Пасат Б5.5 1.9 101кс турбото прекъсва

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
skegii
Мнения: 5
Регистриран на: Вто 21 фев 2012 18:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Atreia

Re: Пасат Б5.5 1.9 101кс турбото прекъсва

Мнениеот skegii » Пет 16 яну 2015 12:24


Здравейте , аз съм нов във форума, и обикновено само чета темите когато имам проблем и то не защото нямам желание да помогна и аз с нещо , ами просто нищо не разбирам от автомобили.Имам претенции, че съм отличен шофьор , но когато стане нещо и е за ремонт никакъв ме няма и въобще не знам за какво идва реч.За да не правя нова тема , реших да драсна в тази защото имам проблем с колата ми ,която е VW Passat 1.9 TDI 116 к.с 2000 година-помпа дюза , подобен (даже май същия проблем ) като на колегата lz2aii.Проблема е следния и макар,че съм от София се оказа доста трудна задача, да намеря някой кадърен който да каже това ти е проблема толкова ще струва...,всеки гледа ,гледа чуди се и накрая вика ми не знам 10 лв. за прегледа..Та да спра с дрънкането и да драсна за моя проблем.Когато шофирам и реша да настъпя газта колата стига до към 2000-3000 хил. оборота и забива муцуната , усеща се прекъсване и край турбо няма.По сервизи засякохме грешка ( превишено налягане в турбото която обаче уж се била изчистила и ако имам пак такъв проблем да се върна пак.)
Някой ми казват настъпвай е повечко да ти се отпуши хубаво и тн.Тръгнах си аз взех да е настъпвам и един ден чух съскане, като видях че маркуча големия от интеркулера ( казаха ми как се нарича :) ) съм му направил дупка като с пушка помпа.Смених маркуча дадох 100 лв . за нов и уж нямаше проблем , до вчера ,пак настъпих и пак прекъсна турбото.Колата е с махнат катализатор от скоро!Проблема ту го има ту го няма . но е страшно досаден и опасен бих казал , при изпреварване на тир извън градско или друга подобна маневра забие ли , си става чист дизел и като нищо може да се нацепя в някой :) Та в момента се чудя за почистване ли е като чета вашите коментари за смяна на H75 ли ( каквото и да е това)? За изолиране на ЕГР ли ? Честно казано ме е страх ,като ида на някой сервиз гледат точно като мен и като и кажа някой неща които съм чел и даже не искат да го почват,а когато пък ги видя ,че не знаят за какво става дума не ми се дават пари на вятъра ,без да съм сигурен че после проблема няма да е решен.Да сменям маркучи за по 100 лв. ( егати цената за маркуч ) също не ми се нрави.Може и да се повтарям с други колеги с такъв проблем, но някой ако може да помогне.Благодаря




Потребителски аватар
lz2aii
Мнения: 1330
Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
Автомобил: VW Passat B 5.5
Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
Местоположение: Габрово

