Благодаря на всички, които пишете в тази тема, форума, се връща в добрите си години, благодарение на вас!
Въпрос: Има ли смисъл от добавки в горивото, понижаващи температурата на горене на саждите?
https://portal.erc-additiv.com/en/catclean.html
DPF пране - размисли и страсти
- group®
- Темерут
- Мнения: 9875
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: DPF пране - размисли и страсти
Ще се радвам, да споделяш някакви четива?
Полезно ще е, а ми е любопитна темата
Ванка, според мен - не.
Лонг стори шорт:
Дори и да приемем, че има ефект, няма да реши двата основни проблема:
1 - причината за преждевременно задръстване (ако има такава) - инжектори, датчици, турбо, егр, ... so on
2 - ако дпф-а е задръстен от продължителна употреба и има много oil ash
В общи линии най-доброто за удължаване на живота му са наблюденията и добре изпълнените регенерации. (Кихота, на предната страница, писа как се прави регенерация. И аз такива наблюдения имам. 'Италианското каране' не е яко)
Полезно ще е, а ми е любопитна темата
Ванка, според мен - не.
Лонг стори шорт:
Дори и да приемем, че има ефект, няма да реши двата основни проблема:
1 - причината за преждевременно задръстване (ако има такава) - инжектори, датчици, турбо, егр, ... so on
2 - ако дпф-а е задръстен от продължителна употреба и има много oil ash
В общи линии най-доброто за удължаване на живота му са наблюденията и добре изпълнените регенерации. (Кихота, на предната страница, писа как се прави регенерация. И аз такива наблюдения имам. 'Италианското каране' не е яко)
Последна промяна от group® на Пон 01 мар 2021 10:59, променено общо 1 път.
Re: DPF пране - размисли и страсти
Броят на регенерациите е ограничен в живота на един ДПФ. И колкото по рядко се налагат, толкова по дълго живее той. Честото рязко вдигане на температура напуква питата, докато я събере на куп на дъното.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9875
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: DPF пране - размисли и страсти
Как е ограничен броя регенерации? От какво?
650 градуса не са нищо за питата. А и има разлика в поколенията (отново).
Керамиката повече могат да я мъчат процесите по загряване - изстиване, отколкото да я изплашат тези градуси.
Смея да твърдя, че дпф има най-дълъг живот в ЕА288, ако всичко други е наред!
Пояснение: попадал съм на инфо, че повечето случаи на напукани пити се дължат на тунинг и проблеми, които повишават драстично температурите при рязки натоварвания. Обикновено в комбинация с яко и редовно ръчкане. Говорим за около 1000 градуса - рязки вдигания и сваляне.
650 градуса не са нищо за питата. А и има разлика в поколенията (отново).
Керамиката повече могат да я мъчат процесите по загряване - изстиване, отколкото да я изплашат тези градуси.
Смея да твърдя, че дпф има най-дълъг живот в ЕА288, ако всичко други е наред!
Пояснение: попадал съм на инфо, че повечето случаи на напукани пити се дължат на тунинг и проблеми, които повишават драстично температурите при рязки натоварвания. Обикновено в комбинация с яко и редовно ръчкане. Говорим за около 1000 градуса - рязки вдигания и сваляне.
Последна промяна от group® на Пон 01 мар 2021 11:17, променено общо 1 път.
Re: DPF пране - размисли и страсти
group® написа:п.с. най-лесно е с телефон, елм и vag dpf (ако имаш андроид под ръка.
При мен не го показва никъде освен с VCDS
- group®
- Темерут
- Мнения: 9875
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: DPF пране - размисли и страсти
DoH_KuXoT написа:
При мен не го показва никъде освен с VCDS
Потърси съпорт от приложението и/или потърси в нета ...
Срещал съм такива случаи някъде и може да има решение.
