Здравейте колеги,
онзи ден ми се случи много станно нещо с Пуловера, докато чаках един приятел на паркинга, реших да мръдна колата, да може един колега да се паркира до мен, завъртях ключа малко по-бързо от обикновенно, и колата запали, но таблото не светна изобщо, никаква иконка, нищо. Направих си маневарата, и завъртам пак да угася колата, но не иска. Завъртях отново, не гасне, мръднах пак колата, и след поредна проба да я изгася, изгасна без проблем. След около час, час и половина, се опитах да запаля пак, завъртях ключа в позиция 1, светнаха иконките но без тази за акумулатора, колата запали без проблем, карах я около 15 Км, и я изгасих. На другия ден се опитах да я запаля, но не искаше, при завъртане на ключа пак забелязах, че не свети иконката за акумулатора. При опит да запаля, не иска да запали като на акумулатор (все едно е изтощен, а той е чисто нов, на 5-6 месеца, Банер), понеже бързах не успях да погледна заряд и реших да я оставя така и да я погледна днес.
Когато се опитах да отключа с алармата, дори не "изтитка" (ни ту... ни ме), а за съжаление и двете ключалки са ми счупени и дори не успях да я отключа.
По логика ми се струва, че е изгорял стартера, или в по-лошия случай на динамото са му залепнали четките, и ще ми се наложи подмяна на четки+втулка. Днес след като прегледах форума, ми хрумна че може и да е от клемореда на ключа за старт също, а може и комбинация от 3-те...
Моля дайте съвет, кое да гледам първо, стартер, динамо, клеморед?
Благодаря предварително!
Polo 1.9 TDI '98 - проблем с паленето
Re: Polo 1.9 TDI '98 - проблем с паленето
Първо отключи колата.После замери акумулатора какво като е нов? Ако е паднал запалете я и замери колко зарежда. Откачи по тънкия кабел от шалтера и мери някои да тръгне да пали дали идва 12 волт , ако не идва все пак провери с един по дебеличък кабел директно да подадеш + дали ще завърти.Ако всичко туи е ок клеморед. Провери и бушоните в кутията до акумулатора които са ТЕЗИ ДЕБЕЛИТЕ ДЕТО СА КАТО ШИНИ.
- toxi4en
- Мнения: 24
- Регистриран на: Чет 12 авг 2010 14:52
- Автомобил: VW POLO Variant[6KV5]1.9 TDI
- Двигател: AHU - 98
- Местоположение: Враца, София
Re: Polo 1.9 TDI '98 - проблем с паленето
Благодаря колега,
вчера успях да отключа колата, и премерих акумулатора беше паднал на 3 волта... може и да си е заминал вече след тоя инцидент. Не съм проверявал другото, но ще го направя тея дни, и ще пиша пак, благодаря за съветите.
вчера успях да отключа колата, и премерих акумулатора беше паднал на 3 волта... може и да си е заминал вече след тоя инцидент. Не съм проверявал другото, но ще го направя тея дни, и ще пиша пак, благодаря за съветите.
-
- Мнения: 36
- Регистриран на: Вто 08 юли 2014 11:38
- Автомобил: Audi A4 B5
- Двигател: AFN 97g
- Местоположение: с.Генерал Тодоров общ.Петрич
Re: Polo 1.9 TDI '98 - проблем с паленето
Първо зареди акумулатора на зарядно.След като го заредиш го слагаш на колата и мериш за утечка.После палиш и мериш колко зарежда алтернатора.
- toxi4en
- Мнения: 24
- Регистриран на: Чет 12 авг 2010 14:52
- Автомобил: VW POLO Variant[6KV5]1.9 TDI
- Двигател: AHU - 98
- Местоположение: Враца, София
Re: Polo 1.9 TDI '98 - проблем с паленето
Здравейте колеги, малко късно, но напоследък все не ми остава време да оправя колата, че тея месеци доста работа ми се струпа на главата. Преди 2-3 дни раглобих клемореда, смених го с чисто нов, а дори и таблото не светна, мерих след това с мултицета за отечки с друг акумулатор, прави 4А оттечка. Имам предчуствието че някоя четка се е "заварила" за втулката.