Re: Пасат Б5.5 1.9 101кс турбото прекъсва

Мнениеот lz2aii » Пет 16 яну 2015 13:39


Привет колега и добре дошъл във форума. Накратко, преди да започна ще ти споделя, че реших моя проблем, за който си прочел, с почистване на турбината и геометрията. Сега няма как да ти кажем дали проблема и решението му са същите като при мен, но това не пречи да поразсъждаваме малко. Преди да изложа мнението си, само ще ти кажа, че когато открих форума, бях абсолютен лаик по отношение на ДВГ - дето се вика не правих разлика между бензинов и дизелов двигател. В този ред на мисли продължавай да четеш и да се образоваш - само от полза ще ти бъде.
По въпроса ти: Значи след като сте я закачили на диагностика е показало, че турбината пренадува. Това е твърде вероятната и една от основните причини да ти спука маркуча към интеркулера. Не, че това не може да се случи при всеки - все пак маркуча старее, гумата омеква от вътре под влиянието на масло, което малко или много се намира в нея и т.н. Да кажем, че е дошло времето му, но със сигурност е спомогнало и пренадуването. Изчистването на грешката НЕ РЕШАВА ПРОБЛЕМА. Мисля, че сама не може да се изчисти. Компютъра, управляващ двигателя го е вкарал в Limp mode или т.нар. авариен режим, за да го предпази от голямото налягане, което е създал турбокомпресора. При достигане на около и малко над 1 бар, турбината трябва да разтовари и да спре да надува. В случай, че не го направи, двигателя влиза в Limp mode и това е добре. Въпросът сега е защо турбината не се разтоварва. Геометрията, която отговаря за това, се движи посредством лост, свързан към клапан, наречен актуатор. Намира се (поне при моя, а предполагам и при твоя двигател) точно над компресора. В този клапан влиза маркуч, в който, когато турбината е в режим на надуване, има вакуум. Когато трябва да се разтовари, вакуума намаля. Това, дали в този маркуч да има вакуум или да няма такъв се контролира от клапана N75, за който разбрах, че си чул. Този клапан е електрически и се управлява от компютъра на двигателя. Как компютъра разбира какво налягане е създало турбината - има един МАП сензор, който е монтиран на тръбата след интеркулера. Накратко, това са основните детайли в турбосистемата. Ако един от тях не работи коректно, определено имаш проблем. Причините за пренадуване могат да се сведат до няколко основни - зацапана и неподвижна геометрия, проблем с актуатора, проблем с клапана N 75, проблем с МАП сензора. Коректната работа на изброените се установява при една качествена диагностика. Това, което ти можеш да направиш при полеви условия: Помоли някой да ти запали двигателя и виж дали лоста на актуаторе се придвижва нагоре (хода му трябва да е малко над 1 см.). Ако не се придвижи нагоре, извади маркучето, който влиза в него и виж дали има вакуум. Ако има вакуум, проблема е или в клапана (актуатора) или в геометрията на компресора. Така ще игнорираш останалите възможи причинители на тази повреда. Направи това, което ти казах и пиши да видим на къде отиват работите.
П.С. В Никой случай не "настъпвай" колата си. Проблема няма да се реши от самосебе си и най-много да си създадеш други главоболия. Това се прави в случай, че всичко е изрядно.


Потребителски аватар
dlug
Мнения: 2510
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
Двигател: AVB
Местоположение: София

Re: Пасат Б5.5 1.9 101кс турбото прекъсва

Мнениеот dlug » Пет 16 яну 2015 13:41


Твърде вероятно проблема е в зацапана геометрия.
Тук дали си ходил? Не вярвам там да ти кажат че нищо не разбират и да ти вземат 10лв за прегледа :smile
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=13&t=7096


Потребителски аватар
lz2aii
Мнения: 1330
Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
Автомобил: VW Passat B 5.5
Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
Местоположение: Габрово

Re: Пасат Б5.5 1.9 101кс турбото прекъсва

Мнениеот lz2aii » Пет 16 яну 2015 13:49


dlug написа:http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=13&t=7096

:th_up . Не се опитвай сам да отстраняваш проблемите. Върви при хора, които знаят какво да направят.


Потребителски аватар
skegii
Мнения: 5
Регистриран на: Вто 21 фев 2012 18:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Atreia

Re: Пасат Б5.5 1.9 101кс турбото прекъсва

Мнениеот skegii » Пет 16 яну 2015 17:17


Благодаря ви за помоща и подробното описание.Този сервиз не е далче от мен, но никога не съм ходил при тези момчета , за които прочетох бол похвални мнения.Найстина като събера някой лев ще ги посетя.Благодаря колеги!


Потребителски аватар
lz2aii
Мнения: 1330
Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
Автомобил: VW Passat B 5.5
Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
Местоположение: Габрово

Re: Пасат Б5.5 1.9 101кс турбото прекъсва

Мнениеот lz2aii » Пет 16 яну 2015 17:22


Не ги познавам лично, но и аз съдейки от това колко благодарности има към тях, а и от мненията на Никси, стигам до извода, че наистина си разбират от работата. Не се двоуми, като имаш възможност бягай там. Не рискувай с хора дето ти вземат парите само да ти кажат, че не знаят какъв е проблема. Също така не се опитвай и сам да си оправяш нещата, за да не създаваш излищни главоболия на хората, които ще минават след теб :mhihi . Успех и пиши как са се развили нещата :th_up .


Потребителски аватар
skegii
Мнения: 5
Регистриран на: Вто 21 фев 2012 18:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Atreia

Re: Пасат Б5.5 1.9 101кс турбото прекъсва

Мнениеот skegii » Пет 16 яну 2015 17:32


Благодаря lz2aii , :th_up Веднага щом реша проблема ще драсна , да споделя и аз впечатленията си от сервиза.Няма да пипам нищо , защото и без това съм сигурен че до никаде няма да стигна ..Най-много да е разглобя и да не мога да е сглобя повече :mhihi



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 57 госта