Tiguan 5N 2.0TDI CFFD, тресе при гасене

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Apostolov_86
Мнения: 3
Регистриран на: Сря 07 юли 2021 23:02
Автомобил:
Двигател:

Tiguan 5N 2.0TDI CFFD, тресе при гасене

Мнениеот Apostolov_86 » Сря 07 юли 2021 23:21


Здравейте,

потърсих доста дълго информация по темата, която ще засегна, с цел да не повтарям вече повдигани такива, но така и не открих това, от което имах нужда. Та проблемът ми е следният - 2.0TDI CFFD 110к.с. на ~78 000км започна да тресе при гасене. Понякога е по-силно изразено, понякога е сравнително слабо. При старт/стоп функцията двигателят не винаги притриса при угасване, но когато се случи започва да мига индикаторът на подгряващата свещ и се налага да се пали ръчно. Посетих сервиз два пъти. (Живея в Австрия) Първият път смениха и двата предни тампони на двигателя, твърдейки, че проблемът е произтекъл от там. Бях скептичен, защото знам как се държи автомобил с амортизирани тампони на двигател и се оказах прав - проблемът си остана. Вторият път посетих оторизиран Фолксваген сервиз, обясних всичко подробно, но така и не стигнаха до решение на проблема. Посъветваха ме да карам още и когато нещата се влошат още, щели лесно да го установят... Моите бегли предположения са свързани с ЕГР или вакуум маркуч около самият ЕГР клапан. Ще се радвам и на вашите съвети и препоръки. Благодаря предварително!




MapTo_D
Мнения: 52
Регистриран на: Чет 17 юни 2021 17:51
Автомобил:
Двигател:

Re: Tiguan 5N 2.0TDI CFFD, тресе при гасене

Мнениеот MapTo_D » Чет 08 юли 2021 9:50


Здравей.

Без да съм сигурен, че това е проблема, аз залагам на маховик.
Вчера бях в Автотрейд за тестдрайв на една джета 6 от 2016г. с мотор 2.0 tdi 110к.с.на реални 123 000 км. Продавачът ми каза, че са сменили гаранционно маховика заедно със съединителя, защото е бил 'тръгнал'. Случило се е на около 90 000 км, симптомите са били точно разтрисане и леко изчукване при гасене на двигателя.


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 955
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Tiguan 5N 2.0TDI CFFD, тресе при гасене

Мнениеот megatronS » Чет 08 юли 2021 10:21


Да, за съжаление, вероятността да е маховик е много голяма. По описаните симптоми, след като вече е ходила в сервизи и не са установили чрез диагностики, конкретни други проблеми, залагам на маховика. Не знам, колегите от оторизирания сервиз в Австрия, дали са погледнали показанията на дюзите в момент на разтрисане, работа на празен ход и както и при натоварване, което ще потвърди разбития маховик, заедно с другите стандартни механични тестове като:
- рязко ускоряване от място с високи обороти при тръгване
- нормално ускоряване в движение на 4 и 5 предавка от възможно най-ниска ниска скорост за съответната предавка, до пределни обороти на предавката, без да влиза в червеното оборотомера
- плавно ускоряване от място до пълно натоварване
- тест при превключване на скоростите
- тест при изгасване на двигателя
Всеки един от посочените тестове се характеризира с определени звуци, вибрации и тресене, което помага да се локализира съответния проблем в маховика. Понякога при един или два от тестовете, няма симптоми, но при прилагане на всички, когато има проблем, ще се прояви.
Хубаво е, ако това не е направено, да се закара отново в сервиза и да се направят необходимите тестове върху маховика.


Tedko
Мнения: 114
Регистриран на: Чет 30 ное 2017 17:32
Автомобил: VW Jetta 6
Двигател: CAYC 2011

Re: Tiguan 5N 2.0TDI CFFD, тресе при гасене

Мнениеот Tedko » Чет 08 юли 2021 12:59


ЕГР-клапа или дроселова клапа, мое мнение. При гасене и двете трябва да затворят плътно. Не се ли създаде вакуум, моторът гасне с притрисане. Още повече, че щом е имало индикация с подгряващата свещ, виновникът би трябвало да е записан като грешка. Няма как от тампони да има индикация на таблото.