П.с. изключвай показването на egr, ако ти забива приложението
Re: DPF пране - размисли и страсти
не ми е забивало никога, на всички CAYC , на които съм го закачал показва идентично. Предполагам за всеки двигател са успяли да се закачат до определени канали и на някои , както в моя случай не са. На В8 съм закачал и си го показва без да променям прозорци и данни, просто си секонфигурира за конкретния ДВГ
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: DPF пране - размисли и страсти
Kiofre написа:Броят на регенерациите е ограничен в живота на един ДПФ. И колкото по рядко се налагат, толкова по дълго живее той. Честото рязко вдигане на температура напуква питата, докато я събере на куп на дъното.
Това какво значи? В дългосрочен план няма нужда от махане на DPF щом ще се натроши сам.
Re: DPF пране - размисли и страсти
Не, в дългосрочен план , ако му спестяваш излишни принудителни регенерации, това значи да живее и да ти служи по-дълго. Да ти служи да минаваш предстоящите екоодити за влизахе в столицата примерно. Махането на ДПФа вече не е опция. Въпросът е как да го съхраним по-дълго.
- PzKpfW
- Мнения: 209
- Регистриран на: Нед 02 ное 2008 3:48
- Автомобил: Golf 6
- Двигател: CAYC
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: DPF пране - размисли и страсти
Ще споделя малко личен опит от последните дни свързан с DPF и EGR на ЕА189 1.6TDI CAYC:
Преди месец ме вкара в авариен режим заради проблем с EGR. Вчера и онзи ден го сменях, много е неприятно. Снощи изтрих грешките и го пуснах да генерира Readiness code с ODIS. За пръв път си мина всичките процедури нормално, а именно: Тест на турбината, на EGR, на дебитомера, на дросела, на ламбдата и на подгрева.
И сега малко уточнение: Имам диагностиката някъде от около 2014 година, а колата е от края на 2010г. След като е имало грешки в двигателя диагностиката винаги иска да генерира Readiness code като вкарва двигателя в серия от тестови режими за да провери компонентите, които описах по-горе. Още от тогава (2014-2015 година) след като тества турбото и премине към тест на EGR-а тестовата програма приключваше с грешка.
Днес разгледах дефектния EGR модул и открих, че механизма е дотолкова износен, че клапата прави каквото си иска и почти няма връзка със стъпковия електромотор. Дълги години и над 100000км колата е работила с този дефект и го индикира едва сега, когато вече няма никакво управление на клапата. Ламбда-сондата беше дотолкова затлачена със сажди, че не се виждаха дупките по нея. И въпреки това никога не е индикирала проблеми със запушен DPF, нито е правила чести регенерации. Последната регенерация си я направи малко преди да спра да я карам преди две седмици.
Днес след всички процедури най-накрая пуснах стационарна сервизна регенерация с VCDS, защото с ODIS не успях. В началото на цикъла показваше 88 грама маса на саждите. Това е много дори и за камион От ауспуха започнаха да излизат облаци пушек и невероятна смрад. След около 40 минути масата на саждите стана 2грама, а масата на Oil ash си остана 66гр.
Направих тест до Перник и обратно и определено динамиката на колата е съвсем друга сега. Моментния разход на място от 0.4 л/ч стана 0.3, като на моменти показва 0.2
Извод:
Колите от поколението Дизелгейт са програмирани да индикират грешки едва когато положението е напълно изпуснато, явно с цел да не мрънкат клиентите и да отлагат скъпите ремонти максимално дълго. Въпреки, че съм механик съм карал много години и не съм се усетил, че има проблем с колата . Затова скоро ще ми се наложи пране или смяна на DPF, който иначе би изкарал много, ама много повече. Колата в момента е на 251 000 км, направени само от мен в България с гориво от нашите бензиностанции.
Съвет: Собствениците на такива коли да се сдобият с диагностика и поне два пъти в годината да си пускат генериране на Readiness code. Тези тестови програми са направени да хващат всякакви отклонения от нормите и показват проблемите много преди да светнат грешки. Само това е начина да хващаме проблемите навреме...