Днес се опитах да сваля стартер-а, че те са 3 по веригата: Клеморед, стартер и динамо. Да се надявам че ще е стартер-а, че преди няма 5-6 месеца правих динамото и е трудно заменимо и отремонтируемо (моето е 120 А).
Някой колега може ли да каже кой (евентуални) релета може да правят мизерията, преди да съм разглобил и стартера и динамото?
Благодаря предварително!
Днес се опитах да сваля стартер-а, че те са 3 по веригата: Клеморед, стартер и динамо. Да се надявам че ще е стартер-а, че преди няма 5-6 месеца правих динамото и е трудно заменимо и отремонтируемо (моето е 120 А).
Някой колега може ли да каже кой (евентуални) релета може да правят мизерията, преди да съм разглобил и стартера и динамото?
Благодаря предварително!
-
- Мнения: 653
- Регистриран на: Съб 27 окт 2012 20:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Polo 1.9 TDI '98 - проблем с паленето
Колега като те гледам как бърникаш по метода проба-грешка по безболезнено ще е човек който се занимава и разбира от ел. по автомобили да ти я оправи.
Просто явно тая работа не ти се отдава , няма лошо не всеки разбира.
Колегите по горе ти казаха какво да направиш аз ще допълня , щом имаш такава консумация разкачи само кабелите от алтернатора и стартера и ги обезопаси да не опират някъде и тогава мери имаш ли още такава консумация на ток.
Просто явно тая работа не ти се отдава , няма лошо не всеки разбира.
Колегите по горе ти казаха какво да направиш аз ще допълня , щом имаш такава консумация разкачи само кабелите от алтернатора и стартера и ги обезопаси да не опират някъде и тогава мери имаш ли още такава консумация на ток.
- toxi4en
- Мнения: 24
- Регистриран на: Чет 12 авг 2010 14:52
- Автомобил: VW POLO Variant[6KV5]1.9 TDI
- Двигател: AHU - 98
- Местоположение: Враца, София
Re: Polo 1.9 TDI '98 - проблем с паленето
Здравей колега drotomir,
Ами за съжаление няма как да се ориентирам кое точно е, затова свалих и трите (или по-добре да кажа 4-те клеморед, динамо, стартер и акумулатор).
Оказа се, че проблема е в динамото, статорната намотка е направила късо. Сега си взех втора употреба, ще го сменя и ще видя има ли още нещо. Смених първо клемореда, но ефект нямаше.
В момента имам друг проблем, като разглобих всико това, някой ми е отворил колата и ми е взел куфарчето с инструментите, а в него бяха и болтовете и планките за всички части който съм демонтирал. И сега си търся болтовете за стартера и евентуало една планка, която придържа една тръба, мисля че беше за климатика.
Ако някой има идея от къде да си ги намеря ще съм благодарен.
Ами за съжаление няма как да се ориентирам кое точно е, затова свалих и трите (или по-добре да кажа 4-те клеморед, динамо, стартер и акумулатор).
Оказа се, че проблема е в динамото, статорната намотка е направила късо. Сега си взех втора употреба, ще го сменя и ще видя има ли още нещо. Смених първо клемореда, но ефект нямаше.
В момента имам друг проблем, като разглобих всико това, някой ми е отворил колата и ми е взел куфарчето с инструментите, а в него бяха и болтовете и планките за всички части който съм демонтирал. И сега си търся болтовете за стартера и евентуало една планка, която придържа една тръба, мисля че беше за климатика.
Ако някой има идея от къде да си ги намеря ще съм благодарен.
- toxi4en
- Мнения: 24
- Регистриран на: Чет 12 авг 2010 14:52
- Автомобил: VW POLO Variant[6KV5]1.9 TDI
- Двигател: AHU - 98
- Местоположение: Враца, София
Re: Polo 1.9 TDI '98 - проблем с паленето
Здравейте колеги,
вчера успях да сложа всичко обратно по колата, заредих акумулатора, но уви, нито табло светна, нито запали, моля помагайте.
Проверих за оттечки, няма! Възможно ли е тая мизерия да е от реле или някой скрит бушон?
вчера успях да сложа всичко обратно по колата, заредих акумулатора, но уви, нито табло светна, нито запали, моля помагайте.
Проверих за оттечки, няма! Възможно ли е тая мизерия да е от реле или някой скрит бушон?
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 45 госта