Да, вярно е за концентрата, че охлажда малко по-слабо. Учи се още в средните класове - специфичен топлинен капацитет се казва, и е различен за различни вещества.
Други проблеми по-скоро не са заради концентрата. Ако нещо по системата се разяжда от 100% антифриз, то ще го прави и от 50%. Отделно, че и антифризи има различни.
А и е факт, че за много студен климат пропорцията на разреждане е различна, та дори и до 100% концентрат.
Като цяло концентрат е безсмислен в България, но не е чак толкова фатално вреден, особено за коли с щедро преоразмерена охладителна система. А и вече се изясни, че в случаят от темата антифриза е нормално разреден.
А за това горе, споменато от автора, че не можела да се провери водната помпа, щото не било време за смяна на ангренаж... Пълна глупост. Да, разглобява се ангренажа, но нищо не пречи после да се сглоби без да се сменя с нов. Като си плащаш за работата, какъв му е проблема на майстора?! Водната помпа се продава и отделно, не само в комплект с ангренаж(та даже и повечето части от ангренажа могат да се купуват по отделно).
Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - тестване II фаза
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване
ktamen написа:morfei1 написа: ма де ме убеждаваш,
Ти очевидно си от хората, дето никой в нищо не може да ги убеди.
Ама ще направиш голяма услуга на околните, ако си пазиш убежденията за себе си
Прави първо разлика между убеждения и предписания!
Аз спазвам предписания, с убеждения са някои други включително и ти.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване
Кое в мотора се маже от антифриза, та се намесват смазващите му свойства?
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване
Верно ли питаш? Виждал ли водна система карана само с вода, за кви ръжди става на въпрос.
Водата си охлажда много добре проблемите са и че замръзва при 0C и се изпарява при 100C, не може да смазва и когато е от чешмата съдържа куп други примеси които във времето се получават отлагания във водната система.
Затова е хубаво да се използва дестилирана вода за да се намалят тези отлагания. Антифриза охлажда по-малко от водата, но пък решава проблемите и с замръзването, изпаряването и отлаганията по водната система, та по този начин ти смазва водната система.
Да не намесваме алуминиевите радиатори, глави блокове, глави.... па ептен ще ви стане сложно.
Водата си охлажда много добре проблемите са и че замръзва при 0C и се изпарява при 100C, не може да смазва и когато е от чешмата съдържа куп други примеси които във времето се получават отлагания във водната система.
Затова е хубаво да се използва дестилирана вода за да се намалят тези отлагания. Антифриза охлажда по-малко от водата, но пък решава проблемите и с замръзването, изпаряването и отлаганията по водната система, та по този начин ти смазва водната система.
Да не намесваме алуминиевите радиатори, глави блокове, глави.... па ептен ще ви стане сложно.
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване
Привет колеги,
колата пак е в бокса, както казах, карам по план, сега сменям двата термостата, масло, филтри, всичко.
Не е бях карал цяла зима, нямам повече от 4-5000 км на маслото, но то нали 1 година или километри, викам дай ще сменя, поне с нов термостат, с чистене на радиатори и ново масло, да видя как е. Ако и сега ми загрее, не знам какви варианти ми остават, водна помпа/скапан радиатор отвътре и т.н.
Оптимист съм, защото мисля, дори само след почистването, пак по-бавно загрява и някак си по-добре се държи, но големия тест ще дойде, като сложа 100 кила куфара отгоре с багажа и пълна челян и кво ли не, да го натоваря душманската.
Моят майстор твърди, че при зверското, душманско товарене от моя страна + 36-38 градуса навън, било нормално понякога стрелката да ходи в дясно. Знам ли, повечето колеги твърдят, че не трябва да се отлепя и без това, там е ориентировачно, щом тръгно да бега надесно, значи нещата са вече в гъза...
колата пак е в бокса, както казах, карам по план, сега сменям двата термостата, масло, филтри, всичко.