Преди месец ме вкара в авариен режим заради проблем с EGR. Вчера и онзи ден го сменях, много е неприятно. Снощи изтрих грешките и го пуснах да генерира Readiness code с ODIS. За пръв път си мина всичките процедури нормално, а именно: Тест на турбината, на EGR, на дебитомера, на дросела, на ламбдата и на подгрева.
И сега малко уточнение: Имам диагностиката някъде от около 2014 година, а колата е от края на 2010г. След като е имало грешки в двигателя диагностиката винаги иска да генерира Readiness code като вкарва двигателя в серия от тестови режими за да провери компонентите, които описах по-горе. Още от тогава (2014-2015 година) след като тества турбото и премине към тест на EGR-а тестовата програма приключваше с грешка.
Днес разгледах дефектния EGR модул и открих, че механизма е дотолкова износен, че клапата прави каквото си иска и почти няма връзка със стъпковия електромотор. Дълги години и над 100000км колата е работила с този дефект и го индикира едва сега, когато вече няма никакво управление на клапата. Ламбда-сондата беше дотолкова затлачена със сажди, че не се виждаха дупките по нея. И въпреки това никога не е индикирала проблеми със запушен DPF, нито е правила чести регенерации. Последната регенерация си я направи малко преди да спра да я карам преди две седмици.
Днес след всички процедури най-накрая пуснах стационарна сервизна регенерация с VCDS, защото с ODIS не успях. В началото на цикъла показваше 88 грама маса на саждите. Това е много дори и за камион От ауспуха започнаха да излизат облаци пушек и невероятна смрад. След около 40 минути масата на саждите стана 2грама, а масата на Oil ash си остана 66гр.
Направих тест до Перник и обратно и определено динамиката на колата е съвсем друга сега. Моментния разход на място от 0.4 л/ч стана 0.3, като на моменти показва 0.2
Извод:
Колите от поколението Дизелгейт са програмирани да индикират грешки едва когато положението е напълно изпуснато, явно с цел да не мрънкат клиентите и да отлагат скъпите ремонти максимално дълго. Въпреки, че съм механик съм карал много години и не съм се усетил, че има проблем с колата . Затова скоро ще ми се наложи пране или смяна на DPF, който иначе би изкарал много, ама много повече. Колата в момента е на 251 000 км, направени само от мен в България с гориво от нашите бензиностанции.
Съвет: Собствениците на такива коли да се сдобият с диагностика и поне два пъти в годината да си пускат генериране на Readiness code. Тези тестови програми са направени да хващат всякакви отклонения от нормите и показват проблемите много преди да светнат грешки. Само това е начина да хващаме проблемите навреме...
Re: DPF пране - размисли и страсти
EGR според мен няма как да не е давал отклонения от нормалната работа. Това 88гр не мога да си го обясня , никога не съм минавал 25гр. На колко километра и минути се извършват плановите регенерации при теб по принцип? С кой софтуер е двигателя? Моя ЕГР е сменен на 185хил заради теч от охладителя с оригинален. Към момента на 230хил считам че работи добре. Светвала ли ти е лампа за ДПФ някога ? Според мен имал някакъв вид софтуерен тунинг който е залъгвал централния комп за проблеми с ЕГР и ДПФ , правил ли си нещо в тази насока или колата е стокова?
- group®
- Темерут
- Мнения: 9875
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: DPF пране - размисли и страсти
Само искам да уточним, че ЕА189 и ЕА288 имат тотално различни егр-и. Оттам, тотално различни проблеми.
На 189 е с т.нар. къс път - взима газовете някъде преди турбото и ги вкарва в смукателя. Оттам, има сажди, неравномерно впръскване на изгорелите газове в цилиндрите, самия егр се задръства, всмукателния тракт също и т.н.
За ЕА288 писах по-назад в темата. Може би пропуснах, че има и една клапа след дпф, която повишава диф. налягане за да могат изгорелите и пречистени газове да се смесят с въздушния поток в търбото (студената част).
Да се коментират проблемите на егр и да се дават съвети за тях, без да се отчитат тези разлики е грешно.
Затова, както колегата е писал, трябва да се уточнява поколението.
