-0-TDi-Bgw-Cylinder-Head-New-With-Camshaft-/161328664730?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item258ff0109a
http://www.ebay.co.uk/itm/AUDI-A4-1-9TDI-VW-PASSAT-2-0TDI-BGW-BHW-BKE-BRB-03-CAMSHAFT-/281412539957?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item41857e9635
http://www.ebay.com/itm/OEM-VW-Passat-TDI-Diesel-2-0-PD-BHW-Camshaft-Kit-04-05-/290457502011?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item43a09dc13b&vxp=mtr
http://www.ebay.com/itm/VW-Passat-TDI-Cam-Camshaft-Replacement-Kit-2004-2005-BHW-/221595746176?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item339822bf80&vxp=mtr
Passat B5.5 2.0 TDI BGW - неоригинален разпределителен вал?
- kiko26
- Мнения: 195
- Регистриран на: Чет 02 фев 2006 16:47
- Автомобил: VW
- Двигател: Passat B8
- Местоположение: София
Re: Passat B5.5 2.0 TDI BGW - неоригинален разпределителен в
Здравей,
разпределителния вал на BGW и BHW са еднакви.Този вал е само за тези мотори на пасат и на ауди а4 с код на мотор BKE и BRB и BPW. Оригиналния номер на вала е 038109101AF.
разпределителния вал на BGW и BHW са еднакви.Този вал е само за тези мотори на пасат и на ауди а4 с код на мотор BKE и BRB и BPW. Оригиналния номер на вала е 038109101AF.
Re: Passat B5.5 2.0 TDI BGW - неоригинален разпределителен в
Благодаря! Въпросът остава някой слагал ли е неоригинален вал и колко би издържал - смея ли да карам с такъв или да сложа неоригинален само ако реша да я продавам, а в другия случай - ако я оставя за мен, да си сложа оригинален, за да ми е мирна главата (и главата на Пасата)?.
- °niksi°
- Бай Брадър
- Мнения: 5091
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B5.5 2.0 TDI BGW - неоригинален разпределителен в
За жалост такива са цените в БГ
Вал - 1205 лв.
Повдигачи 8х78 - 624 лв.
Лагери 10х17,50-175 лв.
Гарнитура тандем помпа - 20 лв.
http://www.ebay.com/itm/OEM-VW-Passat-TDI-Diesel-2-0-PD-BHW-Camshaft-Kit-04-05-/290457502011?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item43a09dc13b&vxp=mtr
http://www.ebay.com/itm/VW-Passat-TDI-Cam-Camshaft-Replacement-Kit-2004-2005-BHW-/221595746176?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item339822bf80&vxp=mtr
Тези биват, но на първото вала не мога да кажа нищо за марката на вала.
От друга страна на второто пишат че ФЕБИ е производител на оригиналния вал, но пък феби не беше ли пакетажна фирма която поръчва на други да произвеждат за тях?
Вал - 1205 лв.
Повдигачи 8х78 - 624 лв.
Лагери 10х17,50-175 лв.
Гарнитура тандем помпа - 20 лв.
http://www.ebay.com/itm/OEM-VW-Passat-TDI-Diesel-2-0-PD-BHW-Camshaft-Kit-04-05-/290457502011?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item43a09dc13b&vxp=mtr
http://www.ebay.com/itm/VW-Passat-TDI-Cam-Camshaft-Replacement-Kit-2004-2005-BHW-/221595746176?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item339822bf80&vxp=mtr
Тези биват, но на първото вала не мога да кажа нищо за марката на вала.
От друга страна на второто пишат че ФЕБИ е производител на оригиналния вал, но пък феби не беше ли пакетажна фирма която поръчва на други да произвеждат за тях?
- hip-hopotam
- Мнения: 270
- Регистриран на: Нед 30 юни 2013 22:36
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat B5.5 2.0 TDI BGW - неоригинален разпределителен в
Излизат сравнително читави валове втора употреба да не кажа почти перфектни за цени до 200 лева.Слагал съм поне 5 такива и няма никакви грижи поне е нещо което можеш с очите си да видиш и да разбереш дали си струва.
