Golf 5 2.0TDI BKD Рязък спад на НМ след 4000rpm

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
peshodh
Мнения: 14
Регистриран на: Съб 12 окт 2019 21:47
Автомобил: Skoda Superb 2 TDI DSG7 4x4
Двигател: 2 TDI 190hp 2019

Golf 5 2.0TDI BKD Рязък спад на НМ след 4000rpm

Мнениеот peshodh » Пет 25 окт 2019 20:50


Здравейте колеги, от скоро карам VW Golf 5 2.0TDI BKD. Има ли как да се направи така, че след 4000rpm да не падат нютоните, знам че при помпа-дюза това е характерно, но все пак реших да попитам дали има начин да няма такъв спад след 4000rpm.




valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Golf 5 2.0TDI BKD Рязък спад на НМ след 4000rpm

Мнениеот valiosport » Пон 28 окт 2019 17:07


Ако погледнеш книжката на колата ще видиш че максималната мощност от 140к.с е на 4000 об. Ти до колко искаш да върви като налягането пада сигурно на 1 бар при тия обороти? Дори и чип тунинг няма да помогне при над 4000.
За да върви до 5000 трябва голямо турбо, за да може да поддържа налягане над 4000


Потребителски аватар
peshodh
Мнения: 14
Регистриран на: Съб 12 окт 2019 21:47
Автомобил: Skoda Superb 2 TDI DSG7 4x4
Двигател: 2 TDI 190hp 2019

Re: Golf 5 2.0TDI BKD Рязък спад на НМ след 4000rpm

Мнениеот peshodh » Пон 28 окт 2019 18:15


Колата е качвана на Дино и максималната мощност е на 3400 а максималният въртящ момент на 2300


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 954
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Golf 5 2.0TDI BKD Рязък спад на НМ след 4000rpm

Мнениеот megatronS » Вто 29 окт 2019 9:35


peshodh написа:Колата е качвана на Дино и максималната мощност е на 3400 а максималният въртящ момент на 2300



Да, това приблизително е така с цифрите. Максималният въртящ момент ти е на 2300 оборота и ще го държи доста, след което кривата започва да отива надолу. При чип, максималния въртящ момент може да ти се дръпне от 1800-1700 оборота до към 4500 оборота, като горния е за твоя лична сметка. Тази кола е изчислена, така от доста умни глави, които са правили огромен брой изчисления, за да може това нещо да кара без да се съсипва, който не му харесва, трябва освен софтуер, да вложи пари и в хардуер, иначе си купуваш друг автомобил след това. Долната граница, също е опасна, особено за разпределителен вал, бутала, скорости и съединител с маховик. За мен оптималния вариант при този автомобил е максимален въртящ момент от 1800 до 4200, всичко под и над тази граница ще е главоболие за собственика. Дори и при тези стойности, нещата стават много напрегнати за целият агрегат, така, че всичко си е до собствено решение.


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3925
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Golf 5 2.0TDI BKD Рязък спад на НМ след 4000rpm

Мнениеот Andonov » Вто 29 окт 2019 14:32


За 2.0тди BKD само с чип, доста хипотетично звучи да има нютон метри до 4200об. :scare3


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 954
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Golf 5 2.0TDI BKD Рязък спад на НМ след 4000rpm

Мнениеот megatronS » Вто 29 окт 2019 16:26


Изобщо не е хипотетично, а напълно реално. Кривата на нютон метрите много преди това число ще е тръгнала надолу, но ще е доста по-прилична от стоковата в тези диапазони. Ще има разлика осезаема, но пак повтарям, това е риск за автомобила и ненужно претоварване на агрегата и прилежащите му части. Всеки сам решава за себе си, какво иска и последствията от това решение.


Потребителски аватар
ssssl
Мнения: 924
Регистриран на: Вто 12 май 2009 17:47
Автомобил:
Двигател: CJXC
Местоположение: Sofia

Re: Golf 5 2.0TDI BKD Рязък спад на НМ след 4000rpm

Мнениеот ssssl » Вто 29 окт 2019 20:22


megatronS написа:. За мен оптималния вариант при този автомобил е максимален въртящ момент от 1800 до 4200,
megatronS написа: Кривата на нютон метрите много преди това число ще е тръгнала надолу,

Числото е 4200 и добре, че се коригираш.


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3925
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Golf 5 2.0TDI BKD Рязък спад на НМ след 4000rpm

Мнениеот Andonov » Сря 30 окт 2019 11:15


megatronS написа: За мен оптималния вариант при този автомобил е максимален въртящ момент от 1800 до 4200, всичко под и над тази граница ще е главоболие за собственика.


megatronS написа:Изобщо не е хипотетично, а напълно реално. Кривата на нютон метрите много преди това число ще е тръгнала надолу


кое от двете е реално за теб?

Много си противоречиш и току що виж някой незапознат с тази материя , ще се чуди какво искаш да кажеш

V6 че дори и V8 tdi няма как да са на МАХ Nm до посочените от теб обороти, а кво остава на 4 цилиндъра.
на 4200 и конете ще падат, а ти искаш Нютони да държиш.


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 954
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Golf 5 2.0TDI BKD Рязък спад на НМ след 4000rpm

Мнениеот megatronS » Сря 30 окт 2019 12:08


Andonov написа:
megatronS написа: За мен оптималния вариант при този автомобил е максимален въртящ момент от 1800 до 4200, всичко под и над тази граница ще е главоболие за собственика.


megatronS написа:Изобщо не е хипотетично, а напълно реално. Кривата на нютон метрите много преди това число ще е тръгнала надолу


кое от двете е реално за теб?

