Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - тестване

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1345
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
Местоположение: София

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване

Мнениеот fur1ous » Пет 30 юли 2021 15:05


Екстра е пружината щом държи на 700 градуса :mhihi

Да не съм off: За мен проблема идва от водна помпа / термостат или нещо такова.

Никъде не си споменал или поне аз не видях каква водна помпа си сложил миналия път?




Потребителски аватар
NathaN
Мнения: 247
Регистриран на: Съб 02 юли 2011 9:17
Автомобил: Seat Ibiza 6L
Двигател: PD 131кс BLT 2006
Местоположение: Плевен

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване

Мнениеот NathaN » Пет 30 юли 2021 21:51


И за мен проблема е от водната помпа


Потребителски аватар
NathaN
Мнения: 247
Регистриран на: Съб 02 юли 2011 9:17
Автомобил: Seat Ibiza 6L
Двигател: PD 131кс BLT 2006
Местоположение: Плевен

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване

Мнениеот NathaN » Сря 01 сеп 2021 16:37


Ъп интересно ми е какво стана с проблема до къде стигна


velqn
Мнения: 191
Регистриран на: Вто 15 сеп 2015 14:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване

Мнениеот velqn » Чет 12 май 2022 12:25


Нищо колега, зимата колата седи в гаража, друга карам, ся стана топло, малко на море... същия проблем...

На връщане от Гърция за БГ посока Серес има зверски наклон, там нарочно издупих яко газ, случва се следното:
- Темп на маслото по показател на MFD от таблота минава 120 градуса
- След това стрелката от 90 почва да се отлепва и да ходи на дясно
- Аз пълня гащите и спирам леко от 160 на 110-120
- Темп на маслото почва да пада
- Стрелката се връща на 90

Тва е.

Тази година си мислех да сменя датчик, температура на охладителната течност... колата върви перфектно, навъртях и 1000 км, самолетче е, от време на време при зор има пушек, но сложих бардал да чисти инжекторите и ся и пушек няма.

Пак опирам до там, че това е проблем, който се случва 2% от времето, когато се кара колата, с възможни сто решения всяко от кое по-скъпо струващо и след гимнастиките дотук (които май са и наобратно) съм доникъде.


velqn
Мнения: 191
Регистриран на: Вто 15 сеп 2015 14:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване

Мнениеот velqn » Чет 12 май 2022 12:26


fur1ous написа:Екстра е пружината щом държи на 700 градуса :mhihi

Да не съм off: За мен проблема идва от водна помпа / термостат или нещо такова.

Никъде не си споменал или поне аз не видях каква водна помпа си сложил миналия път?


Не помня, когато купих колата смених ангренаж/водна там целия комплект + малсо халдекси и тн...


velqn
Мнения: 191
Регистриран на: Вто 15 сеп 2015 14:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване

Мнениеот velqn » Чет 11 авг 2022 9:30


Не знам дали все още някой чете тази тема, но да пусна ъпдейт за протокола:)

Дурако устойчивите опити на Ганя да унищожи немската машина, мое лице, продължават, ерго разбирай, наливат се едни пари, време да върви, работа да се отмята.

Резултатът е, като от това да се сблъскваш в стена, опит след опит.

Не ти се разминава, ма вече и болката се притъпява :))

Дотук:
✅️ Тестове за изгорели газове във антифриз - няма
✅️ Разглобяване на предница и почистване на радиатори
✅️ Смяна термостат

Пътьом замина DPF в БГ селски тунинг стил... уж мощността се вдигна от 170 на 200 кончета, няма положително отношение към проблема.

В същото време колата седи 80% от годината в гараж, изкарва се за две ходения до морето.

Въпреки това, всяка година сменям масла, филтри и прочие консуматив да притъпя балканската гавра, но автомобила е германски и държи на терор.

Все още ми загрява, вече дори и без куфар отгоре, шпоря ли я с над 140 км/ч.

Решението, намалявам и температурата пада. Няма връзка между температурата на маслото и водата. Дори при 109 градуса на маслото, шпоря ли я по баири вдига леко.

Майсторът вече започна плахо да допуска гарнитура на глава или глава.

Отказва да приеме, че е водна помпа в стил, ако било, щяло да е по-драматично.

Мен вече ми е тотал щета всичко, казах на майстора да разглабя всичко, да потвърди, че гарнитура е здрава или не и да носи главата на скенер да потвърди здрава ли е или не.

В комбинация с това искам нов ангренаж и водна, защото си минаха 4 години.

Той се опита да контрира с нов опит за термостат, тоя път уж най-оригиналния и да сме тествали пак.

Проблемът е, че ми писна вече, искам да инвестирам до 4000 лв, да си оправя колата, защото ме кефи и буквално няма петънца по нея.

Цените в момента на 4 годишен пасат са...лудница.

Та съм готов вече да реализирам финално решение, но майстора гледам, не се кефи. Те на Хладилника ще намерят сто про пукнатина, може да не може да се шлайфа, моя мотор е CBBB 170 hp, можело с месеци да търсим глава втора ръка и пак да вземем такава.

Тея пасати надути правели така.

И сега контрира с това

https://eshop.wurth.fr/Categories-produ ... fr/FR/EUR/

Било 260 евро, говорих с Вюрт БГ, не го предлагат, няма го и във Вюрт Германия.

За мен това е от умрял писмо, какво мислите, някой ползвал ли е такива химии?

Repair kit за cylinder crack и gasket repair.

