Пассат B5.5 1.9 131 AVF няколко въпроса
-
- Мнения: 1066
- Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
- Автомобил: vw passat b5.5
- Двигател: AVF 2001
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
Re: Пассат B5.5 1.9 131 AVF няколко въпроса
Колеги да попитам и аз нещо. Забелязах че няколко пъти ми играе ( пада стрелката на километража до нула и пак се вдига) през определен период от време. На какво може да се дължи това? Километри или осветление не изчезва. Дали не е замърсена буксата на километража? С типтроник съм ако това има значение.
- martinesto
- Мнения: 221
- Регистриран на: Вто 11 авг 2009 11:53
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Пассат B5.5 1.9 131 AVF няколко въпроса
Колеги пак да си вдигна темичката за колата от прахта.
Тоя двигател AVF е много шантава работа !
В Петъка в Севлиево сутринта в 7 ч беше адски мъгливо и студено около 2 3 градуса, колата запали от четвърт оборот като часовник без да тресе или нещо необичайно, НО толкова яко пушеше светло синкав дим, който миришеше на умряло, че направих димна завеса в стил Джеймс Бонд.
Цялата улица беше обгазена до покривите на къщите.... После като стопли колата нямаше и спомен от дима, колкото и да се форсира нито пуши, нито мирише. Подчертавам, че не намаля маслото, нито антифриза и която и да е течност по двигателя. Със нови подгревни свещи, регулирани дюзи и естествено ще има и ново масло, което купих със марка Мотул.
Днес към 14 ч я извадих от гаража и леко пропушваше бяло, после го докара на синкаво и задушливо.После като загря и спомен няма от дима. Сложих добавка на Бардал БДЦ като, че ли почна малко по-меко да работи. Заредих обикновен дизел на ОМВ - Габрово и сложих добавката както е предписано.
Също така колата до работа сутрин я карам студена и пътят ми е някъде към 8 км, нормално ли е да ми гори 9/10 градско ? Да не забравя да спомена, че е Хай-Лайн и е със 17-ка джанта. Не я настъпвам и я карам лекичко без тормоз.
Прочетох една не малка тема по този въпрос във форума свързана с пушенето, като в крайна сметка стигнах до извода, че тва си е нещо нормално да ОБГАЗЯВА за 14.г дизел.
Какво Ви е мнението, как да процедирам?
Тоя двигател AVF е много шантава работа !
В Петъка в Севлиево сутринта в 7 ч беше адски мъгливо и студено около 2 3 градуса, колата запали от четвърт оборот като часовник без да тресе или нещо необичайно, НО толкова яко пушеше светло синкав дим, който миришеше на умряло, че направих димна завеса в стил Джеймс Бонд.
![screwy :screwy](./images/smilies/screwy.gif)
Цялата улица беше обгазена до покривите на къщите.... После като стопли колата нямаше и спомен от дима, колкото и да се форсира нито пуши, нито мирише. Подчертавам, че не намаля маслото, нито антифриза и която и да е течност по двигателя. Със нови подгревни свещи, регулирани дюзи и естествено ще има и ново масло, което купих със марка Мотул.
Днес към 14 ч я извадих от гаража и леко пропушваше бяло, после го докара на синкаво и задушливо.После като загря и спомен няма от дима. Сложих добавка на Бардал БДЦ като, че ли почна малко по-меко да работи. Заредих обикновен дизел на ОМВ - Габрово и сложих добавката както е предписано.
Също така колата до работа сутрин я карам студена и пътят ми е някъде към 8 км, нормално ли е да ми гори 9/10 градско ? Да не забравя да спомена, че е Хай-Лайн и е със 17-ка джанта. Не я настъпвам и я карам лекичко без тормоз.
Прочетох една не малка тема по този въпрос във форума свързана с пушенето, като в крайна сметка стигнах до извода, че тва си е нещо нормално да ОБГАЗЯВА за 14.г дизел.
Какво Ви е мнението, как да процедирам?
Re: Пассат B5.5 1.9 131 AVF няколко въпроса
С разхода е нормално. С пушенето - не! Закарай я на майстор, да не правиш после двигател. Единствения пушек, който можеш да виждаш е черния от прекрасната ни нафта. Другите цветове са знак за някакъв проблем.
- martinesto
- Мнения: 221
- Регистриран на: Вто 11 авг 2009 11:53
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Пассат B5.5 1.9 131 AVF няколко въпроса
Утре ще я закарам да видят от какво е проблема. Надявам се да не е сериозен. Ще пиша какви са резултатите.
