Б6 2000 ТДИ 110 к.с. - Пренадуване на турбо

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Мехмед.Фикрет
Мнения: 20
Регистриран на: Сря 23 дек 2015 17:50
Автомобил: Volkswagen Passat
Двигател: CBDC 2009

Б6 2000 ТДИ 110 к.с. - Пренадуване на турбо

Мнениеот Мехмед.Фикрет » Пет 09 юли 2021 20:53


Здравейте колеги ,
Имам проблем с пасат Б6 2000 ТДИ 110 к.с. комънрейл. След определени обороти подгрева започва да свети. Сменен е мап сензора , турбото е рециклирано, актуатора е сменен , но проблема си остава. Моля някой ако се е сблъсквал с такъв проблем да сподели, че вече нямам нерви. Клапан н75 е проверен и работи . Според един майстор компютъра на колата е пипан , но колата е в мен от 2 години, а този проблем се появи преди месец. Благодаря предварително на отзовалите се !




Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Б6 2000 ТДИ 110 к.с. - Пренадуване на турбо

Мнениеот morfei1 » Съб 10 юли 2021 8:27


Актуатора на турбината при рециклирането ли е подменен или междувременно?


Потребителски аватар
Мехмед.Фикрет
Мнения: 20
Регистриран на: Сря 23 дек 2015 17:50
Автомобил: Volkswagen Passat
Двигател: CBDC 2009

Re: Б6 2000 ТДИ 110 к.с. - Пренадуване на турбо

Мнениеот Мехмед.Фикрет » Съб 10 юли 2021 9:21


При рециклирането е подменен , но грешката P0234 си остава .


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Б6 2000 ТДИ 110 к.с. - Пренадуване на турбо

Мнениеот morfei1 » Съб 10 юли 2021 10:14


Може би актуатора не е регулиран правилно (натегнат е повече от необходимото), или нещо при рециклажа не се е получило как трябва..... няква задържаща геометрия :rolleyes .

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 234/000564

Каква е причината за рециклажа? Същата или се счупи турбината?

нЕма друго от кво да пренадува това турбо. При пълно натоварване, преди да забие какви са показанията на Н75?


Потребителски аватар
Мехмед.Фикрет
Мнения: 20
Регистриран на: Сря 23 дек 2015 17:50
Автомобил: Volkswagen Passat
Двигател: CBDC 2009

Re: Б6 2000 ТДИ 110 к.с. - Пренадуване на турбо

Мнениеот Мехмед.Фикрет » Съб 10 юли 2021 10:21


Причината за рециклирането е същата , актуатора "уж" не работеше , но и сега проблема си остана . Отделно дебитомера иска някаква висока стойност на диагностика около 1250 нещо такова , а за н75 не мога да ти кажа какви са показанията .


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Б6 2000 ТДИ 110 к.с. - Пренадуване на турбо

Мнениеот morfei1 » Съб 10 юли 2021 10:27


На 11-ти канал му се гледа Duty Cycle-а. Ако при пълно натоварване бичи 95% и не успява да разтовари турбината и да си намали показанията и тя продължава да държи по-високо от исканото налягане, въпреки, че н75 работи, няма кво друго да направи освен да я вкара в авариен режим за да не счупи турбината (така показва при роторките, при PD показанията са наобратно - виж линка по-долу). Единственото което можеш да направиш е да охлабиш малко актуатора, като му удължиш хода. Не прекалявай, удължаваш с милиметър, ходиш да тестваш и така докато регулираш налягането спрямо исканото. Да не се получи обратния ефект да я направиш лагава. В началото е нормално да има краткотраен пик дори при стоков софтуер, за кратко и след това трябва исканото и даваното налягане от турбото да са еднакви или много близки.

Едната причина е недобър реглаж на актуатора, другата както се съмнява майстора ти е чипС-туненК от някой си.... Тогава и при добре регулиран актуатор за стоков софтуер, турбината прави пикове и продължава да държи високо налягане, щот е набухана с гориво да върви повече.

Тоя филм съм го играл преди десетина години, и то с чисто ново турбо.


The ALH and PD motors have opposite N75% readings; if the ALH N75% is at say, 15% the ECU is giving the actuator as much vacuum as it can, if the N75% is at say, 90% the ECU is trying to bleed off the vacuum as fast as possible. With the PD motor the N75%'s work the exact opposite. The place you need to check the N75% is at full throttle in third gear. IIRC, my N75% at idle is around 14%. A reading of 65% @WOT in third gear is a generally good reading for a correctly tuned motor. Do not get caught up on having 3" of vacuum when the actuator starts to move and 18" when it hits the stop, not all turbos are going to work at their optimum with these settings. Those are the general settings for a factory replacement turbo, but if your turbo is modified in any way, those numbers are basically useless.