Apostolov_86
Мнения: 3
Регистриран на: Сря 07 юли 2021 23:02
Автомобил:
Двигател:

Re: Tiguan 5N 2.0TDI CFFD, тресе при гасене

Мнениеот Apostolov_86 » Чет 08 юли 2021 14:35


Ако проблемът е в маховика ще бъда наистина много (неприятно) изненадан. Купил съм автомобила на 7600км и съм го карал изключително спокойно и равномерно. Интересното е, че съединителят е скоростите функционират перфектно и плавно. Няма шумове, тракането и прочие. Именно това ме кара да си мисля, че може и да не е маховик. Лошото е, че ЕГР-ът на този автомобил е на адски неудобно място и ми е трудно да ревизирам маркучите около него.


Потребителски аватар
ssssl
Мнения: 924
Регистриран на: Вто 12 май 2009 17:47
Автомобил:
Двигател: CJXC
Местоположение: Sofia

Re: Tiguan 5N 2.0TDI CFFD, тресе при гасене

Мнениеот ssssl » Чет 08 юли 2021 23:59


Дросел.


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 955
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Tiguan 5N 2.0TDI CFFD, тресе при гасене

Мнениеот megatronS » Пет 09 юли 2021 9:56


За съжаление, по новото производство е много дефектно и трудно модели изкарват и по 100000км, без сериозни проблеми. По оторизираните сервизи, има много заведени щети по разбити маховици на нови коли, дори на по-малко от 70000 км. На диагностика се вижда перфектно, какво се случва с ЕГР клапана, както и с дросела. Проценти на отваряне и затваряне, ход, съпротивление на пистите, волтаж, прекъсване и т.н. Всички тези данни се анализират и се налагат едни върху други, за да се сметне има ли производствено отклонение, с колко и дали това се отразява негативно върху правилното функциониране, на база от заложените заводски данни. Един истински професионалист при диагностика ще го хване проблема, дали се дължи на тези елементи. Затова е хубаво отново да се погледне в оторизиран сервиз. Ако са ти дали файл от диагностиката на дюзите, егр, дросела, турбината, разхдомер, можеш да ми я пуснеш, за да я погледна. Лошото е, че освен с цифри в табличен вид, ми трябва и във вид на осцилограма данните, на контакт без запалване, на празен ход без да се пипа педала на газта, така и при натоварване на място при 2000 оборота. Ако не са ти дали е хубаво да се направи това нещо, след като те не могат да видят очевиден проблем по системата и да ти предоставят тези данни. Най-хубаво е да са на видео файл с живите данни, чрез запис на екран, или в по-горе посочения, в зависимост от конкретните възможности на диагностичната апаратура за предоставяне на данни. Дано проблема е на друго място, но за да се установи, трябва отново да се погледне от някой, който си разбира доста от работата, а за тези които не я разбират, могат да приложат метода, опит-грешка с подмяна на нарочения елемент с друг и отново тест.Хубаво е да почистиш дросела и егр клапана, но понякога, проблема е в електрическата им част, а не механичен. Ако разполагаш с любителска диагностика, можеш и ти да направиш запис на исканите по-горе данни.


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Tiguan 5N 2.0TDI CFFD, тресе при гасене

Мнениеот morfei1 » Пет 09 юли 2021 15:40


Моя скромен опит с маховиците.... мога да кажа, че разбит маховик най-се усеща при студен мотор. Още не са успели да го електриФицират и него (за щастие), та няма как да бие грешки от него в конкретния случай. Другаде търси проблема, щом святкат лампи по таблото има и набити грешки в историята като се прегледа с VDSC, с възможни причини, и възможни решения.


