Здравейте колеги ,
Имам проблем с пасат Б6 2000 ТДИ 110 к.с. комънрейл. След определени обороти подгрева започва да свети. Сменен е мап сензора , турбото е рециклирано, актуатора е сменен , но проблема си остава. Моля някой ако се е сблъсквал с такъв проблем да сподели, че вече нямам нерви. Клапан н75 е проверен и работи . Според един майстор компютъра на колата е пипан , но колата е в мен от 2 години, а този проблем се появи преди месец. Благодаря предварително на отзовалите се !
Б6 2000 ТДИ 110 к.с. - Пренадуване на турбо
- Мехмед.Фикрет
- Мнения: 20
- Регистриран на: Сря 23 дек 2015 17:50
- Автомобил: Volkswagen Passat
- Двигател: CBDC 2009
Re: Б6 2000 ТДИ 110 к.с. - Пренадуване на турбо
Актуатора на турбината при рециклирането ли е подменен или междувременно?
- Мехмед.Фикрет
- Мнения: 20
- Регистриран на: Сря 23 дек 2015 17:50
- Автомобил: Volkswagen Passat
- Двигател: CBDC 2009
Re: Б6 2000 ТДИ 110 к.с. - Пренадуване на турбо
При рециклирането е подменен , но грешката P0234 си остава .
Re: Б6 2000 ТДИ 110 к.с. - Пренадуване на турбо
Може би актуатора не е регулиран правилно (натегнат е повече от необходимото), или нещо при рециклажа не се е получило как трябва..... няква задържаща геометрия
.
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 234/000564
Каква е причината за рециклажа? Същата или се счупи турбината?
нЕма друго от кво да пренадува това турбо. При пълно натоварване, преди да забие какви са показанията на Н75?
![rolleyes :rolleyes](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 234/000564
Каква е причината за рециклажа? Същата или се счупи турбината?
нЕма друго от кво да пренадува това турбо. При пълно натоварване, преди да забие какви са показанията на Н75?
- Мехмед.Фикрет
- Мнения: 20
- Регистриран на: Сря 23 дек 2015 17:50
- Автомобил: Volkswagen Passat
- Двигател: CBDC 2009
Re: Б6 2000 ТДИ 110 к.с. - Пренадуване на турбо
Причината за рециклирането е същата , актуатора "уж" не работеше , но и сега проблема си остана . Отделно дебитомера иска някаква висока стойност на диагностика около 1250 нещо такова , а за н75 не мога да ти кажа какви са показанията .
Re: Б6 2000 ТДИ 110 к.с. - Пренадуване на турбо
На 11-ти канал му се гледа Duty Cycle-а. Ако при пълно натоварване бичи 95% и не успява да разтовари турбината и да си намали показанията и тя продължава да държи по-високо от исканото налягане, въпреки, че н75 работи, няма кво друго да направи освен да я вкара в авариен режим за да не счупи турбината (така показва при роторките, при PD показанията са наобратно - виж линка по-долу). Единственото което можеш да направиш е да охлабиш малко актуатора, като му удължиш хода. Не прекалявай, удължаваш с милиметър, ходиш да тестваш и така докато регулираш налягането спрямо исканото. Да не се получи обратния ефект да я направиш лагава. В началото е нормално да има краткотраен пик дори при стоков софтуер, за кратко и след това трябва исканото и даваното налягане от турбото да са еднакви или много близки.
Едната причина е недобър реглаж на актуатора, другата както се съмнява майстора ти е чипС-туненК от някой си.... Тогава и при добре регулиран актуатор за стоков софтуер, турбината прави пикове и продължава да държи високо налягане, щот е набухана с гориво да върви повече.
Тоя филм съм го играл преди десетина години, и то с чисто ново турбо.
https://forums.tdiclub.com/index.php?th ... le.272408/
Едната причина е недобър реглаж на актуатора, другата както се съмнява майстора ти е чипС-туненК от някой си.... Тогава и при добре регулиран актуатор за стоков софтуер, турбината прави пикове и продължава да държи високо налягане, щот е набухана с гориво да върви повече.
Тоя филм съм го играл преди десетина години, и то с чисто ново турбо.
