Колата е голф 4 1.9 ARL, някой колега може ли да каже какви са първите симптоми на износен разпределителен вал?
Ако сваля капака на вала как мога да разбера дали има износване, в смисъл може ли да се разбере без цялостно демонтиране на вала?
Голф 4 1.9 ТДИ Помпа-дюза-Какви са симптомите на износен вал
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
-
- Мнения: 1066
- Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
- Автомобил: vw passat b5.5
- Двигател: AVF 2001
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
Re: Голф 4 1.9 ТДИ Помпа-дюза-Какви са симптомите на износен вал
Да при свалянето на капака може да се види износване. Ако не е забележимо на око се замерят гърбиците на вала и може да се прецени. Иначе износеният вал има вибрации и неравномерна работа на мотора.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Голф 4 1.9 ТДИ Помпа-дюза-Какви са симптомите на износен вал
Мотора тихо работи, няма странични шумове, имам вибрация на 6-та при ниски обороти като дам газ.
А къде е износването, на гърбиците на клапаните ли само или може и на гърбиците за помпа-дюзите?
А къде е износването, на гърбиците на клапаните ли само или може и на гърбиците за помпа-дюзите?
-
- Мнения: 1066
- Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
- Автомобил: vw passat b5.5
- Двигател: AVF 2001
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
Re: Голф 4 1.9 ТДИ Помпа-дюза-Какви са симптомите на износен вал
Колега явно не си виждал отворен мотор. Износването става на самия вал. Гърбиците се изпилват и почва да бърка такта на впръскването на дюзите. Майстора като отвори знае какво да гледа. Дюзата няма гърбица. Тя може да износи самото легло където лежи. Немския инженер е направил голям гаф с този един болт за за закрепване и то не е директно на дюзата а има и метален елемент. Пълен абсурд. Там е натоварване голямо. Явно е измислена системата за 10 години да изкара а не както ние искаме 25. Ако имаш износен вал или проблемна дюза вгледай се в обортомера той играе леко докато се задълбочи проблема и ще стане осезаема играта на стрелката.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Голф 4 1.9 ТДИ Помпа-дюза-Какви са симптомите на износен вал
Колега виждал съм отворен 1.9 помпа дюза мотор
Под гърбица имах предвид бобчето над самата дюза, там ако се е вкопало с времето като блъска кобилицата върху дюзата също се изменя реглажа на дюзата нали така?
Майстора знае къде да гледа, да прав си, само че в случая майстора съм аз, понеже тук в моя район няма на кой да си остава колата, а тепърва някой да се учи на моята кола няма как да стане
На празен ход обортомера не мърда, но подам ли газ и я задържа независимо на какви обороти 1600 или 2200(няма значение на колко оборога), има мърдане в порядъка от 200 оборота стрелката се качва и задържа за 2 секунди и пак слиза 200 оборота надолу, това е при задържан педал на газта на място без да ми трепва крака се вижда как обортомера шава 200 оборота нагоре/надолу без да си места крака.
![mhihi :mhihi](./images/smilies/mhihi.gif)
Под гърбица имах предвид бобчето над самата дюза, там ако се е вкопало с времето като блъска кобилицата върху дюзата също се изменя реглажа на дюзата нали така?
Майстора знае къде да гледа, да прав си, само че в случая майстора съм аз, понеже тук в моя район няма на кой да си остава колата, а тепърва някой да се учи на моята кола няма как да стане
![c020 :c020](./images/smilies/c020.gif)
На празен ход обортомера не мърда, но подам ли газ и я задържа независимо на какви обороти 1600 или 2200(няма значение на колко оборога), има мърдане в порядъка от 200 оборота стрелката се качва и задържа за 2 секунди и пак слиза 200 оборота надолу, това е при задържан педал на газта на място без да ми трепва крака се вижда как обортомера шава 200 оборота нагоре/надолу без да си места крака.
- tdi fen
- Мнения: 4320
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Голф 4 1.9 ТДИ Помпа-дюза-Какви са симптомите на износен вал
варианта е сваляш капака и гледаш
- samo_pechka
- Мнения: 8456
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Голф 4 1.9 ТДИ Помпа-дюза-Какви са симптомите на износен вал
Може ли да има връзка проблема с клапа за меко гасене?
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Голф 4 1.9 ТДИ Помпа-дюза-Какви са симптомите на износен вал
В началото като бях с функциониращ ЕГР беше същото.
От много време съм без ЕГР, така че не, няма как да е от клапата.
От много време съм без ЕГР, така че не, няма как да е от клапата.
- tdi fen
- Мнения: 4320
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Голф 4 1.9 ТДИ Помпа-дюза-Какви са симптомите на износен вал
има вероятност вала да е тръгнал
-
- Мнения: 158
- Регистриран на: Чет 19 мар 2015 5:13
- Автомобил: VW Touran 19 TDI
- Двигател: BKC 105 hp 2005
Re: Голф 4 1.9 ТДИ Помпа-дюза-Какви са симптомите на износен вал
Моя износен вал и повдигачите - даваше само яко тракане, вибрации, понижена тяга, но не менеше обороти. И.. валовете са сякаш слаби точки на двигателите 2004-2006 г. дори БХЕ е с новите черни повдигачи и при него не докладват такива щуротии, но пък чупи стебло на буталата.
-
- Мнения: 211
- Регистриран на: Сря 29 авг 2007 17:44
- Автомобил: b5 AFN
- Двигател:
- Местоположение: Димитровград / LONDON
Re: Голф 4 1.9 ТДИ Помпа-дюза-Какви са симптомите на износен вал
Аз наскоро сменях на два Транспортера валовете и повдигачите единия беше 2010г. 1.9, другия беше 2008г 2.5 пет цилиндовия
и двата бяха на около 170х.км и на двата валовете и повдигачите бяха станали на "дроб" наи силно изразено износване беше на 1-2 цилиндри.
И двата издаваха буботещи звуци в филтърната кутия.
и двата бяха на около 170х.км и на двата валовете и повдигачите бяха станали на "дроб" наи силно изразено износване беше на 1-2 цилиндри.
И двата издаваха буботещи звуци в филтърната кутия.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 66 госта