VW JETTA, MK5, 1,9TDI, 105hp, проблем с релета, запалване

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
stoyanfourn
Мнения: 53
Регистриран на: Вто 15 юни 2021 9:36
Автомобил:
Двигател:

VW JETTA, MK5, 1,9TDI, 105hp, проблем с релета, запалване

Мнениеот stoyanfourn » Чет 05 авг 2021 12:55


Здравейте! Предварително се извинявам, защото има много теми описващи подобни проблеми, но точно такова не ми се беше случвало а и не намирам информация.
Та значи, от близо два месеца съм с нова кола VW Jetta 1,5TDI от 2009 г. Оправях няколко различни проблема, но изведнъж вчера сутринта като опитвам да запаля двигателя и не става.
Въртях като луд десетина минути докато накрая запали. От тогава до днес два дена вече многократно паля и гася, тръгвам и спирам и никакви проблеми, пали от половин оборот и работи перфектно.
Преди съм имал подобен проблем със старото ми Пежо 406, пак турбодизел, оказа се реле за горивния клапан - студени спойки.
Сега обаче симптомите са по-различни а и колата е с различен двигател.
При палене, стартерът завърта бодро все едно ще запали, и секунда-две след това изключва. При опит да държа ключа в крайно положение, тоест да въртя стартера постоянно, той все едно се "дави", тоест на тласъци - включва изключва и колата се тресе докато накрая ми изписа грешка ниско ниво на масло.
Тоест, ако е от реле на такъв клапан би трябвало стартерът да върти постоянно и все едно няма нафта нали?
Опасенията ми се насочиха към едни релета под волана. Виждам, че там е бърникано, преправяни са, намират се на горния от двата цокъла. Въпросният цокъл не е закрепен а е поставен като дистанционно на телевизор и мърда при побутване, а и самите релета мърдат и някои са стягани с лепенки изолирбанд.
Едното ако правилно съм разбрал е стартово реле, другото за горивна помпа. Има и още две които нямам идея какви са - всичките са пристягани.
И ако има такъв клапан за горивото ако някой може да ми каже къде се намира и къде му е плюсовата клема, защото не съм запознат още с този двигател.
Прилагам снимка на релетата - горният цокъл е проблемен и мърда.
Това ме притеснява, понеже не ми остана време че в събота след 2 дни ще пътувам от София за Варна.
VW-JETTA-MK5-RELAYS.jpg


Предварително благодаря.




stoyanfourn
Мнения: 53
Регистриран на: Вто 15 юни 2021 9:36
Автомобил:
Двигател:

Re: VW JETTA, MK5, 1,9TDI, 105hp, проблем с релета, запалване

Мнениеот stoyanfourn » Сря 25 авг 2021 10:10


Никой ли няма представа за функциите на тези релета? Първите две отдясно на горния ред ги разбрах мисля.
Тези двете отляво за какво са не знам?
И отдолу също.
Това е зад капачката под волана като се свали.
И може ли целия цокъл да се смени/ремонтира?


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3925
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: VW JETTA, MK5, 1,9TDI, 105hp, проблем с релета, запалване

Мнениеот Andonov » Сря 25 авг 2021 11:32


оправи си стартера, нищо че върти "бодро" :icon_lol


stoyanfourn
Мнения: 53
Регистриран на: Вто 15 юни 2021 9:36
Автомобил:
Двигател:

Re: VW JETTA, MK5, 1,9TDI, 105hp, проблем с релета, запалване

Мнениеот stoyanfourn » Чет 26 авг 2021 15:14


Andonov написа:оправи си стартера, нищо че върти "бодро" :icon_lol


Мерси, може да си прав!



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Пламен Тодоров и 159 госта