По въпроса за интервалите за смяна на масло. Long life интервала, доколкото има проблеми са следните:
1. Мотори с ангренажна верига. Тук включваме всичко, не само проблемната генерация TSI на ФВ.
2. Маслен филтър. Самото масло, особено при преобладаващо извънградско каране(малко мото часове и студени стартове), няма абсолютно никаква грижа да запази качество през целия интервал. Обаче масления филтър на колите с такъв интервал не е с нещо по-различен и след опредлен пробег просто намалява действието си. Това важи особено силно за първата смяна, когато мотора се е разработвал и логично е оставял повече отлагания.
Лично аз ще сменям на всеки 15К, всичко, защото: обичам да пазя техниката, не гледам на тази кола просто като на средство за придвижване; не искам да дишам през мръсни филтри; нямам план в главата колко ще карам тази кола, може да е 60 000км, може да е 160 000км; пазя е за себе си, не за следващия собственик; мога и имам желание да си го позволя(това е съществено условие, защото колегата вероятно също може да си го позволи, но не е длъжен да го прави) и тн.
По въпроса за разработването. Производителя казва че актуалните двигатели са заводски разработени и в упътването няма упоменато нищо за разработване. Интересно е нещо което коментирахме с колегата sssl преди време - нашите ЕА888 двигатели започнаха да вървят осезаемо повече след първите около 8000км. При мен е много видимо, защото колата(GTI, предно задвижване) започна да се бори за сцепление в най-невероятни ситуации и предавка. Това със заводските летни гуми които към онзи момент имаха не повече от 2000км стаж като предни(до тогава - зимни гуми, разместване на предни и задни и тн). От това съдя че просто мотора до този момент не е работил оптимално, тоест все още се е разработвал под някаква форма. Ако на някой му е интересен разхода на масло при GTI като нов - 500мл за 13 000км. Нивото е точно по средата.
И най-накрая: не търсете под вола теле! Колегата е казал точно това което иска да каже. Няма нужда да му правите подробен анализ върху личностните качества, финансовите възможности и тн.
