Golf 4 1.9 ASV 2001г. - проблем с турбото
- 
				vasil4o97
 - Мнения: 91
 - Регистриран на: Сря 01 авг 2012 19:29
 - Автомобил: Golf 4
 - Двигател: ASV
 - Местоположение: Панагюрище
 
Golf 4 1.9 ASV 2001г. - проблем с турбото
Здравейте от известно време имам проблем с мощността във ниските обороти. По принцип турбината се чува леко още на място след като се запали колата. В последно време спря да се чува под 2500 оборота и тягата в ниските липсва. От 2500 нагоре колата върви доста добре, но в ниските все едно няма турбо. След много агресивно каране се оправя и след няколко дни отново се проявява същият проблем. Правих лог файлове от където се вижда, че полученото налягане закъснява доста спрямо исканото и изведнъж наваксва (само когато проблемът се прояви, иначе наляганията си вървят заедно). Вакуум маркучите са нови, N75 работи (пробвано е и с друг от работеща кола), турбината е сваляна за проверка преди около 5 хиляди километра, почистена е, сложен е нов актуатор и е настроен на стенд. Лостчето му се движи нормално, без да заяжда. Дебитомера също е изправен. Колата не забива е не влиза в авариен режим, просто по някое време турбото спира да се чува и в ниските става много спъната, след не повече от 1-2 дни се оправя сама с агресивно каране. Не знам какво да проверя вече, може би има някакъв механичен проблем с геометрията.
			
									
									- goppa
 - VW експерт

 - Мнения: 7988
 - Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
 - Автомобил: Seat Alhambra
 - Двигател: CFFB
 - Местоположение: Горна Оряховица
 
Re: Golf 4 1.9 ASV 2001г. - проблем с турбото
Измери вакуума!
			
									
										
						- 
				vasil4o97
 - Мнения: 91
 - Регистриран на: Сря 01 авг 2012 19:29
 - Автомобил: Golf 4
 - Двигател: ASV
 - Местоположение: Панагюрище
 
Re: Golf 4 1.9 ASV 2001г. - проблем с турбото
И вакуума за сега съм го отхвърлил, защото засмуквам с уста през маркуча на актуатора, докато той опре в крайно положение и друг човек отвътре подава газ и отново не се чува турбината под 2500. Спирачките също са добре.
			
									
										
						- goppa
 - VW експерт

 - Мнения: 7988
 - Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
 - Автомобил: Seat Alhambra
 - Двигател: CFFB
 - Местоположение: Горна Оряховица
 
Re: Golf 4 1.9 ASV 2001г. - проблем с турбото
Направи лог в движение на 4, 10, и 11тиканал!
			
									
										
						- 
				vasil4o97
 - Мнения: 91
 - Регистриран на: Сря 01 авг 2012 19:29
 - Автомобил: Golf 4
 - Двигател: ASV
 - Местоположение: Панагюрище
 
Re: Golf 4 1.9 ASV 2001г. - проблем с турбото
Нямаше къде да направя по-дълъг лог, но мисля че се добива представа, правен е на 4та.
							- Прикачени файлове
 - 
			
		
				
- log.png (57.1 KиБ) Видяна 1317 пъти
 
 
- goppa
 - VW експерт

 - Мнения: 7988
 - Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
 - Автомобил: Seat Alhambra
 - Двигател: CFFB
 - Местоположение: Горна Оряховица
 
Re: Golf 4 1.9 ASV 2001г. - проблем с турбото
Наистина закъснява с налягането. 
Имаш ли катализарор?
Сигурен ли си, че геометрията е чиста сега? Скоро бутал ли си лоста при откачен актуатор?
И си измери вакуума на ниски обороти!
			
									
										
						Имаш ли катализарор?
Сигурен ли си, че геометрията е чиста сега? Скоро бутал ли си лоста при откачен актуатор?
И си измери вакуума на ниски обороти!
- 
				vasil4o97
 - Мнения: 91
 - Регистриран на: Сря 01 авг 2012 19:29
 - Автомобил: Golf 4
 - Двигател: ASV
 - Местоположение: Панагюрище
 
Re: Golf 4 1.9 ASV 2001г. - проблем с турбото
Катализатор нямам, с рейс пайп съм и няма как да е зацапана геометрията за около 5 хиляди километра, защото определено не я карам леко и поне 1 път в седмицата имам 40 километра каране по магистрала. Актуатора не е пипан въобще, защото не е имало причина, колата си вървеше перфектно и в ниски и във високи. Веднага след запалване лоста на актуатора се измества в крайно положение и по това съдя, че едва ли имам проблем с вакуума, но все пак ще го измеря. Може ли малко насоки как точно трябва да се измери и какви показания трябва да даде?
			
									
										
						- vlado_tonev
 - Мнения: 5497
 - Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
 - Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
 - Двигател: ALH 2000
 - Местоположение: София
 - Контакти:
 
Re: Golf 4 1.9 ASV 2001г. - проблем с турбото
Колега,актуатора може да е причината.Сваляй го и ще видиш че е гнилоч.
			
									
										
						- 
				vasil4o97
 - Мнения: 91
 - Регистриран на: Сря 01 авг 2012 19:29
 - Автомобил: Golf 4
 - Двигател: ASV
 - Местоположение: Панагюрище
 
Re: Golf 4 1.9 ASV 2001г. - проблем с турбото
Чисто нов е купен преди около 3-4 месеца.
			
									
										
						- goppa
 - VW експерт

 - Мнения: 7988
 - Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
 - Автомобил: Seat Alhambra
 - Двигател: CFFB
 - Местоположение: Горна Оряховица
 
Re: Golf 4 1.9 ASV 2001г. - проблем с турбото
vasil4o97 написа:Може ли малко насоки как точно трябва да се измери и какви показания трябва да даде?
При вакуумпомпата трябва да е почти абсолютен вакуум (-1bar). А между N75 и актуатора се именя в границите 0bar до -0.6bar.
- 
				vasil4o97
 - Мнения: 91
 - Регистриран на: Сря 01 авг 2012 19:29
 - Автомобил: Golf 4
 - Двигател: ASV
 - Местоположение: Панагюрище
 
Re: Golf 4 1.9 ASV 2001г. - проблем с турбото
Тъй като нямам уред за измерване на вакуум, но пък имах друг голф под ръка размених вакуум помпите заедно с маркуча от помпата към сервото. Абсолютно никаква разлика няма, колата си е все така спъната в ниските и не иска да надуе. И двете помпи са абсолютно работещи, защото другата кола си върви перфектно и с моята. Ситуацията си остава същата актуатор потъва до крайно положение веднага след запалване, а реално бууста остава много слаб в ниските обороти.
			
									
										
						Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 90 госта