AFN модифициран грешно атмосферно налягане
- apchih
- Мнения: 542
- Регистриран на: Сря 07 фев 2007 22:12
- Автомобил: Ford Mondeo MK4 TDCi
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Грешно атмосферно налягане.
Няма друг датчик. Явно тази Motorola в компютъра, мери атмосферното. Но, все пак нека някой по-разбиращ, да каже.
Последна промяна от gr_kanev на Пон 11 юли 2016 22:16, променено общо 1 път.
Причина: Не е нужно да цитираш изцяло предходното мнение - освен бутон "Цитирай", има и бутон "Нов отговор" - използвай го !
Причина: Не е нужно да цитираш изцяло предходното мнение - освен бутон "Цитирай", има и бутон "Нов отговор" - използвай го !
Re: Грешно атмосферно налягане.
Колега ktamen, мап-а мери абсолютно налягане, т.е. освен това което прави турбото към него се прибавя и атмосферното! За нашите ширини стандартно 1000mbar, освен ако не се катери някой проход.
Колкото до проблема на колегата пуснал темата, аз бих пробвал с друго ЕКУ
Колкото до проблема на колегата пуснал темата, аз бих пробвал с друго ЕКУ
- apchih
- Мнения: 542
- Регистриран на: Сря 07 фев 2007 22:12
- Автомобил: Ford Mondeo MK4 TDCi
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Грешно атмосферно налягане.
За друго ЕКУ, трябва ли да спазвам до последната буква номера или? При мен е: 028 906 021 ЕК.
Re: Грешно атмосферно налягане.
Имаше някъде из форума таблица на номерата и взаимозаменяемост на ЕКУ-тата ( точно за роторните дизели ) тук обаче не мога да помогна много.
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: Пет 08 окт 2010 10:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofiq
Re: Грешно атмосферно налягане.
пробва ли да видиш данните за налягане с откачен МАП от колектора "тръбата преди него" трябва да показва около 900-950 мили бара.Иам вероятност турбинката нещо да е заяла задръстила и в ниските да не се развърта така ще минава по трудно потока от въздух и ще се получи вакуум както е при теб.
- apchih
- Мнения: 542
- Регистриран на: Сря 07 фев 2007 22:12
- Автомобил: Ford Mondeo MK4 TDCi
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Грешно атмосферно налягане.
panasonic1 написа:пробва ли да видиш данните за налягане с откачен МАП от колектора "тръбата преди него" трябва да показва около 900-950 мили бара.Иам вероятност турбинката нещо да е заяла задръстила и в ниските да не се развърта така ще минава по трудно потока от въздух и ще се получи вакуум както е при теб.
Няма вакуум при мен, с откачен външен МАП от тръбата, не се променя нищо.
Направих си малък експеримент. Разпоих сензора за атмосферното налягане и на негово място запоих потенциометър. Спазих пиновете, които са: "сигнал от сензора", "+5v" и "маса". Закачих VAG COMa, запалих и ... първоначално атмосферното беше 318мбар, започнах да въртя потенциометъра и налягането започна да се повишава, докато не стигна до 734мбар. Измерих напрежението на изхода на потенциоментъра, беше същото както и на входа 4,96V (бях стигнал до крайното положение, никакво съпротивление). Покарах така и определено, имаше голяма разлика. Както се вижда от лога, се покачи и исканото налягане, но пак липсват около 300 единици.

Продължавам да си търся ЕКУ (по възможност с цокли) за тест, май моето си е за смяна.
Re: AFN модифициран грешно атмосферно налягане
Натам отиват нещата.
А този потенциометър няма ли още ход за да се достигне 1000 мбар на атмосферното налягане?
А този потенциометър няма ли още ход за да се достигне 1000 мбар на атмосферното налягане?
- apchih
- Мнения: 542
- Регистриран на: Сря 07 фев 2007 22:12
- Автомобил: Ford Mondeo MK4 TDCi
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: AFN модифициран грешно атмосферно налягане
hvp800 написа:Натам отиват нещата.
А този потенциометър няма ли още ход за да се достигне 1000 мбар на атмосферното налягане?
Потенциометъра беше на нулево съпротивление. При сензора, колкото е по голямо налягането, толко е по малко съпротивлението и преминава по голямо напрежение. Ето една примерна графика, на подобен сензор:

Нямаше смисъл от този потенциометър, подадох директно 5V и също нямаше ефект, не помръдна от 734mbar, а би трябвало, още на 4V, да съм на 1000mbar приблизително.
- ktamen
- Мнения: 6373
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: AFN модифициран грешно атмосферно налягане
Сложи му и една батерия от волт и половина.
- apchih
- Мнения: 542
- Регистриран на: Сря 07 фев 2007 22:12
- Автомобил: Ford Mondeo MK4 TDCi
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: AFN модифициран грешно атмосферно налягане
ktamen написа:Сложи му и една батерия от волт и половина.
Имам понижаващ модул, мога да го вържа на 12в и да подавам различно напрежение (от 5V на горе), докато не докарам до 1000мmbar, но ме е страх да не изгори нещо. Вече след като затворих ЕКУто и подкарах колата се сетих, че след ПИНа на сигнала има съпротивление. Ще му видя цветния код и дали съпротивлението отгововаря на него, да не би той да прави проблеми.
- Juiced
- Мнения: 136
- Регистриран на: Съб 09 яну 2010 8:51
- Автомобил: Hyundai Terracan
- Двигател: J3
- Местоположение: Varna
Re: Грешно атмосферно налягане.
ktamen написа:Как датчик, разположен след турбото, може да мери атмосферно налягане, като няма досег с атмосферата
Има ли някакъв датчик преди турбото?
Да го кажем така : МАП-а(датчика след турбото) мери абсолютно налягане , което е атмосферното + нагнетеното от турбото.
И да само МАП-а знае какво е налягане в тази кола, когато не се дава газ той също отчита налягане и това е само атмосферното - капиш?
-
- Мнения: 287
- Регистриран на: Сря 10 дек 2008 10:18
- Автомобил: TOYOTA AVENSIS
- Двигател: 2WW 2017
- Местоположение: Велико Търново
Re: AFN модифициран грешно атмосферно налягане
Ама тряба да се чете......
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 23 госта