Re: Passat B5.5 2.0 TDI BGW - неоригинален разпределителен в
Вярвам, че има читави валове втора употреба, но тоя двигател е толкова рядък, че намирането на вал за него, предполагам, ще е драма, която може да се проточи седмици, дори месеци, а май не ми се минава през това, тъй като колата ми трябва. На следния линк твърдят, че валът и прилежащите му части са оригинални, като валът е Колбеншмид:
http://www.ebay.com/itm/04-05-VW-Passat-TDi-BHW-Genuine-camshaft-followers-lifters-bearings-seal-/321567699045?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item4adeedb065&vxp=mtr
Успях да намеря у нас вал Колбеншмид за 545 лв. нов, при цена 482 лв. на SWAG (само за вала и в двата случая) и ми се струва, че това е най-доброто решение. Разбира се, приемам мнения по въпроса
http://www.ebay.com/itm/04-05-VW-Passat-TDi-BHW-Genuine-camshaft-followers-lifters-bearings-seal-/321567699045?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item4adeedb065&vxp=mtr
Успях да намеря у нас вал Колбеншмид за 545 лв. нов, при цена 482 лв. на SWAG (само за вала и в двата случая) и ми се струва, че това е най-доброто решение. Разбира се, приемам мнения по въпроса

Re: Passat B5.5 2.0 TDI BGW - неоригинален разпределителен в
Както ми беше казал Niksi, износването на разпределителния вал е явно често явление при PD двигателите:
http://www.myturbodiesel.com/wiki/camshaft-lobe-wear-inspection-and-replacement-on-tdi-pd-engine/
Подозренията са за грешен дизайн или кофти масло. Понеже ми е интересно в моя случай защо се стигна дотук (искам да се приближа по-близо до отговора на въпроса на колко реални километра е колата), се чудя, дали при мен не е заради маслото - последните три пъти сложих VAG 5W30 Longlife III 504.00/507.00, което си е по спецификация. Преди последната смяна обаче с изненада забелязах, че е на долната граница на белега на пробката, при положение, че по-рано не изглеждаше да намалява/гори масло. Колко съм карал така обаче не е ясно, а и малко късно се сетих да го сменя - последния път на около 13000 км. Възможно ли е с това да съм си причинил въпросното главоболие? Друг въпрос е също, че някъде бях срещал, че за по-старички коли е добре да се мине на 5W40, включително май и на горния линк го пише, та може би е време вече за минаване на такова масло, или след слагането на новия вал, пак може да се кара с 5W30? Интересен въпрос е също дали има смисъл от слагането на оригинален вал, ако проблемът е в лош дизайн. На горния линк хвалят производителя Colt, правещ къстъм решения, които освен пърформънс, дават и подобрена здравина уж, но май нямат дистрибутор за Европа?:
http://www.kermatdi.com/servlet/-strse-701/Colt-Cam-Stage-2/Detail
Интересно дали в тоя случай друг производител като SWAG не би бил по-добро решение от оригинален вал, или ако дизайнът е същият, по-добре оригинален за най-голяма гаранция за здравината?
Накрая, с минимална надежда звънях в Порше и питах дали имат кампания за тия валове, но уви - нямат, също така и не знаят дали производителят на оригиналния вал е Колбеншмид.
http://www.myturbodiesel.com/wiki/camshaft-lobe-wear-inspection-and-replacement-on-tdi-pd-engine/
Подозренията са за грешен дизайн или кофти масло. Понеже ми е интересно в моя случай защо се стигна дотук (искам да се приближа по-близо до отговора на въпроса на колко реални километра е колата), се чудя, дали при мен не е заради маслото - последните три пъти сложих VAG 5W30 Longlife III 504.00/507.00, което си е по спецификация. Преди последната смяна обаче с изненада забелязах, че е на долната граница на белега на пробката, при положение, че по-рано не изглеждаше да намалява/гори масло. Колко съм карал така обаче не е ясно, а и малко късно се сетих да го сменя - последния път на около 13000 км. Възможно ли е с това да съм си причинил въпросното главоболие? Друг въпрос е също, че някъде бях срещал, че за по-старички коли е добре да се мине на 5W40, включително май и на горния линк го пише, та може би е време вече за минаване на такова масло, или след слагането на новия вал, пак може да се кара с 5W30? Интересен въпрос е също дали има смисъл от слагането на оригинален вал, ако проблемът е в лош дизайн. На горния линк хвалят производителя Colt, правещ къстъм решения, които освен пърформънс, дават и подобрена здравина уж, но май нямат дистрибутор за Европа?:
http://www.kermatdi.com/servlet/-strse-701/Colt-Cam-Stage-2/Detail
Интересно дали в тоя случай друг производител като SWAG не би бил по-добро решение от оригинален вал, или ако дизайнът е същият, по-добре оригинален за най-голяма гаранция за здравината?
Накрая, с минимална надежда звънях в Порше и питах дали имат кампания за тия валове, но уви - нямат, също така и не знаят дали производителят на оригиналния вал е Колбеншмид.
- stefan4o
- Мнения: 19326
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Passat B5.5 2.0 TDI BGW - неоригинален разпределителен в
Който и от двата да сложиш мисля ще изкарат докато колата е в твоите ръце, че и доста след това. Не виждам какво има да се чудиш. Баща ми също ще сменя вал (1.9 TDI 130к.с.), като теб, в момента е купен, но просто още не е закарал колата да го монтират, заедно с лагерите (разбрах, че ПД моторите имали такива, щото примерно моят 1.6 ABU нямаше) и хидрокомпенсаторите. Явно като понаправят определен пробег тези мотори и някои части по тях просто си искат смяна с нови. Той откак е взел колата, вече 7ма година я кара - само Кастрол 5В40 от сигурен човек (познат е в по авто-форумите, но да не му правя реклама).
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 70 госта