1.9 TDI, ALH центровка на ГНП
- maia.cholakova
- Мнения: 11
- Регистриран на: Съб 25 мар 2017 13:23
- Автомобил:
- Двигател:
1.9 TDI, ALH центровка на ГНП
Здравейте, имам един въпрос и се надявам тук да намеря съдействие. Става въпрос за Сеат Леон,1.9 TDI 90 к.с. двигател ALH. Тъй като колата палеше малко трудно и имаше сиво - бял пушек я закарах на сервиз. Момчето каза, че било от авансите на помпата, пали добре сега, но все още има при палене сиво-бял пушек, не колкото преди за щастие и докато загрее при подаване на повече газ. Може ли да ми кажете тези стойности дали са в нормите или трябва нещо да се коригира? Много ще ви бъда благодарна, тъй като никъде не намирам референтните стойности. Благодаря!
- Прикачени файлове
-
- Doc1.doc
- (447.5 KиБ) Свален 577 пъти
- stefarata
- Мнения: 1893
- Регистриран на: Нед 13 сеп 2009 10:56
- Автомобил: Seat Alhambra 7M
- Двигател: AFN 1998
- Местоположение: Карнобат
Re: Центровка на ГНП 1.9 TDI, ALH
Зле е според графиката. Трябва да се регулира от колелото на ГНП. Във всеки читав сервиз би трябвало да го направят. И слагайте отметка на hot (загрял двигател) като гледате графиката.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7639
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Центровка на ГНП 1.9 TDI, ALH
Проблема с трудното палене рязко ли се появи, или го имате отдавна?
Иначе центровката е настроена в прекалено голямо предварение. Вероятно пали лесно но е доста по-шумен мотора и пуши черно при високи обороти.
Иначе центровката е настроена в прекалено голямо предварение. Вероятно пали лесно но е доста по-шумен мотора и пуши черно при високи обороти.
- maia.cholakova
- Мнения: 11
- Регистриран на: Съб 25 мар 2017 13:23
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Центровка на ГНП 1.9 TDI, ALH
Още от началото ве палеше веднага. Веднъж изгасна в движение и след това започна сиво-бял рушек и едва запали. Закарах я на сервиз, момчето уж каза че е бил оголен кабела на авансите и е направил центровка и така. Сега пали веднага, но пушека остана. А кое показва на графиката, че е много зле :-(. Благодаря за разбирането и съдействието.
- maia.cholakova
- Мнения: 11
- Регистриран на: Съб 25 мар 2017 13:23
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Центровка на ГНП 1.9 TDI, ALH
И още един въпрос.. Как се оправя центровкана с Vag Com?
- vlado_tonev
- Мнения: 5497
- Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
- Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
- Двигател: ALH 2000
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Центровка на ГНП 1.9 TDI, ALH
И аз бих те посъветвал да върнеш аванса,старай се да е на синята линия.Този мотор,за разлика от АФН(например) работи по-добре,когато е на не повече от 50 тайминг.Била е на закъснение и сега затова пали по-добре.Направи на 01 канал милиграмите около 2.4-2.8 и ще усетиш разлика.Изпушването може да е от недобре работещ разпръсквач(дюза),от слаба компресия,износено ГНП,гумички на клапани и т.н.Не мисля че трябва да те притеснява това ако колата върви и разхода е добър.Черно трудно ще го накараш да пропуши тоя мотор,защото дюзите отварат на налягане 220,той затова и влиза в EURO 3.
- vlado_tonev
- Мнения: 5497
- Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
- Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
- Двигател: ALH 2000
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Центровка на ГНП 1.9 TDI, ALH
maia.cholakova написа:И още един въпрос.. Как се оправя центровкана с Vag Com?
Жълтата линия(вертикална)не трябва да е под червената или над зелената линии.При теб е над зелената и затова може да се пипне малко.Това става с VCDS и местене на колелото на ГНП-то.
С VCDS може единствено да пробвате да намалите стойността на количеството гориво,но ако и там е пипана плочката,няма да стане.
- maia.cholakova
- Мнения: 11
- Регистриран на: Съб 25 мар 2017 13:23
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Центровка на ГНП 1.9 TDI, ALH
Благодоря много, а може ли да ми обясните по-подробно с VCDS как да намаля стойностите?
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7639
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Центровка на ГНП 1.9 TDI, ALH
С vcds стойността само се следи. Намалянето става с превъртане на зънбото колело на помпата.
http://www.ross-tech.com/vag-scope/TDIGraph.html
http://www.ross-tech.com/vag-scope/TDIGraph.html
- maia.cholakova
- Мнения: 11
- Регистриран на: Съб 25 мар 2017 13:23
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Центровка на ГНП 1.9 TDI, ALH
Всичко е ясно за сега. Много ви благодаря за съдействието! Ще споделя резултата. Дано не изникнат още въпроси :-)
- vlado_tonev
- Мнения: 5497
- Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
- Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
- Двигател: ALH 2000
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Центровка на ГНП 1.9 TDI, ALH
maia.cholakova написа:Благодоря много, а може ли да ми обясните по-подробно с VCDS как да намаля стойностите?
Влизате в:
engine
log in-въвеждате 12233,последвано от do it
adaptation
channel 01
променяте петцифреното число(обикновено е 32768,ако не е пипано)
Ето един линк да се ориентирате http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=179549
- maia.cholakova
- Мнения: 11
- Регистриран на: Съб 25 мар 2017 13:23
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Центровка на ГНП 1.9 TDI, ALH
Благодаря много!