https://forums.tdiclub.com/index.php?th ... le.272408/


Потребителски аватар
Мехмед.Фикрет
Мнения: 20
Регистриран на: Сря 23 дек 2015 17:50
Автомобил: Volkswagen Passat
Двигател: CBDC 2009

Re: Б6 2000 ТДИ 110 к.с. - Пренадуване на турбо

Мнениеот Мехмед.Фикрет » Съб 10 юли 2021 12:59


Здравей колега , говорих със стария собственик на колата и той каза , че колата има чип. Като оставих колата преди няколко дена се чуваше едно много леко съскане край н75 . Казах му за това съскане и снощи като ходих да взема колата съскането продължаваше . Интересното е , че като се изкара маркуча , който е от н75 към актуатора този звук се губи. А относно показанието на дебитомера както го иска компютъра 1250 се чудя да не би да е от него .


Потребителски аватар
NathaN
Мнения: 252
Регистриран на: Съб 02 юли 2011 9:17
Автомобил: Seat Ibiza 6L
Двигател: PD 131кс BLT 2006
Местоположение: Плевен

Re: Б6 2000 ТДИ 110 к.с. - Пренадуване на турбо

Мнениеот NathaN » Нед 11 юли 2021 10:06


Извади буксата на дебитомера и виж дали ще има промяна ако всичко е точно и колата върви и не пренадува и не забива значи пробелма е от него, а най - добрият вариант ако питаш мен го спирай софтуерно и по мап карай аз съм така и е перфе :)


Потребителски аватар
Мехмед.Фикрет
Мнения: 20
Регистриран на: Сря 23 дек 2015 17:50
Автомобил: Volkswagen Passat
Двигател: CBDC 2009

Re: Б6 2000 ТДИ 110 к.с. - Пренадуване на турбо

Мнениеот Мехмед.Фикрет » Нед 11 юли 2021 14:09


Добре , но след като извадя буксата на дебитомера няма ли да ми свети подгрева на таблото , може и да пробвам по- късно .


Потребителски аватар
NathaN
Мнения: 252
Регистриран на: Съб 02 юли 2011 9:17
Автомобил: Seat Ibiza 6L
Двигател: PD 131кс BLT 2006
Местоположение: Плевен

Re: Б6 2000 ТДИ 110 к.с. - Пренадуване на турбо

Мнениеот NathaN » Нед 11 юли 2021 21:09


Е ще отчете грешка да, но не пречи да пробваш може би после ще трябва да я изтриеш


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Б6 2000 ТДИ 110 к.с. - Пренадуване на турбо

Мнениеот cecoa1 » Нед 11 юли 2021 22:39


А може би съвета с дебитомера не е пробван лично?!
Щото без него няма как да върви нормално, освен, че ще свети грешка.
Поне при помпа-дюза, с откачането на дебитомера, колата става като SDI, та няма как да пренадува.


Потребителски аватар
NathaN
Мнения: 252
Регистриран на: Съб 02 юли 2011 9:17
Автомобил: Seat Ibiza 6L
Двигател: PD 131кс BLT 2006
Местоположение: Плевен

Re: Б6 2000 ТДИ 110 к.с. - Пренадуване на турбо

Мнениеот NathaN » Нед 11 юли 2021 22:44


На роторка е пробвано, на ПД не съм пробвал наистина, но моят е изключен както написах по - горе. Иначе на мен когато ми пренадуваше със старото турбо се оказа зацапана геометрия и забил актуатор.


Потребителски аватар
Мехмед.Фикрет
Мнения: 20
Регистриран на: Сря 23 дек 2015 17:50
Автомобил: Volkswagen Passat
Двигател: CBDC 2009

Re: Б6 2000 ТДИ 110 к.с. - Пренадуване на турбо

Мнениеот Мехмед.Фикрет » Пон 12 юли 2021 5:26


Вчера гледах един клип в ютуб, след като се разкачи буксата на дебитомера колата ако угасне значи дебитомера работи , ако не угасне значи има проблем . Мисля да го пробвам днес


Потребителски аватар
Мехмед.Фикрет
Мнения: 20
Регистриран на: Сря 23 дек 2015 17:50
Автомобил: Volkswagen Passat
Двигател: CBDC 2009

Re: Б6 2000 ТДИ 110 к.с. - Пренадуване на турбо

Мнениеот Мехмед.Фикрет » Пон 12 юли 2021 17:59


Днес карах без дебитомер , но проблема си остана. Не мога да разбера дали работи или не дебитомера


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 955
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Б6 2000 ТДИ 110 к.с. - Пренадуване на турбо

Мнениеот megatronS » Вто 13 юли 2021 13:50


Сложете стоков софтуер на колата и ще се оправи. Този софтуер, който е в момента има проблем.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: tdi fen и 59 госта