Много си противоречиш и току що виж някой незапознат с тази материя , ще се чуди какво искаш да кажеш

V6 че дори и V8 tdi няма как да са на МАХ Nm до посочените от теб обороти, а кво остава на 4 цилиндъра.
на 4200 и конете ще падат, а ти искаш Нютони да държиш.


Колко сложно съм го написал, не мога да разбера. Ето сега ще го напиша още по-просто:
Стоковият въртящ момент започва примерно от 2000 и завършва към 3800, след ремапа това нещо ще се преобрази от 1800 до 4200 оборота. Сега по-добре ли ще го разберете? . Тук се говори за въртящ момент от-до. Ако говорим за максимални нютон метри е ясно и на децата от първи клас, че кривата им започва да спада катастрофално далеч, преди максималните им обороти, но тук сравняваме стоковия и ремапа (това означават цитираните две изречения, които не може да разберете явно - и при стоков и при ремап има спад на нютони, но при ремапа това ще се удължи в оборотите). Или ще ви го напиша още по-просто: колата ще започне да дърпа здраво от 1600-1800 оборота и ще катастрофира тотално не на 3800-3900, а на 4200. Сега дали рабрахте, какво ще се случи с кривата на нютон метрите през целия диапазон при стоков и при ремап, което смятате за противоречие. А това е нагледно пример, с криви, по какъв начин се променят нещата:
Прикачени файлове
remap.GIF
remap.GIF (29.82 KиБ) Видяна 1996 пъти


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3925
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Golf 5 2.0TDI BKD Рязък спад на НМ след 4000rpm

Мнениеот Andonov » Сря 30 окт 2019 12:42


:11 с графика на бензинов мотор ли ще се оправдаваш?

ето ти една хубава на ВАГ 1.9тди Изображение


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 954
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Golf 5 2.0TDI BKD Рязък спад на НМ след 4000rpm

Мнениеот megatronS » Чет 31 окт 2019 11:43


Не знам просто какво да кажа. С нищо не се оправдавам и не е нужно. Графиката е за нагледност как ще изглеждат примерно нещата, независимо какъв мотор е. Графиката на тази снимка, която си закачил, за този мотор, мога да я преправя софтуерно по 100 различни начина да изглежда, това дали ти е ясно, за да я слагаш изобщо за някакво сравнение, за да покажеш само, че има разлика в кривите на бензин и дизел (разбрахме, че правиш разлика между двете и до тук). Приеми нещата така: не е нужно на мен някой да ми показва и разяснява с графики или подобни съчинения, кое как и защо може или не може. Аз дадох твърде ясен отговор на човека, който пита нещо конкретно за автомобила си, дали може или не може да се направи. Е, може да се направи без никакъв проблем и спираме да коментираме тази тема. И за да стане факт, нека човека ми изпрати софтуера от автомобила, аз лично ще му го направя този ремап, безплатно, след което може да отиде на стенд и да копира тук графиката на своя мотор преди и след ремапа, за да се покаже как ще изглежда (реално вече на конкретния двигател) за тези, които все още не разбират, за да разберат един път и завинаги.

*Това е за човека, който пита, конкретния въпрос за автомобила си:
- в раздел "направи си сам", подраздел "чиптунинг" , съм разяснил нещата относно ремапа и какво трябва да се направи преди да ми изпратите файла. Имам и сложен email, на който, може да се изпращат файлове за ремап.
:th_up :th_up :th_up


Потребителски аватар
peshodh
Мнения: 14
Регистриран на: Съб 12 окт 2019 21:47
Автомобил: Skoda Superb 2 TDI DSG7 4x4
Двигател: 2 TDI 190hp 2019

Re: Golf 5 2.0TDI BKD Рязък спад на НМ след 4000rpm

Мнениеот peshodh » Чет 31 окт 2019 16:23


Моята кола има ремап и пак е труп във високите(може и да са ми объркани представите защото карах бензин преди това) и затова питам дали има вариант и тази графика да се подобри
Прикачени файлове
991EFFBD-65ED-47CF-B1DD-544B8309B899.jpeg
Това е графиката на въпросната кола


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Re: Golf 5 2.0TDI BKD Рязък спад на НМ след 4000rpm

Мнениеот niks76 » Чет 31 окт 2019 19:33


може


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Golf 5 2.0TDI BKD Рязък спад на НМ след 4000rpm

Мнениеот valiosport » Пет 01 ное 2019 4:09


Да кажа и моето мнение по въпроса, досега съм слагал два различни софтуера на моя шлеп голф 4 ПД150, единия си беше по умерен и мощността се разгръщаше плавно, дори и сега съм така, мощността е около 190 коня, втория софтуер ми го даде приятел, правен от друга компания. Там колата буквално се взривяваше и разликата беше осезаема, налягането на турбото беше по-високо, горивото също предполагам и въпреки всичко над 4000 оборота буста стръмно падаше надолу и колата буквално само ръмжеше.
Колко вреди на автомобила не знам, но в дългосрочен план предполагам ще има последици, но пък то няма да я караш все с педала додолу и стокова да е ако върви все с педала до долу от качването до слизането от автомобила на принципа газ спирачка ще се съсипе по бързо.
Ако се спазват някои прости правила може и след още 500 000 км да няма последици, като например, да не се напъва студена, допълнителната мощност да се използва от време на време и преди гасене да де изчака да охлади



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bliznakow и 53 госта