Golf 5 2.0TDI BKD Рязък спад на НМ след 4000rpm
- peshodh
- Мнения: 14
- Регистриран на: Съб 12 окт 2019 21:47
- Автомобил: Skoda Superb 2 TDI DSG7 4x4
- Двигател: 2 TDI 190hp 2019
Golf 5 2.0TDI BKD Рязък спад на НМ след 4000rpm
Здравейте колеги, от скоро карам VW Golf 5 2.0TDI BKD. Има ли как да се направи така, че след 4000rpm да не падат нютоните, знам че при помпа-дюза това е характерно, но все пак реших да попитам дали има начин да няма такъв спад след 4000rpm.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Golf 5 2.0TDI BKD Рязък спад на НМ след 4000rpm
Ако погледнеш книжката на колата ще видиш че максималната мощност от 140к.с е на 4000 об. Ти до колко искаш да върви като налягането пада сигурно на 1 бар при тия обороти? Дори и чип тунинг няма да помогне при над 4000.
За да върви до 5000 трябва голямо турбо, за да може да поддържа налягане над 4000
За да върви до 5000 трябва голямо турбо, за да може да поддържа налягане над 4000
- peshodh
- Мнения: 14
- Регистриран на: Съб 12 окт 2019 21:47
- Автомобил: Skoda Superb 2 TDI DSG7 4x4
- Двигател: 2 TDI 190hp 2019
Re: Golf 5 2.0TDI BKD Рязък спад на НМ след 4000rpm
Колата е качвана на Дино и максималната мощност е на 3400 а максималният въртящ момент на 2300
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 954
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Golf 5 2.0TDI BKD Рязък спад на НМ след 4000rpm
peshodh написа:Колата е качвана на Дино и максималната мощност е на 3400 а максималният въртящ момент на 2300
Да, това приблизително е така с цифрите. Максималният въртящ момент ти е на 2300 оборота и ще го държи доста, след което кривата започва да отива надолу. При чип, максималния въртящ момент може да ти се дръпне от 1800-1700 оборота до към 4500 оборота, като горния е за твоя лична сметка. Тази кола е изчислена, така от доста умни глави, които са правили огромен брой изчисления, за да може това нещо да кара без да се съсипва, който не му харесва, трябва освен софтуер, да вложи пари и в хардуер, иначе си купуваш друг автомобил след това. Долната граница, също е опасна, особено за разпределителен вал, бутала, скорости и съединител с маховик. За мен оптималния вариант при този автомобил е максимален въртящ момент от 1800 до 4200, всичко под и над тази граница ще е главоболие за собственика. Дори и при тези стойности, нещата стават много напрегнати за целият агрегат, така, че всичко си е до собствено решение.
- Andonov
- Мнения: 3925
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: Golf 5 2.0TDI BKD Рязък спад на НМ след 4000rpm
За 2.0тди BKD само с чип, доста хипотетично звучи да има нютон метри до 4200об.
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 954
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Golf 5 2.0TDI BKD Рязък спад на НМ след 4000rpm
Изобщо не е хипотетично, а напълно реално. Кривата на нютон метрите много преди това число ще е тръгнала надолу, но ще е доста по-прилична от стоковата в тези диапазони. Ще има разлика осезаема, но пак повтарям, това е риск за автомобила и ненужно претоварване на агрегата и прилежащите му части. Всеки сам решава за себе си, какво иска и последствията от това решение.
- ssssl
- Мнения: 924
- Регистриран на: Вто 12 май 2009 17:47
- Автомобил:
- Двигател: CJXC
- Местоположение: Sofia
Re: Golf 5 2.0TDI BKD Рязък спад на НМ след 4000rpm
megatronS написа:. За мен оптималния вариант при този автомобил е максимален въртящ момент от 1800 до 4200,
megatronS написа: Кривата на нютон метрите много преди това число ще е тръгнала надолу,
Числото е 4200 и добре, че се коригираш.
- Andonov
- Мнения: 3925
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: Golf 5 2.0TDI BKD Рязък спад на НМ след 4000rpm
megatronS написа: За мен оптималния вариант при този автомобил е максимален въртящ момент от 1800 до 4200, всичко под и над тази граница ще е главоболие за собственика.
megatronS написа:Изобщо не е хипотетично, а напълно реално. Кривата на нютон метрите много преди това число ще е тръгнала надолу
кое от двете е реално за теб?
Много си противоречиш и току що виж някой незапознат с тази материя , ще се чуди какво искаш да кажеш
V6 че дори и V8 tdi няма как да са на МАХ Nm до посочените от теб обороти, а кво остава на 4 цилиндъра.
на 4200 и конете ще падат, а ти искаш Нютони да държиш.
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 954
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Golf 5 2.0TDI BKD Рязък спад на НМ след 4000rpm
Andonov написа:megatronS написа: За мен оптималния вариант при този автомобил е максимален въртящ момент от 1800 до 4200, всичко под и над тази граница ще е главоболие за собственика.megatronS написа:Изобщо не е хипотетично, а напълно реално. Кривата на нютон метрите много преди това число ще е тръгнала надолу
кое от двете е реално за теб?
Много си противоречиш и току що виж някой незапознат с тази материя , ще се чуди какво искаш да кажеш
V6 че дори и V8 tdi няма как да са на МАХ Nm до посочените от теб обороти, а кво остава на 4 цилиндъра.