-
- Мнения: 1871
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Центровка на ГНП 1.9 TDI, ALH
Проблема не е от центровката /тази която се вижда на графиката/. Както е била преди посещението в сервиза е била по-добре. Трябва да е на средната линия за този мотор. Като има затруднено палене и пушек при точна центровка на графиката трябва да се види порцията гориво и някой настройки по самата помпа. Има си износване по помпата и мотора като цяло, понякога проблема е в авансатора на помпата.
- maia.cholakova
- Мнения: 11
- Регистриран на: Съб 25 мар 2017 13:23
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Центровка на ГНП 1.9 TDI, ALH
Здравейте, какво имате предвид под някои настройки? Плочката ли трябва да се премести или не само?
Последна промяна от IvanMan на Чет 30 мар 2017 5:30, променено общо 1 път.
Причина: Не е необходимо да цитираш предишното мнение! Използвай бутон "Нов отговор"!
Причина: Не е необходимо да цитираш предишното мнение! Използвай бутон "Нов отговор"!
Re: 1.9 TDI, ALH центровка на ГНП
Не съм писал от много години, темата е стара, но тия ветерани още се движат по нашите географски ширини и са по читави от новите TDI-ки. И тъй като наскоро влезнах отново в "джаза" с една Mk4, този път обаче с 1.9 TDI ALH.... си кажа мойте 5 стинки по темата.
Клипчето е доста образователно поне за мен, като човек който е ползвал доста PD мотор и не се е за нимавал с роторни помпи, но пък е чел доста по темата. Ма едно е да четеш, друго е да го имаш и да му решаваш проблемите. Въпреки, че е на испански или италиански нямам си идея (може да си пусните субтитрите на англйски) за хора, които си нямат идея и гледат някви майстори с чукове и тесли, или пък други по-умни, които работят с лаптопи и сменят софтуери.... за да решат проблема.
Казано накратко, центровката на помпата се прави на загрял мотор поне 80C или повече.
На 4-ти канал, колона 2 и 3 трябва да са максимално близки една спрямо друга, а колона 4-ри показанията трябва да са около 50%
Канал 4-ри колона 2, показва исканото от компютъра BTDC, а колона 3 показва какво реално получава. 4-та колона е положението на авансьора на помпата, което е препоръчително да бъде около 50% за да може да компенсира с предварение и закъснение, ако има нужда.
На графиката на TDI-timing показанията трябва да са на синята черта - DEAD ON (нито по-надолу, нито по-нагоре). Ако при така настроени неща, колата не работи добре или пали трудно било то топла или студена, mg на празен ход при загрял мотор са доста по различни от около 4mg. Прегледайте горивната система на колата:
-Горивен ф-р
-Мъркучи
-Ремонтирайте помпата
-Проверете, почистете, сменете разпръквачите
-проверка на акумулатор
-стартер
Имайте предвид, че с VAGcom може да корегирате количеството IQ-то в малки граници, в случай, че ви е по-трудно да направите също от зъбното колело на ГНП-то.
Ако пак не се получават нещата, може да прегледате компресията на мотора, евентуално да му пуснете едни сегменти, щот вече са 20+ годишни дядовци на 500000+ км. . Прекодирането на автомат, ЧИПС тунинга и хамалското чукането с дръжката по главата на помпата с разхлабени болтове в работен режим, не е решение на проблема, а замазване на същия, поне според мен.
Не се впрагайте да сменяте маховици и тампони по мотора и т.н.т, щот били консуматив за тия мотори. Почнете от малките и фините неща, които обикновено не струват много пари. Все пак, тия "варели" макар и доказано здрави, струват колкото нови к-т съединител + турбо.
Клипчето е доста образователно поне за мен, като човек който е ползвал доста PD мотор и не се е за нимавал с роторни помпи, но пък е чел доста по темата. Ма едно е да четеш, друго е да го имаш и да му решаваш проблемите. Въпреки, че е на испански или италиански нямам си идея (може да си пусните субтитрите на англйски) за хора, които си нямат идея и гледат някви майстори с чукове и тесли, или пък други по-умни, които работят с лаптопи и сменят софтуери.... за да решат проблема.
Казано накратко, центровката на помпата се прави на загрял мотор поне 80C или повече.
На 4-ти канал, колона 2 и 3 трябва да са максимално близки една спрямо друга, а колона 4-ри показанията трябва да са около 50%
Канал 4-ри колона 2, показва исканото от компютъра BTDC, а колона 3 показва какво реално получава. 4-та колона е положението на авансьора на помпата, което е препоръчително да бъде около 50% за да може да компенсира с предварение и закъснение, ако има нужда.
На графиката на TDI-timing показанията трябва да са на синята черта - DEAD ON (нито по-надолу, нито по-нагоре). Ако при така настроени неща, колата не работи добре или пали трудно било то топла или студена, mg на празен ход при загрял мотор са доста по различни от около 4mg. Прегледайте горивната система на колата:
-Горивен ф-р
-Мъркучи
-Ремонтирайте помпата
-Проверете, почистете, сменете разпръквачите
-проверка на акумулатор
-стартер
Имайте предвид, че с VAGcom може да корегирате количеството IQ-то в малки граници, в случай, че ви е по-трудно да направите също от зъбното колело на ГНП-то.
Ако пак не се получават нещата, може да прегледате компресията на мотора, евентуално да му пуснете едни сегменти, щот вече са 20+ годишни дядовци на 500000+ км. . Прекодирането на автомат, ЧИПС тунинга и хамалското чукането с дръжката по главата на помпата с разхлабени болтове в работен режим, не е решение на проблема, а замазване на същия, поне според мен.
Не се впрагайте да сменяте маховици и тампони по мотора и т.н.т, щот били консуматив за тия мотори. Почнете от малките и фините неща, които обикновено не струват много пари. Все пак, тия "варели" макар и доказано здрави, струват колкото нови к-т съединител + турбо.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта