1.9 TDI, ALH центровка на ГНП
-
- Мнения: 1875
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: 1.9 TDI, ALH центровка на ГНП
Не съм гледал клипа, защото съм го правил поне 1000 пъти, но да вметна, че авансатора няма как да ти показва 50 % и на графиката да е на синята линия, освен ако не е повреден авансатора, по-вероятно е да е на най-долната линия, което със сигурност предполага труден студен старт. Процентите на загрял мотор е правилно да бъдат най-много 10%. В масовия случай правят центровката към повече предварение и авансатора е на минимум, но мотора става шумен. Ако цитирам един "форумен" майстор от северозападна България, центровката трябвало да бъде на зелената линия без оглед на кода на мотора и исканото предварение във 2 колона, защото така изгаряла по-добре нафтата... и си имате един трактор... На ALH мотора исканото предварение 0.4 идва малко за стар мотор и "хубавата" нафта тук. Затова аз го правя да иска 0,9 и графиката така, че процентите да са на около 5-6, макар, че е много трудно да се направи толкова финно, а и няма нужда чак толкова.
-
- Мнения: 740
- Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
- Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: 1.9 TDI, ALH центровка на ГНП
Ветеран ли :) ? Докато не ми го забранят със закон Golf_4_ASV не го давам за нищо. Имам такъв в топ състояние , от Италия без петънце ръжда.
По темата, карам го точно на DEAD ON, 3.8/4mg на загрял двигател. Разход в София 6-6.5, пали винаги четвърт оборот без замисляне.
По темата, карам го точно на DEAD ON, 3.8/4mg на загрял двигател. Разход в София 6-6.5, пали винаги четвърт оборот без замисляне.
-
- Мнения: 90
- Регистриран на: Сря 01 авг 2012 19:29
- Автомобил: Golf 4
- Двигател: ASV
- Местоположение: Панагюрище
Re: 1.9 TDI, ALH центровка на ГНП
Промяната на исканото предварение реално променя ли нещо в работата на мотора и ако да какво точно? Помпата съм я оставил на 1.8 градуса, а исканото е 0.4. Правил съм си експерименти да го променям чрез адаптацията, но реално никаква разлика не съм усетил. На много места съм чел, че изобщо не е препоръчително да се пипа, но никъде не пише как и с какво точно влияе.
Re: 1.9 TDI, ALH центровка на ГНП
WasteLand_TD написа:Ветеран ли :) ? Докато не ми го забранят със закон Golf_4_ASV не го давам за нищо. Имам такъв в топ състояние , от Италия без петънце ръжда.
По темата, карам го точно на DEAD ON, 3.8/4mg на загрял двигател. Разход в София 6-6.5, пали винаги четвърт оборот без замисляне.
Аха, поради тази причина и аз си купих една *талянска светулка с ALH наскоро и ще си я патъркам докато двигателите с вътрешно горене ги спрат от движение.
-
- Мнения: 1875
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: 1.9 TDI, ALH центровка на ГНП
Проблема е, че влияе на предварението във всички режими и то в процентно отношение. Затова ако се прекали става прекалено много на високи обороти и натоварен мотор. Както с повечето неща отровата е в дозата. Специално за ALH съм си правил експерименти до 1,5 искано и на средни обороти чувствително се усеща да дърпа повече за сметка на високите, където и идва много. Зависи много от стила на шофиране. За "пенсионерско" каране 1,3, за нормално 0,9, за душманско 0,7. Това важи само за АLH и ASV. За останалите по дефолт. 1,8 центровка на помпата е много дори и за AHF.
Re: 1.9 TDI, ALH центровка на ГНП
Zinoto написа:Проблема е, че влияе на предварението във всички режими и то в процентно отношение. Затова ако се прекали става прекалено много на високи обороти и натоварен мотор. Както с повечето неща отровата е в дозата. Специално за ALH съм си правил експерименти до 1,5 искано и на средни обороти чувствително се усеща да дърпа повече за сметка на високите, където и идва много. Зависи много от стила на шофиране. За "пенсионерско" каране 1,3, за нормално 0,9, за душманско 0,7. Това важи само за АLH и ASV. За останалите по дефолт. 1,8 центровка на помпата е много дори и за AHF.
А стоковите 0,4 за ALH, за какъв стил на шофиране са според теб? Питам съвсем сериозно.
-
- Мнения: 1875
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: 1.9 TDI, ALH центровка на ГНП
По-нагоре обясних защо смятам, че на 0,4 не е най-добре за стара кола и предвид нашите горива. На 0,4 за всякакъв стил, то с тези 90 коня и без това няма много възможности. Стила на шофиране е, защото както при чип тунинга, при отклонение от заводските параметри трябва сам да си пазиш колата.
Последна промяна от Zinoto на Вто 22 юни 2021 19:03, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 90
- Регистриран на: Сря 01 авг 2012 19:29
- Автомобил: Golf 4
- Двигател: ASV
- Местоположение: Панагюрище
Re: 1.9 TDI, ALH центровка на ГНП
А за кола с ремап тези стойности валидни ли са или там вече никой не знае какво се случва. След ремапа исканите от компютъра са настроени на 0.2 при стойност 32768. С лека адаптация съм ги направил на 0.4 и си карам така за сега. Иначе колата въпреки 1.8 градуса не пуши нито в ниски нито във високи оборати, пали лесно и разхода е добър, иначе да малко шумно работи.
Re: 1.9 TDI, ALH центровка на ГНП
Днеска си оставих колата да ми ремонтират течащата помпа.
Правих си пас и исках да видя как ще я настроят.
Центровката играе между 0 - 0.4 градуса колкото иска компа.
На TDI-timeimg е shortly retarded, малко под синята черта. Duty Cycle е 45-48%. Горивото на празен в загряло е 4.4mg/str.
За сравнение преди това беше shortly in advance. 0.9-1.1 градуса. Duty Cycle 2.8%. Горивото 3.8mg/str.
Колата се усеща малко по-мудна, спрямо първоначалната настройка, друг е въпроса кое е по-правилното, което е напълно разбираемо, предвид това, че минава в закъснение.
Ще я покарам известно време за да преценя кое ми харесва повече. Звука на двигателя всякаш е различен, по-мек... може и да си внушавам.... Така или иначе ми предстои смяна на ангренажен р-к, та ще се ръчка отново ако преценя.
Правих си пас и исках да видя как ще я настроят.
Центровката играе между 0 - 0.4 градуса колкото иска компа.
На TDI-timeimg е shortly retarded, малко под синята черта. Duty Cycle е 45-48%. Горивото на празен в загряло е 4.4mg/str.
За сравнение преди това беше shortly in advance. 0.9-1.1 градуса. Duty Cycle 2.8%. Горивото 3.8mg/str.
Колата се усеща малко по-мудна, спрямо първоначалната настройка, друг е въпроса кое е по-правилното, което е напълно разбираемо, предвид това, че минава в закъснение.
Ще я покарам известно време за да преценя кое ми харесва повече. Звука на двигателя всякаш е различен, по-мек... може и да си внушавам.... Така или иначе ми предстои смяна на ангренажен р-к, та ще се ръчка отново ако преценя.
-
- Мнения: 1875
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: 1.9 TDI, ALH центровка на ГНП
Остави я така и през зимата ще пуснеш тема "лош студен старт"
Re: 1.9 TDI, ALH центровка на ГНП
Споко, тема няма да има . Като сменяме ремъка ще се целя у синята черта - dead on, тоест нещо средно между двето настройки. Преполагам, че показанията, ще са нещо около 4mg/str, Duty Cycle около 30%. Градусите ще играят нещо между 0.2-0.8
Що се отнася за паленето, дори на топло време - тази сутрин се усеща, че стартера върти една идея повече отколкото вчера, при сутришно първоначално палене. Но пък всякаш мотора пали по-плавно, работи по-меко и спокойно, до вчера при първоначално палене подскачаше повече..... . Още наблюдавам и не съм решил кое ме кефи повече.
иначе по темата, това е old but gold
Що се отнася за паленето, дори на топло време - тази сутрин се усеща, че стартера върти една идея повече отколкото вчера, при сутришно първоначално палене. Но пък всякаш мотора пали по-плавно, работи по-меко и спокойно, до вчера при първоначално палене подскачаше повече..... . Още наблюдавам и не съм решил кое ме кефи повече.
иначе по темата, това е old but gold
Re: 1.9 TDI, ALH центровка на ГНП
Вчера сменяхме ремъка. ГНП-го направихме на синята, като леко играе нагоре - 50-55 по спомен. Ъгъла отиде на 0.9 - 1.1 при искани 0.4 от компа, милиграмите "паднаха" на 3.8mg/str. Авансьора стои на 2.8%. Пали по-добре и е доста по-рязка, особено като и сменихме всички вакуми и изчистихме ЕГР, всмукателния колектор и дебитомера.
Горе-долу си я върнах в положението как си дойде от Италия. Тъй ще си я карам и няма да я мисля, щом съм доволен.
По спомен AHF-а стандартно си търси 1.2 градуса.... ако не ме лъжи паметта.
Горе-долу си я върнах в положението как си дойде от Италия. Тъй ще си я карам и няма да я мисля, щом съм доволен.
По спомен AHF-а стандартно си търси 1.2 градуса.... ако не ме лъжи паметта.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 74 госта