За мен това и да работи, ще е за кратко.


powerade
Мнения: 1045
Регистриран на: Нед 19 сеп 2010 19:33
Автомобил: Seat Toledo 2 1M2
Двигател: AHF 2000
Местоположение: Sofia

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване

Мнениеот powerade » Чет 11 авг 2022 9:48


Тия течности са на базата на Натриев Силикат (Водно стъкло) и при малки пробиви (но към цилиндрите, не към маслото) вършат работа.... Има много марки и всички са общо взето с еднакво действие. (така съм чел, никога не ми се е налагало да пробвам)
Иначе толкова ли сложно се сваля тая водна помпа баси... Взимаш една с метална турбинка и пробваш...
И последно (не знам дали е релевантно) Доколкото си спомням тия пасати с ДСГ имат охладител на кутията и втори термостат... Едва ли има значение за темп на двигателя, но все пак...
Логично да е да помпа, ако превърта турбинката или ако е счупила някоя лопатка, при по-високи обороти на самата помпа ще се прояви проблем с недостатъчна циркулация....


velqn
Мнения: 191
Регистриран на: Вто 15 сеп 2015 14:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване

Мнениеот velqn » Чет 11 авг 2022 9:57


При мен уж нямало втори термостат, вече е време за нов ангренаж, така, че трябва да се прави така или иначе.


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 637
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване

Мнениеот railfan » Чет 11 авг 2022 10:03


Точно така е, имат втори термостат на DSG кутията. Трябва да се провери там какво е положението.
Към автора - нека надуят главата на студен мотор, ще си проличи веднага дали е за гарнитура или спукана глава, няма нужда директно да се разглобява. По принцип комън-рейл моторите не се славят с пукане на глави и ако е станало нещо подобно е по-скоро изключение. Също така нека премерят компресия и налягане на маслото, 109 градуса ми изглежда малко невероятно, моят пасат(CBAB) повече от 98 на маслото не съм го вдигал дори и със 140 по баирите когато навън е 30+ градуса. Водата ми стои на 88-90.(от скритото меню на климатроника ги взимам тия Т).


velqn
Мнения: 191
Регистриран на: Вто 15 сеп 2015 14:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване

Мнениеот velqn » Чет 11 авг 2022 10:08


Колко са надеждни тестовете за изгорели газове?

Тестът показа, че нямам, майстора ми твърди, че при микро пукнатини, не се хващало винаги.


velqn
Мнения: 191
Регистриран на: Вто 15 сеп 2015 14:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване

Мнениеот velqn » Чет 11 авг 2022 10:31


https://m.autodoc.bg/ridex/8140269

Датчик, температура на охладителната течност RIDEX 830C0019

Това никога не съм го сменял, ще тествам и с него.


powerade
Мнения: 1045
Регистриран на: Нед 19 сеп 2010 19:33
Автомобил: Seat Toledo 2 1M2
Двигател: AHF 2000
Местоположение: Sofia

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване

Мнениеот powerade » Чет 11 авг 2022 12:11


Вземи си поне читава марка, не е много по-скъпо
https://www.autokelly.bg/bg/tecdoc/2/Wz ... zMzFd.html
Ако решиш от Аутокели да взимаш, пиши ЛС да ти кажа как да ползваш отстъпка 35%


kalin09
Мнения: 150
Регистриран на: Нед 30 юли 2006 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Своге

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване

Мнениеот kalin09 » Чет 11 авг 2022 13:30


На личната ми кола (друга марка) ,се получи следното- при каране до 100 км/ч стрелката седи по средата. При 105 започва стремглаво да се катери нагоре ,стигайки до червеното. При първия път направо спрях и угасих ,мислейки че няма вода. Видях че има и веднага запалих ,да охлади. Стрелката вече слизаше надолу ,маркучи нормално твърди ,перката си духа горещо. Озадачен тръгнах внимателно и ситуацията се повтори веднага. Този път не спрях ,само намалих и продължих. Парното на 6 (духаше си горещо) .Така се возих около месец и ми писна. Започнах с термостат. Не. Свалих помпата-перфектна. Пак същото. Нито капка загуба на вода. Смених датчика за температура и се оправи. Той е един за всичко на тази кола. Явно при достигане на 100 гр замасяваше вътрешно и стрелката горе.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8376
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване

Мнениеот samo_pechka » Пон 15 авг 2022 9:34


Теста за газове при дизел никога не е показателен. Историята познава десетки случаи на проблем, но теста е показвал нула. Защото е много трудна проверката под напън , а там е реален ( качва се колата на валяци ) . Това разбира се при "леки" ситуации, начални симптоми с гарнитури или пукната тиква.
При сериозни, си показва и на място.
Аз бих пробвал следното: при висока темп. на охл. течност се пуска парното на макс , и градуси и въздух ( циркулация ) . Кофти е лятно време , но за кратко се изтърпява. И сега се следи какво се получава. Ако температурата и в този случай расте ( или си остава висока ) , нещата не са добре, отива на газове в системата , вече отде са...
Ако падне и се задържи, нещо по охл. система не е съвсем в ред. Радиато ли ще е , помпа ли, термостат ли, ЕГР охладител ли и т.н.


kukata_pasat
Мнения: 867
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: АУДИ А4 Б6
Двигател: AVF
Местоположение: Плевен

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване

Мнениеот kukata_pasat » Пон 15 авг 2022 21:47


Без да съм чел темата щото е 16 страници мога да кажа следното: Гарнитура на глава се познава по следния начин.Ако сутрин при напълно студен мотор който е бил в покой поне 14 часа като му развиеш капачката на антифриза изсъска като безалкохолно значи е за гарнитура, всичките тия тестове за газове за пълен ташак,отваряш капачката и изсъска ли работата е ясна.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: ton4o7601@abv.bg, Ивайло Димов и 207 госта