- stoev87
- Мнения: 353
- Регистриран на: Чет 21 яну 2010 21:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Ignore List: Escap3 ,Pirogov,Soldier90
Re: Пассат B5.5 1.9 131 AVF няколко въпроса
martinesto написа:
5. Може ли да ми кажете от къде да си сваля на английски упътване за потребителя на този модел? Рових във интернет и ми излизат на руски, който не разбирам.
Ето заповядай колега :
http://vwts.ru/vw_doc2/vw_b5gp.zip
- martinesto
- Мнения: 221
- Регистриран на: Вто 11 авг 2009 11:53
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Пассат B5.5 1.9 131 AVF няколко въпроса
Благодаря, за ръководството stoev87 !
Относно проблема със пушенето за който питах в горните публикации се оказа ЕГР- клапана, който си правел каквото си поиска, както и грешка на дебитомера, която изчистихме.
Утре сутринта ще си проличи дали ще има ефект.
Смених маслото и филтри на МАН и се надявам да се е стабилизирала.![th_up :th_up](./images/smilies/th_up.gif)
Относно проблема със пушенето за който питах в горните публикации се оказа ЕГР- клапана, който си правел каквото си поиска, както и грешка на дебитомера, която изчистихме.
Утре сутринта ще си проличи дали ще има ефект.
Смених маслото и филтри на МАН и се надявам да се е стабилизирала.
![th_up :th_up](./images/smilies/th_up.gif)
- martinesto
- Мнения: 221
- Регистриран на: Вто 11 авг 2009 11:53
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Пассат B5.5 1.9 131 AVF няколко въпроса
Както бях написал във последните ми публикации, имахме едно пушене рано сутрин при ниски температури. Единият проблем за големите облаци е решен със ЕГР клапана и грешка на дебитомера, който в последствие от предишният собственик разбрах, че е свалян за почистване. Също така е чистил турбото,изпускателни колектори и е правил центровка на дюзите.
Проблема със синкавият пушек остана и леко неприятна миризма на нафта, но е по-малко и като почне да отлепя температурата, всичко е в норми.
Купих си ВАГ КОМ и направих тест за грешки и прегледах дюзите, чийто стойности се въртят около 0 като смятам, че всичко е наред със тях според мнението на колегите от форумните теми. Турбото е наред и като цяло няма грешки, освен една на подгревните свещи, която се изчисти. Явно като са ги сменяли не са я изтрили.
Въпроса ми е да се притеснявам ли за евентуален бъдещ проблем? При положение, че не пипа масло и антифриз, дюзите са в стойности измерени при студен мотор.
Интересуваме този модел Пасат има ли заводско сложена "печка" ?
Евентуално, как да разбера дали имам такава? :)
Проблема със синкавият пушек остана и леко неприятна миризма на нафта, но е по-малко и като почне да отлепя температурата, всичко е в норми.
Купих си ВАГ КОМ и направих тест за грешки и прегледах дюзите, чийто стойности се въртят около 0 като смятам, че всичко е наред със тях според мнението на колегите от форумните теми. Турбото е наред и като цяло няма грешки, освен една на подгревните свещи, която се изчисти. Явно като са ги сменяли не са я изтрили.
Въпроса ми е да се притеснявам ли за евентуален бъдещ проблем? При положение, че не пипа масло и антифриз, дюзите са в стойности измерени при студен мотор.
Интересуваме този модел Пасат има ли заводско сложена "печка" ?
Евентуално, как да разбера дали имам такава? :)
- martinesto
- Мнения: 221
- Регистриран на: Вто 11 авг 2009 11:53
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Пассат B5.5 1.9 131 AVF няколко въпроса
Със 300 зора и доста нерви и ходене по диагностика мисля, че излезе проблема със мириса на "автогара". На последната диагностика във сервиз, излезе грешка 4620 (датчик за налягане, принудително пълнене) и според майстора турбината включвала по рано, за това се получавало това пушене. Дебитомера има високи стойности на входящият въздух.Изказа мнение, че може да има и проблем със геометрията или турбото. Тези хипотези естествено не ми удовлетворяват ! Не ми е проблем да сменя датчика, но да не се окаже излишно.
Искам да чуя поне още 1 2 експертни мнения...
Кой е най-добрият майстор на дизели в Габрово или Търново област, ако има колега от Севлиево, който може да ме насочи на местно ниво ще съм безкрайно благодарен ?
Искам да чуя поне още 1 2 експертни мнения...
Кой е най-добрият майстор на дизели в Габрово или Търново област, ако има колега от Севлиево, който може да ме насочи на местно ниво ще съм безкрайно благодарен ?
