Утечка Голф 4 1.9 (0.40A

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
tomata
Мнения: 483
Регистриран на: Нед 11 юни 2006 18:21
Автомобил: VW Passat B5 Alhambra
Двигател: AWT AWC
Местоположение: Пазарджик

Re: Утечка Голф 4 1.9 (0.40A

Мнениеот tomata » Вто 07 дек 2021 19:18


Напълно подкрепям мнението на megatronS. Бензин на дизел ток не дава. Ако имаш опел въобще не даваш ток. Бях свидетел как се запали алтернатора на една астра. Друг е въпраса, че тук става въпрос за голф 3. Според мене търси другаде проблема. Какво ти е сд, ако е пайнер махай панела задължително (пайнера си е известен с това).
Тези акумолятори, които използваш нови ли са или някакви стари, да не би те да тш правят гъди гъди.




kalin09
Мнения: 150
Регистриран на: Нед 30 юли 2006 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Своге

Re: Утечка Голф 4 1.9 (0.40A

Мнениеот kalin09 » Вто 07 дек 2021 22:34


megatronS написа:Основното правило за подаване на ток е, да не подавате ток от динамо 60 ампера на динамо 110 ампера. Тоест избягвайте да подавате ток от автомобил с малък алтернатор на такъв с доста по голям. Второто нещо е, задължително кабелите да не са с голямо съпротивление (ментета) и с подходящо сечение. Третото нещо е автомобила, който дава ток да е с изключени всички консуматори. Аз лично бих ви посъветвал ,който има по нов автомобил ,да избягва да дава ток изобщо от автомобила си, ако не е крайно необходимо и неизбежно.

Динамо на динамо... А колите са с алтернатори. И какво общо има големината на алтернатора на "приемащата" тока кола? Има едно правило-с кабелите само "преливате" ток от едната кола в другата ,за което "другата" трябва да има здрав(макар и изтощен) акумулатор. Всяко пробване "дали ще запали" с "ментета" и недостатъчно време за "преливане" води до неуспех. Достатъчно дебели кабели за директно въртене ,без преливане ,на бензиностанцията няма. Аз си направих от кабели за лебедка за джип ,но щипките се дънят. Та на големи мотори( не алтернатори/динама) изчаквам да "напомпа" щатния акумулатор ,на малки директно въртя.


kalin09
Мнения: 150
Регистриран на: Нед 30 юли 2006 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Своге

Re: Утечка Голф 4 1.9 (0.40A

Мнениеот kalin09 » Вто 07 дек 2021 22:37


tomata написа: Бях свидетел как се запали алтернатора на една астра.

Алтернатора на астрата е валео ,бош или делфи. Не е Астра. Точно с Астра редовно "захранвам" разни строшеняци ,засега (5-6 години) не се е запалила.


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 933
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Утечка Голф 4 1.9 (0.40A

Мнениеот megatronS » Сря 08 дек 2021 9:47


Kalin09, не знам дали си учил физика, за да задаваш този смешен въпрос. Сам си намери малко материал и се запознай, за да видиш какво се получава, когато малък алтернатор подава ток на автомобил с два пъти по-голяма консумация на стартера. Е тогава в този мил момент, се получава огромен пик на напрежение върху малкия ти алтернатор и всичко може да стане на кайма в него, включително се получава и често пропукване на статора. В същият този момент , няма да говорим какъв пик на напрежение се получава и върху хубавата ви електроника на малкия автомобил и как се разхвърчат едни модули след това за ремонт или директна подмяна. Това се показва и доказва с апаратури, на които се вижда какво се случва, а не с празни приказки и доза късмет. Кой какво подава и как го подава в крайна сметка си е ваша работа, аз казвам как се не се прави според книгите дето са написани от хора, които конструират това, което карате. Ама тука сега да седнем да дискутираме, как някой подавал ток 100 години на големи автомобили и нищо му нямало, добре, лошо няма, но практиката и статистиката показват, че един ако няма проблеми 50 други имат, така че физиката не може да се изменя, поне за сега. Когато някой измисли някакви нови закони, тогава може. И за да не влизаме отново в българския манталитет, "кой разбира от абсолютно всичко", да приключим с писането, защото реално човека пита за късо съединение, а не кой на какво и с какво е подавал ток някъде.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Утечка Голф 4 1.9 (0.40A

Мнениеот milmar » Чет 09 дек 2021 11:07


megatronS написа:Основното правило за подаване на ток е, да не подавате ток от динамо 60 ампера на динамо 110 ампера. Тоест избягвайте да подавате ток от автомобил с малък алтернатор на такъв с доста по голям......