Въпросния тест е набор от до 8 различни теста на системи, свързани с емисиите. Реално могат да се правят и един по един.
При ЕА288 има също една последователност от тестове, която правихме с В1 и ваг ком. Там тества различни системи - геометрията, клапите (на егр и тази задната), и т.н., но не знам точно колко и какво?
Колегата изказва и едно мое наблюдение, че грешка ще се появи твърде късно. Затова диагностиката и наблюдаването на определени параметри е важно. Но е трябва да се знае и какви са нормалните стойности. Такава информация ни е нужна.
На 189 е с т.нар. къс път - взима газовете някъде преди турбото и ги вкарва в смукателя. Оттам, има сажди, неравномерно впръскване на изгорелите газове в цилиндрите, самия егр се задръства, всмукателния тракт също и т.н.
За ЕА288 писах по-назад в темата. Може би пропуснах, че има и една клапа след дпф, която повишава диф. налягане за да могат изгорелите и пречистени газове да се смесят с въздушния поток в търбото (студената част).
Да се коментират проблемите на егр и да се дават съвети за тях, без да се отчитат тези разлики е грешно.
Затова, както колегата е писал, трябва да се уточнява поколението.
Въпросния тест е набор от до 8 различни теста на системи, свързани с емисиите. Реално могат да се правят и един по един.
При ЕА288 има също една последователност от тестове, която правихме с В1 и ваг ком. Там тества различни системи - геометрията, клапите (на егр и тази задната), и т.н., но не знам точно колко и какво?
Колегата изказва и едно мое наблюдение, че грешка ще се появи твърде късно. Затова диагностиката и наблюдаването на определени параметри е важно. Но е трябва да се знае и какви са нормалните стойности. Такава информация ни е нужна.
- samo_pechka
- Мнения: 8389
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: DPF пране - размисли и страсти
group® написа:Само искам да уточним, че ЕА189 и ЕА288 имат тотално различни егр-и
Точно заради това посегнах тогава към ЕА288 . Преди ъпдейта ЕА189 си бяха доста безпроблемни, след това обаче, тези с "подобрения" софт - често са зле или в кратък срок с проблеми. Понеже не исках да се нахакам на такъв, прибегнах до следващото поколение.
- PzKpfW
- Мнения: 209
- Регистриран на: Нед 02 ное 2008 3:48
- Автомобил: Golf 6
- Двигател: CAYC
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: DPF пране - размисли и страсти
DoH_KuXoT написа:EGR според мен няма как да не е давал отклонения от нормалната работа. Това 88гр не мога да си го обясня , никога не съм минавал 25гр. На колко километра и минути се извършват плановите регенерации при теб по принцип? С кой софтуер е двигателя? Моя ЕГР е сменен на 185хил заради теч от охладителя с оригинален. Към момента на 230хил считам че работи добре. Светвала ли ти е лампа за ДПФ някога ? Според мен имал някакъв вид софтуерен тунинг който е залъгвал централния комп за проблеми с ЕГР и ДПФ , правил ли си нещо в тази насока или колата е стокова?
Той проблемите си ги даваше при опит за генериране на Readiness code, само че не записваше грешки в диагностичната памет, а и поведението на колата не се промени, или се е променяло толкова бавно, че аз не съм усетил.
Регенерации моята кола винаги е правила през около 400-500км, дори и накрая. Софтуера на двигателя е сменян от Порше-изток някъде през 2013г, много преди Дизелгейт. Сменях го заради нестабилни обороти на празен ход. Сега си мисля, че това е било началния етап на проблемите с EGR-а.
Лампата на DPF ми е светвала само веднъж, след много дълго време без да излизам от София през зимата. Колата си е напълно стокова, нищо нерегламентирано не съм правил.
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: DPF пране - размисли и страсти
Със сигурност с малко експерименти от хора с достатъчно възможности и ентусиазъм, ще доведат до разни решения за запазване на тоя филтър по-дълго време. Просто до сега не беше на дневен ред за тунерите.