Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - тестване II фаза
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса
B6-тица с ел. водна помпа, аз поне досега не съм срещал. А че на някой им превъртат перките в оста, също е възможна причина.
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса
Привет на всички колеги,
Благодаря за новите коментари! Ето резултатите от първия тест след почистването.
100 км извънградско, с не много въможкости за бързо каране, планински терен накрая, температурата на маслото стигна 110-110 градуса, стрелката на водата не се отлепи от 90, което е нормалното поведение.
На връщане минах 20 км магистрала, още щом стъпих заварих педала за ламарината, още на 105-6 градуса на маслото и при 140-160 км/ч по баир, стрелката на водата тръгна нагоре, за съжаление не успях да поддържам тази скорост дълго време. Температурата на маслото същото отиде бързо на 119 градуса. Бързо, като че ли се възстанови.
Не мога да преценя дали това чистене е имало ефект или всичко плацебо.
Пак на магистралата маслото държеше 116-117 градуса на масло, а водата беше на 90.
Може би е една малка идея по-добре, по-бързо като че ли сваля температура.
Искам утре да намеря рефрактомер да измерят антифриза, мисля, че съм доливал и вода, но трябва точно да видя...
Инак казанчето свети, течността е розова.
Тази седмица, след като видя колко е гъст антифриза ще сменям двата термостата и ще помоля да ми видят водната помпа... Преди три години, почти малко след, като я купих смених ангренаж, водна, масло на dsg, всичко...
Ако антифриза е наред, като смес, сменя термостатите и водната помпа, ако се наложа, ще тествам пак...
Благодаря за новите коментари! Ето резултатите от първия тест след почистването.
100 км извънградско, с не много въможкости за бързо каране, планински терен накрая, температурата на маслото стигна 110-110 градуса, стрелката на водата не се отлепи от 90, което е нормалното поведение.
На връщане минах 20 км магистрала, още щом стъпих заварих педала за ламарината, още на 105-6 градуса на маслото и при 140-160 км/ч по баир, стрелката на водата тръгна нагоре, за съжаление не успях да поддържам тази скорост дълго време. Температурата на маслото същото отиде бързо на 119 градуса. Бързо, като че ли се възстанови.
Не мога да преценя дали това чистене е имало ефект или всичко плацебо.
Пак на магистралата маслото държеше 116-117 градуса на масло, а водата беше на 90.
Може би е една малка идея по-добре, по-бързо като че ли сваля температура.
Искам утре да намеря рефрактомер да измерят антифриза, мисля, че съм доливал и вода, но трябва точно да видя...
Инак казанчето свети, течността е розова.
Тази седмица, след като видя колко е гъст антифриза ще сменям двата термостата и ще помоля да ми видят водната помпа... Преди три години, почти малко след, като я купих смених ангренаж, водна, масло на dsg, всичко...
Ако антифриза е наред, като смес, сменя термостатите и водната помпа, ако се наложа, ще тествам пак...
- NathaN
- Мнения: 252
- Регистриран на: Съб 02 юли 2011 9:17
- Автомобил: Seat Ibiza 6L
- Двигател: PD 131кс BLT 2006
- Местоположение: Плевен
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса
Според мен не мисля, че ще е от антифриза в началото като си купих първата кола съм карал с чист антифриз и като ми го премериха човека вика ти в сибир ли ще ходиш с тая кола на -80 беше. За мен направо започни със смяна на двата термостата нищо друго ако пак няма промяна тогава гледай водната помпа
- ktamen
- Мнения: 6173
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса
NathaN написа: За мен направо започни със смяна на двата термостата нищо друго ако пак няма промяна тогава гледай водната помпа
А според мен не трябва да се бърза с термостатите.
Покарай така, ако пак вдигне страшни градуси, тогава ще му мислиш.
Почистването със сигурност има ефект, въпросът е дали само това ще е достатъчно.
Водната помпа също може да прави мизерии, ама поне засега не пипай нищо.
- NathaN
- Мнения: 252
- Регистриран на: Съб 02 юли 2011 9:17
- Автомобил: Seat Ibiza 6L
- Двигател: PD 131кс BLT 2006
- Местоположение: Плевен
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса
щом е тръгнала стрелката нагоре... за какво да чака и да се стига до тези неща може да изкриви глава и да стане по - зле поне за мен това не трябва да се отлага, защото от такива дребни неща стават големи поразии. Колата трябва да си държи 90 и да не мърда от там стрелката, за маслото знам че се загрява до 120 и според мен е нормално. за мен трябва да ги смени... и да си погледне водната помпа
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса
Нещо повече, коментирано е много пъти, за да мръдне стрелката от 90 градуса нагоре, реалната температура минава 105 градуса поне. А това за тия мотори не е обичайна температура.
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса
morfei1 написа:velqn написа:Мда, според мен... това с радиаторите... просто хвърлих едни... пари през балкона и това е :(
Аха, почваш от малкото и вървиш към голямото, а не обратното.