The ALH and PD motors have opposite N75% readings; if the ALH N75% is at say, 15% the ECU is giving the actuator as much vacuum as it can, if the N75% is at say, 90% the ECU is trying to bleed off the vacuum as fast as possible. With the PD motor the N75%'s work the exact opposite. The place you need to check the N75% is at full throttle in third gear. IIRC, my N75% at idle is around 14%. A reading of 65% @WOT in third gear is a generally good reading for a correctly tuned motor. Do not get caught up on having 3" of vacuum when the actuator starts to move and 18" when it hits the stop, not all turbos are going to work at their optimum with these settings. Those are the general settings for a factory replacement turbo, but if your turbo is modified in any way, those numbers are basically useless.
https://forums.tdiclub.com/index.php?th ... le.272408/
- Мехмед.Фикрет
- Мнения: 20
- Регистриран на: Сря 23 дек 2015 17:50
- Автомобил: Volkswagen Passat
- Двигател: CBDC 2009
Re: Б6 2000 ТДИ 110 к.с. - Пренадуване на турбо
Здравей колега , говорих със стария собственик на колата и той каза , че колата има чип. Като оставих колата преди няколко дена се чуваше едно много леко съскане край н75 . Казах му за това съскане и снощи като ходих да взема колата съскането продължаваше . Интересното е , че като се изкара маркуча , който е от н75 към актуатора този звук се губи. А относно показанието на дебитомера както го иска компютъра 1250 се чудя да не би да е от него .
- NathaN
- Мнения: 252
- Регистриран на: Съб 02 юли 2011 9:17
- Автомобил: Seat Ibiza 6L
- Двигател: PD 131кс BLT 2006
- Местоположение: Плевен
Re: Б6 2000 ТДИ 110 к.с. - Пренадуване на турбо
Извади буксата на дебитомера и виж дали ще има промяна ако всичко е точно и колата върви и не пренадува и не забива значи пробелма е от него, а най - добрият вариант ако питаш мен го спирай софтуерно и по мап карай аз съм така и е перфе :)
- Мехмед.Фикрет
- Мнения: 20
- Регистриран на: Сря 23 дек 2015 17:50
- Автомобил: Volkswagen Passat
- Двигател: CBDC 2009
Re: Б6 2000 ТДИ 110 к.с. - Пренадуване на турбо
Добре , но след като извадя буксата на дебитомера няма ли да ми свети подгрева на таблото , може и да пробвам по- късно .
- NathaN
- Мнения: 252
- Регистриран на: Съб 02 юли 2011 9:17
- Автомобил: Seat Ibiza 6L
- Двигател: PD 131кс BLT 2006
- Местоположение: Плевен
Re: Б6 2000 ТДИ 110 к.с. - Пренадуване на турбо
Е ще отчете грешка да, но не пречи да пробваш може би после ще трябва да я изтриеш
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Б6 2000 ТДИ 110 к.с. - Пренадуване на турбо
А може би съвета с дебитомера не е пробван лично?!
Щото без него няма как да върви нормално, освен, че ще свети грешка.
Поне при помпа-дюза, с откачането на дебитомера, колата става като SDI, та няма как да пренадува.
Щото без него няма как да върви нормално, освен, че ще свети грешка.
Поне при помпа-дюза, с откачането на дебитомера, колата става като SDI, та няма как да пренадува.
- NathaN
- Мнения: 252
- Регистриран на: Съб 02 юли 2011 9:17
- Автомобил: Seat Ibiza 6L
- Двигател: PD 131кс BLT 2006
- Местоположение: Плевен
Re: Б6 2000 ТДИ 110 к.с. - Пренадуване на турбо
На роторка е пробвано, на ПД не съм пробвал наистина, но моят е изключен както написах по - горе. Иначе на мен когато ми пренадуваше със старото турбо се оказа зацапана геометрия и забил актуатор.
- Мехмед.Фикрет
- Мнения: 20
- Регистриран на: Сря 23 дек 2015 17:50
- Автомобил: Volkswagen Passat
- Двигател: CBDC 2009
Re: Б6 2000 ТДИ 110 к.с. - Пренадуване на турбо
Вчера гледах един клип в ютуб, след като се разкачи буксата на дебитомера колата ако угасне значи дебитомера работи , ако не угасне значи има проблем . Мисля да го пробвам днес
- Мехмед.Фикрет
- Мнения: 20
- Регистриран на: Сря 23 дек 2015 17:50
- Автомобил: Volkswagen Passat
- Двигател: CBDC 2009
Re: Б6 2000 ТДИ 110 к.с. - Пренадуване на турбо
Днес карах без дебитомер , но проблема си остана. Не мога да разбера дали работи или не дебитомера
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 955
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Б6 2000 ТДИ 110 к.с. - Пренадуване на турбо
Сложете стоков софтуер на колата и ще се оправи. Този софтуер, който е в момента има проблем.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: tdi fen и 59 госта