Не е бях карал цяла зима, нямам повече от 4-5000 км на маслото, но то нали 1 година или километри, викам дай ще сменя, поне с нов термостат, с чистене на радиатори и ново масло, да видя как е. Ако и сега ми загрее, не знам какви варианти ми остават, водна помпа/скапан радиатор отвътре и т.н.
Оптимист съм, защото мисля, дори само след почистването, пак по-бавно загрява и някак си по-добре се държи, но големия тест ще дойде, като сложа 100 кила куфара отгоре с багажа и пълна челян и кво ли не, да го натоваря душманската.
Моят майстор твърди, че при зверското, душманско товарене от моя страна + 36-38 градуса навън, било нормално понякога стрелката да ходи в дясно. Знам ли, повечето колеги твърдят, че не трябва да се отлепя и без това, там е ориентировачно, щом тръгно да бега надесно, значи нещата са вече в гъза...
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване
За "съжаление" радиаторите ти бяха чисти, не може да има ефект от външното почистване. Аз съм имал случай с моя Passat B4, когато го купих преди години и се държеше точно така. Из града добре, но като хвана магистралата и качва температурата. Но между радиаторите беше се образувало плътно кече от листа и прахоляк. Резултатът след почистването беше (дори меко казано) очевиден. При теб проблемът е друг.
ПП може да е от термостат, който не отваря напълно, може да е от помпа, може да е от вътрешни запушвания. Дали не може да е от неправилна работа или центровка на мотора???
ПП може да е от термостат, който не отваря напълно, може да е от помпа, може да е от вътрешни запушвания. Дали не може да е от неправилна работа или центровка на мотора???
Последна промяна от milmar на Сря 14 юли 2021 11:04, променено общо 1 път.
- tdi fen
- Мнения: 4320
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване
какъв термосат щее сложиш
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване
Не знам, майстора поръчва и слага... :/
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване
milmar написа:ПП може да е от термостат, който не отваря напълно, може да е от помпа, може да е от вътрешни запушвания. Дали не може да е от неправилна работа или центровка на мотора???
ПП може да е от термостат, който не отваря напълно, може да е от помпа, може да е от вътрешни запушвания. Дали не може да е от неправилна работа или центровка на мотора???
Знам ли, преди 3 години, когато сменях ангренаж, го правих при познат, който беше наясно с тези неща с опит и подходящи инструменти за зацепване.
За съжаление, това само потвърждава мнението ми, че такъв проблем ... не е лесен за решаване, защото всеки вика, дай това, дай онова, но само теста за газове и чистенето са ми 300 лв, назад, сега новите термостати и тн...
Ако сменя и радиатори (3) и водна помпа и много е вероятно ОЩЕ да седи проблема...
Та в крайна сметка, да видим какво ще стане след смяната на термостати, аз съм оптимист.
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване
От къде 3 радиатора? Доколкото ми е извесно разполагаш само с един воден.
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване
воден, отплителен, охладителен на ЕГР - предполагам
Аз след всичко написано залагам на водна помпа или голям термостат който не се отваря кадърно или запецва
Аз след всичко написано залагам на водна помпа или голям термостат който не се отваря кадърно или запецва
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване
morfei1 написа:От къде 3 радиатора? Доколкото ми е извесно разполагаш само с един воден.
Интеркулера, тоя малкия най-отпред виж снимките, после климатика и водния.
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване
DoH_KuXoT написа:воден, отплителен, охладителен на ЕГР - предполагам
Аз след всичко написано залагам на водна помпа или голям термостат който не се отваря кадърно или запецва
И аз така си мисля, сега с новите термостати, като ги сменят ще ходя да я мъча, ако пак вдигне, ще кажа на майстора да ми смени водната помпа, да я зацепва после пак, щото не искам да сменям и ангренажа,..
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване
velqn написа:Интеркулера, тоя малкия най-отпред виж снимките, после климатика и водния.
Туй ясно ма кулера и кондензатора (радиатора на климатика) к'во общо имат с прегряването на водната система, че смяташ, че трабва да се сменят комплект, не ми стана ясно....
![rolleyes :rolleyes](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 52 госта