-Проверка на антифриз и в какво съотношение е разреден. Тва ама майсторите трябва уж да са го направили е...... познавам "майстори" които бухат Hepu концентрат на -72C без да го разреждат. Да ти обяснявам ли кво се случва, не веднага а след време? Антифриза не е добър охладител - водата е, но пък антифриза смазва добре водната система и при отрицателни температури не позволява водната система да замръзне. Мотора се хлади от водата с която е разреден. Препорочително, бих казал задължително е да се разрежда поне 50/50.
и т.н.т.....
Привет, колега!
Направих замерване на антифриза, проверих какво ползвам, оказва се, че ползвам директно разреден уж антифриз, на -35, уреда също показа подобни данни. Правих го и направо в сместа готова от бутилка, за да тествам. Отпада варианта да карам само с концентрат.
Мисля сега да кажа на майстора да смени 2-та термостата, за радиатори и този закачен за DSG охлаждането и да разглоби водната помпа да провери в какво състояние е...
Ето снимките:
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса
И с концентрат няма да загрява, проверено на доста различни коли.
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса
Концентрата разяжда бавно, но сигурно цялата водна система, а също си товариш помпата повече. Антифриза е по лош проводник на топлина от водата. Струва двойно повече за да го подмениш понеже вместо 3 наливаш 6л. примерно.
Общо взето плюсове от това да караш с концентрат антифриз няма.
Общо взето плюсове от това да караш с концентрат антифриз няма.
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса
morfei1 написа:Концентрата разяжда бавно, но сигурно цялата водна система, а също си товариш помпата повече. Антифриза е по лош проводник на топлина от водата. Струва двойно повече за да го подмениш понеже вместо 3 наливаш 6л. примерно.
Общо взето плюсове от това да караш с концентрат антифриз няма.
Да, съгласен съм, в крайсна сметка краткосрочно няма да има проблем, но в дългосрочен план ще си... такова - таковата...
Колега, утре карам колата при майстора и мисля да ми смени двата термостата, тоя втория бил на cooling box-а на DSG-то, но за по-сигурно и двата... чудя се само за темп сензора, знам ли дали да не го направя и него, ебаси.
Поисках майстора да ми провери водната помпа как е, ма той ми вика, че няма как да го провери това, като се сменяло ангренаж, а той е сменен преди 3 години, няма нито километрите още минати, нито години, нищо, надявам се от шибания термостат да е, ако продължи тая простотия и след това ще е тегаво.
Та засега темп датчик + двата термостата.
✅Проверил съм - няма газове в антифриза
✅Почистил съм трите радиатора
✅Проверил съм нивото на разреждане на антифриза
⬛Ще сменя 2та термостата и темп датчика
Да видим...
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса
morfei1 написа:Концентрата разяжда бавно, но сигурно цялата водна система.
Това с факти можеш ли да го докажеш?
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване
Нагледал съм се на доста неща и съм продал поне един камион радиатори досега.
Отделно чета и спазвам предписанията на производителя, съответно съветвам клиентите ми да се придържат към тях.
За кви факти ми говориш? Тое е нужно да започнеш с това , че е концентрат. Почети малко за охлаждащитре свойства на антифриза и на водата. Почети също и за смазващите им свойства, а също и точката им на замръзване. След което сам ще си отговориш защо 50/50 разредено, получаваш най-доброто от двата "свята"
Помисли си какво се случва с една кола ако е карана само с вода, дори и на места където никога не пада под нулата ръжда, налепи, блокирали помпи, замърсена водна система. Същото е и само с антифриз, протичат радиатори, протичат гумени и пластмасови уплътнения понеже е концентрат и е "силен" и вместо да спестиш както ако караш само на вода, тука плащаш двойно за това.
Карай си колата как си щеш, ма де ме убеждаваш, че нямало проблем...
Голяма част от проблемите с колите са, че не се спазват предписанията на производителите, щот Еди кой си казал, че нямало проблем.
Отделно чета и спазвам предписанията на производителя, съответно съветвам клиентите ми да се придържат към тях.
За кви факти ми говориш? Тое е нужно да започнеш с това , че е концентрат. Почети малко за охлаждащитре свойства на антифриза и на водата. Почети също и за смазващите им свойства, а също и точката им на замръзване. След което сам ще си отговориш защо 50/50 разредено, получаваш най-доброто от двата "свята"
Помисли си какво се случва с една кола ако е карана само с вода, дори и на места където никога не пада под нулата ръжда, налепи, блокирали помпи, замърсена водна система. Същото е и само с антифриз, протичат радиатори, протичат гумени и пластмасови уплътнения понеже е концентрат и е "силен" и вместо да спестиш както ако караш само на вода, тука плащаш двойно за това.
Карай си колата как си щеш, ма де ме убеждаваш, че нямало проблем...
Голяма част от проблемите с колите са, че не се спазват предписанията на производителите, щот Еди кой си казал, че нямало проблем.
- ktamen
- Мнения: 6173
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване
morfei1 написа: ма де ме убеждаваш,
Ти очевидно си от хората, дето никой в нищо не може да ги убеди.
Ама ще направиш голяма услуга на околните, ако си пазиш убежденията за себе си
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: iwan33 и 45 госта