Понеже аз за първа година ще паля дизел зимата и реших да потърся информация по въпроса. В офроуд форума имаше хубави тестове но пък нямаше за Bardahl BDC,което аз доста ползвам(вече 15 000 км). Сложих две шишенца в камерата в очакване да видя как бардала прави чудеса и в крайна сметка останах потресен. Реално на моменти в камерата беше -22. Горивото с което тествах е обикновена нафта от Газпром купена през август месец. Бардала съм го сипвал като по етикет 1 към 500. За мое учудване след 12 часа в камерата горивото не беше нито на гел, нито имаше ледчета в него. И двете проби бяха течни

. Разликата която се забелязваше беше ,че в чистата нафта се наблюдаваше нещо като сопол(предполагам парафина) и самата нафта беше сравнително бистра. Пробата с бардала обаче бе хомогенна обаче мътна. Самата нафта от газпрома съм виждал да прави подобен сопол и без да е в камерата. Пробвах и теста от офроуд форума с цедка за кафе. И двете пробри течаха през филтъра. Това което не съм чакал е да филтрирам всичките 400 мл, може би щеше да има наслояване на парафин и филтъра щеше да се затлачи. Предвид че в офроуд форума бяха писали че още при -13 има гелосване не съм си и помислял да правя по-обстойно филтриране при мен поради факта ,че моите проби бяха абсолютно течни.
Смаян от факта реших да пробвам с друга нафта да не би пък газпромската да е някаква магическа. Взех Еко и Круиз и ги сложих в камерата без добавка в търсене на лоша нафта и последващо тестване на бардала с по-лошата нафта. За мое учудване отново и двете проби бяха течни без абсолютно никакво гелосване. Фризер с по ниска темепратура надали ще намеря, но пък и надали чак такива студове ще паднат ,че да се налагат такива тестове. Щеше ми се да ви напиша колко съм доволен от бардала, обаче май се оказа че нашата нафта не е толкова лоша.
Продължавам да търся кофти нафта ,че да мога да тествам бардала. Мисля да взема от някой абсолютен но нейм пък да видим.