на 4200 и конете ще падат, а ти искаш Нютони да държиш.
Колко сложно съм го написал, не мога да разбера. Ето сега ще го напиша още по-просто:
Стоковият въртящ момент започва примерно от 2000 и завършва към 3800, след ремапа това нещо ще се преобрази от 1800 до 4200 оборота. Сега по-добре ли ще го разберете? . Тук се говори за въртящ момент от-до. Ако говорим за максимални нютон метри е ясно и на децата от първи клас, че кривата им започва да спада катастрофално далеч, преди максималните им обороти, но тук сравняваме стоковия и ремапа (това означават цитираните две изречения, които не може да разберете явно - и при стоков и при ремап има спад на нютони, но при ремапа това ще се удължи в оборотите). Или ще ви го напиша още по-просто: колата ще започне да дърпа здраво от 1600-1800 оборота и ще катастрофира тотално не на 3800-3900, а на 4200. Сега дали рабрахте, какво ще се случи с кривата на нютон метрите през целия диапазон при стоков и при ремап, което смятате за противоречие. А това е нагледно пример, с криви, по какъв начин се променят нещата:
- Прикачени файлове
-
- remap.GIF (29.82 KиБ) Видяна 1996 пъти
- Andonov
- Мнения: 3925
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: Golf 5 2.0TDI BKD Рязък спад на НМ след 4000rpm
с графика на бензинов мотор ли ще се оправдаваш?
ето ти една хубава на ВАГ 1.9тди
ето ти една хубава на ВАГ 1.9тди
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 954
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Golf 5 2.0TDI BKD Рязък спад на НМ след 4000rpm
Не знам просто какво да кажа. С нищо не се оправдавам и не е нужно. Графиката е за нагледност как ще изглеждат примерно нещата, независимо какъв мотор е. Графиката на тази снимка, която си закачил, за този мотор, мога да я преправя софтуерно по 100 различни начина да изглежда, това дали ти е ясно, за да я слагаш изобщо за някакво сравнение, за да покажеш само, че има разлика в кривите на бензин и дизел (разбрахме, че правиш разлика между двете и до тук). Приеми нещата така: не е нужно на мен някой да ми показва и разяснява с графики или подобни съчинения, кое как и защо може или не може. Аз дадох твърде ясен отговор на човека, който пита нещо конкретно за автомобила си, дали може или не може да се направи. Е, може да се направи без никакъв проблем и спираме да коментираме тази тема. И за да стане факт, нека човека ми изпрати софтуера от автомобила, аз лично ще му го направя този ремап, безплатно, след което може да отиде на стенд и да копира тук графиката на своя мотор преди и след ремапа, за да се покаже как ще изглежда (реално вече на конкретния двигател) за тези, които все още не разбират, за да разберат един път и завинаги.
*Това е за човека, който пита, конкретния въпрос за автомобила си:
- в раздел "направи си сам", подраздел "чиптунинг" , съм разяснил нещата относно ремапа и какво трябва да се направи преди да ми изпратите файла. Имам и сложен email, на който, може да се изпращат файлове за ремап.
*Това е за човека, който пита, конкретния въпрос за автомобила си:
- в раздел "направи си сам", подраздел "чиптунинг" , съм разяснил нещата относно ремапа и какво трябва да се направи преди да ми изпратите файла. Имам и сложен email, на който, може да се изпращат файлове за ремап.
- peshodh
- Мнения: 14
- Регистриран на: Съб 12 окт 2019 21:47
- Автомобил: Skoda Superb 2 TDI DSG7 4x4
- Двигател: 2 TDI 190hp 2019
Re: Golf 5 2.0TDI BKD Рязък спад на НМ след 4000rpm
Моята кола има ремап и пак е труп във високите(може и да са ми объркани представите защото карах бензин преди това) и затова питам дали има вариант и тази графика да се подобри
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Golf 5 2.0TDI BKD Рязък спад на НМ след 4000rpm
Да кажа и моето мнение по въпроса, досега съм слагал два различни софтуера на моя шлеп голф 4 ПД150, единия си беше по умерен и мощността се разгръщаше плавно, дори и сега съм така, мощността е около 190 коня, втория софтуер ми го даде приятел, правен от друга компания. Там колата буквално се взривяваше и разликата беше осезаема, налягането на турбото беше по-високо, горивото също предполагам и въпреки всичко над 4000 оборота буста стръмно падаше надолу и колата буквално само ръмжеше.
Колко вреди на автомобила не знам, но в дългосрочен план предполагам ще има последици, но пък то няма да я караш все с педала додолу и стокова да е ако върви все с педала до долу от качването до слизането от автомобила на принципа газ спирачка ще се съсипе по бързо.
Ако се спазват някои прости правила може и след още 500 000 км да няма последици, като например, да не се напъва студена, допълнителната мощност да се използва от време на време и преди гасене да де изчака да охлади
Колко вреди на автомобила не знам, но в дългосрочен план предполагам ще има последици, но пък то няма да я караш все с педала додолу и стокова да е ако върви все с педала до долу от качването до слизането от автомобила на принципа газ спирачка ще се съсипе по бързо.
Ако се спазват някои прости правила може и след още 500 000 км да няма последици, като например, да не се напъва студена, допълнителната мощност да се използва от време на време и преди гасене да де изчака да охлади
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bliznakow и 53 госта