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 955
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Tiguan 5N 2.0TDI CFFD, тресе при гасене

Мнениеот megatronS » Пет 09 юли 2021 16:22


Разбитият маховик, дава проблем в показания на дюзата/дюзите. Затова освен за вибрации, тресене, стържене и т.н се наблюдават и дюзите. А когато, започне да се отчитат неправилно горивото се появяват и много странични дефекти свързани с пушене, тресене, горене, грешки за високо или ниско налягане на горивото и т.н. В конкретния случай, който се дискутира, без да се направи повторна проверка в сервиз на всичко и то както трябва, всичко остава възможно. На диагностика с качествена апаратура и добър професионалист, ще се хване дросел, егр клапан или нещо друго прави проблема. За съжаление на повечето места, се гледат едни цифри, че мърдат и се търсят само едни грешки и до тук. Понеже, питащия каза, че е в Австрия, да попитам в кой град е ходил на оторизиран сервиз и този сервиз на VW ли е или някой франчайзер, който има договор за обслужване на марката? В оригиналните оторизирани сервизи на VW, особено в чужбина, им е предоставена супер модерна апаратура и стендове на заводско ниво, които няма как да не хванат проблема по колата.


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Tiguan 5N 2.0TDI CFFD, тресе при гасене

Мнениеот morfei1 » Пет 09 юли 2021 16:35


Работата стане ли да бърка работата на дюзите + всичко останало..... работата е много изтървана. Смятай как са му омекнали пружините и кви отклонения дава. Преди това да се случи, си има един спечифичеш шум, който немоеш го сбърка, особено на студен мотор.

Драма с маховиците няма, просто собствениците трябва да приемат, че това е просто един скъп консуматив, който издържа около 100000км оттам нагоре всичкото е бонус и колкото по-напомпено TDI карате и колкото повече газ му давате, толкова по-бързо ще го разбивате и ще се налага подмяна.

Има случай и на дефектни бройки, ама при автърмаркет частите проучванията показват, че обикновено много голям процент от случайте при рекламация на проблемен маховик, виновниците са други, а не маховика - грешни диагнози на майстори.


Apostolov_86
Мнения: 3
Регистриран на: Сря 07 юли 2021 23:02
Автомобил:
Двигател:

Re: Tiguan 5N 2.0TDI CFFD, тресе при гасене

Мнениеот Apostolov_86 » Сря 14 юли 2021 0:01


megatronS написа:Разбитият маховик, дава проблем в показания на дюзата/дюзите. Затова освен за вибрации, тресене, стържене и т.н се наблюдават и дюзите. А когато, започне да се отчитат неправилно горивото се появяват и много странични дефекти свързани с пушене, тресене, горене, грешки за високо или ниско налягане на горивото и т.н. В конкретния случай, който се дискутира, без да се направи повторна проверка в сервиз на всичко и то както трябва, всичко остава възможно. На диагностика с качествена апаратура и добър професионалист, ще се хване дросел, егр клапан или нещо друго прави проблема. За съжаление на повечето места, се гледат едни цифри, че мърдат и се търсят само едни грешки и до тук. Понеже, питащия каза, че е в Австрия, да попитам в кой град е ходил на оторизиран сервиз и този сервиз на VW ли е или някой франчайзер, който има договор за обслужване на марката? В оригиналните оторизирани сервизи на VW, особено в чужбина, им е предоставена супер модерна апаратура и стендове на заводско ниво, които няма как да не хванат проблема по колата.


Първо искам да Ви благодаря за готовността да прегледате информацията от диагностиката. Живея във Виена и понеже не е тайна, че цените на подобни диагностики/ремонти са драматично по-скъпи от еквивалентните в България, първоначално потърсих помощ от най-обикновен сервиз, където похарчих залудо 500 евро за гореспоменатите тампони на двигател. Вторият сервиз (оторизиран за Фолксваген) е франчайз. Казва се Haberler OG. Нямах щастието да ми предоставят каквито и да били материали от диагностиката. Лично аз разполагам с VCDS и ще се опитам да видя показанията на дюзите и евентуално на дросел. Прилагам видео на работата на двигателя ми студен току-що след стартирането му. https://youtu.be/VzG62pkWeUA Липсват всякакви паразитни звуци, стърженета и прочие. Няма и разлика в управлението.

Последна промяна от Apostolov_86 на Сря 14 юли 2021 13:07, променено общо 1 път.


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Tiguan 5N 2.0TDI CFFD, тресе при гасене

Мнениеот brum » Сря 14 юли 2021 5:57


Клапата за гасене (тъй нареченият дросел) няма ли тест през VCDS-а? Ако работи ще загасне мотора. Така лесно ще се отстрани като евентуален проблем.

Ама това всеки читав сервиз би трябвало да може да го провери. Не е космическа технология...



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 55 госта