- vlado_tonev
- Мнения: 5497
- Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
- Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
- Двигател: ALH 2000
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пассат B5.5 1.9 131 AVF няколко въпроса
Грешката е сигурно от MAP-а.Но пушенето не вярвам да е свързано с него.Прегледай му кабелите и буксата дали всичко е както трябва.А това,че турбината включвала по-рано е пълна глупост според мен....нали като запалиш,тя вече се върти и не се включва и изключва,а само се развърта и разтоварва според силата на изходящите газове....Синия пушек е доста често свързан с изгарянето на моторно масло.Изказвам само НЕекдпертно мнение....Потърси Zinoto,той ти е близко.
-
- Мнения: 68
- Регистриран на: Пет 03 апр 2009 17:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Burgas
Re: Пассат B5.5 1.9 131 AVF няколко въпроса
Колега,дюзи се гледат на загрял двигател до работната му температура
- betaserk
- Мнения: 1261
- Регистриран на: Нед 09 мар 2014 9:57
- Автомобил: Renault Zoe
- Двигател: electric 2014
- Контакти:
Re: Пассат B5.5 1.9 131 AVF няколко въпроса
martinesto написа:Интересуваме този модел Пасат има ли заводско сложена "печка" ?
Аз знам, че имат 3 свещи вкарани някъде, които затоплят антифриза. Моята има нещо такова, защото още като я запаля и след няма и 2 мин климатроника духа много горещ въздух, а стрелката още не е мръднала. Ако така е и при теб предполагам има нещо такова.
- martinesto
- Мнения: 221
- Регистриран на: Вто 11 авг 2009 11:53
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Пассат B5.5 1.9 131 AVF няколко въпроса
Ще я закача да ги прегледам отново дюзите, но съм сигурен, че няма проблем в тях.
Имаше една тема на колегата Rado Shopa със същият двигател, която беше цял роман, като гледам как е тръгнала работата и моята няма да е по различна. Явно за този двигател е нещо нормално.
Надявам се скоро да отстраня този проблем, защото много ме дразни...
Ще ви пиша подробно, като намеря решение на сагата със мириса на драни катерици. :)
Имаше една тема на колегата Rado Shopa със същият двигател, която беше цял роман, като гледам как е тръгнала работата и моята няма да е по различна. Явно за този двигател е нещо нормално.
Надявам се скоро да отстраня този проблем, защото много ме дразни...
Ще ви пиша подробно, като намеря решение на сагата със мириса на драни катерици. :)
- lz2aii
- Мнения: 1330
- Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
- Автомобил: VW Passat B 5.5
- Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
- Местоположение: Габрово
Re: Пассат B5.5 1.9 131 AVF няколко въпроса
И на мен като си купих пасата ми правеше много впечатление този пушек сутрин, но след три години употреба вече не ми прави впечатление. Карай си колицата и се радвай на живота. Не се вкарвай във филми. Ако идваш към Габрово се обади да обменим малко опит.
- Shakez
- Мнения: 159
- Регистриран на: Вто 16 ное 2010 11:05
- Автомобил: Passat CC
- Двигател: CBAB
- Местоположение: Sofia
Re: Пассат B5.5 1.9 131 AVF няколко въпроса
И аз съм със син пушек рано сутрин, без значение дали е - 10 или +20. Отделно си бях вкарал филм заради една помпа-дюза, която трябваше да се смени. Реално ако тръгнеш да сменяш една, по-добре сменяй 4, та това си е скъпа инвестиция. Дюзите са вадени, уж чистени, след това са сложени нови О-пръстени. Разлика почти няма. Та покрай всичките си филми накрая ми писна и спрях да се занимавам, защото си беше направо болестно състояние, а резултат почти нямаше. Единственото, което не предприех беше да сменя дюзите. Сега си карам, пуши си и опитвам да не се нервирам. В същото време при изпушването на студен двигател играят и оборотите. Случва се рядко, затова и не му обръщам внимание. Та съветът ми е - карай си колата и не се втелясвай. В другия случай са само нерви, финанси и време, а разлика нямаше. Подчертавам това е при мен. Колкото до добавката - ползвам Кастрол ТДА през зимата.
- martinesto
- Мнения: 221
- Регистриран на: Вто 11 авг 2009 11:53
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Пассат B5.5 1.9 131 AVF няколко въпроса
Благодаря, за вниманието и коментарите !
Желая весели и щастливи празници и Дядо Коледа да Ви сложи по 1 ключ на нов ФВ под елхата.....![drunk :drunk](./images/smilies/drunk.gif)
Желая весели и щастливи празници и Дядо Коледа да Ви сложи по 1 ключ на нов ФВ под елхата.....
![drunk :drunk](./images/smilies/drunk.gif)
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: ZEDYCUS и 71 госта