За това става въпрос, това няма смисъл и никаква ел. логика, аз приех че е някакъв техничарски език и терминология :biggrin .
Истината е, че ако първо се закачат кабелите и се изчака да се зареди акумулатора, след това се разкачат и едва тогава на разкачени се пробва старт на непалещия автомобил, няма да има никакви проблеми.
Това което е станало с астрата, не би станало, ако се спазва горното правило.
Противно на вашите убеждения, от гледна точка на електротехниката, колкото кабелите са по-китайски и тънки, толкова по-добре за "даващия ток". Това пак е свързано с науката и законите на физиката, в частност - електротехниката. Закон на Ом. Мога да проведа малка лекцийка по въпроса :icon_lol .


kukata_pasat
Мнения: 868
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: АУДИ А4 Б6
Двигател: AVF
Местоположение: Плевен

Re: Утечка Голф 4 1.9 (0.40A

Мнениеот kukata_pasat » Чет 09 дек 2021 18:45


Хм да закона на Ом силата на тока е равна на напрежението върху съпротивлението.А съпротивлението е по голямо при проводник с по голямо сечение,с две думи ако прекарваш еднакъв ток по кабел 1квадрат и по кабел 6 квадрата то по този от един квадрат ще протече по силен ток.


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2637
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Re: Утечка Голф 4 1.9 (0.40A

Мнениеот Vasseto » Чет 09 дек 2021 19:21


milmar написа: толкова по-добре за "даващия ток". Това пак е свързано с науката и законите на физиката, в частност - електротехниката. Закон на Ом. Мога да проведа малка лекцийка по въпроса :icon_lol .


Почни с лекцията, като започнеш и наблегнеш на акумулатора на "даващия ток". Той къде е в схемата и как се използва при подаването на TOK (tik-tok)? Посочи и кое е по яко акумулатора или алтернатора на подаващия ТОК?


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Утечка Голф 4 1.9 (0.40A

Мнениеот milmar » Чет 09 дек 2021 19:45


kukata_pasat написа:Хм да закона на Ом силата на тока е равна на напрежението върху съпротивлението.А съпротивлението е по голямо при проводник с по голямо сечение....

:bowdown
Май лекцията е излишна, тук всеки знае всичко :biggrin .
Пък и беше шега, спокойно, няма да изпитвам :th_up


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Утечка Голф 4 1.9 (0.40A

Мнениеот muns61 » Чет 09 дек 2021 19:52


kukata_pasat написа:Хм да закона на Ом силата на тока е равна на напрежението върху съпротивлението.А съпротивлението е по голямо при проводник с по голямо сечение,с две думи ако прекарваш еднакъв ток по кабел 1квадрат и по кабел 6 квадрата то по този от един квадрат ще протече по силен ток.

Е тва ако можеш с формула да го покажеш! :icon_lol


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2637
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Re: Утечка Голф 4 1.9 (0.40A

Мнениеот Vasseto » Чет 09 дек 2021 21:31


megatronS написа:... Е тогава в този мил момент, се получава огромен пик на напрежение върху малкия ти алтернатор и всичко може да стане на кайма в него, включително се получава и често пропукване на статора. ...



Да питам и теб :

Къде по дяволите оставихте АКУМУЛАТОРА на даващия ток?

Нищо лично. Физика --- ти так го каза.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Утечка Голф 4 1.9 (0.40A

Мнениеот milmar » Пет 10 дек 2021 10:49


Vasseto написа:.....


Да питам и теб :

Къде по дяволите оставихте АКУМУЛАТОРА на даващия ток?

Нищо лично. Физика --- ти так го каза.

Май се заяждаме :mhihi .
Къде го оставихме стария, с повишено вътрешно съпротивление акумулатор, ами на окислените и недобре стегнати клеми, къде иначе :smile .
Нищо лично, механика: шкурка и гаечен ключ 10
То в такава ситуация с хлабави клеми на акумулатора, една (особенно) бензинова кола сама може да си направи самоубийство, и без да "дава ток".

Освен това (за по-любознателните), оловните акумулатори имат не чак толкова ниско динамично вътрешно съпротивление, хич не отфилтрират малко по-бързо нарастващи фронтове на пиковете. Осигуряват DC ток, при добро (ниско) вътрешно съпротивление, но бързи нараствания, ситуацията е друга. Някой ако има или е виждал по-сериозно Car Audio се сеща за какво става дума, едни цилиндрични или с друга форма неща, с дебели проводници и свързани паралелно на консуматора, кондензатори. Тези кондензатори са с цел веднъж да "затворят" контура на пиковите токове в близост до консуматора, а не да се затварят през голям контур до акумулатора, но също и да намалят динам. вътрешно съпротивление на самия акумулатор. Дори и да има втори акумулатор в близост до усилвателя, пак се слага кондензатор.

По закона на Ом нищо не мога да кажа, убедих се, че съм го забравил, а може и да не съм го знаел изобщо :biggrin .


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19560
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Утечка Голф 4 1.9 (0.40A

Мнениеот radotom » Пет 10 дек 2021 12:07


milmar написа: а може и да не съм го знаел изобщо :biggrin .

Знаел си старата версия.
Вече има ъпдейт - провери в тик-ток


Относно клемите - според мен едно 75% от проблемите с липса на "ток" по колата е точно от хлабави и окислени връзки.


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2637
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Re: Утечка Голф 4 1.9 (0.40A

Мнениеот Vasseto » Пет 10 дек 2021 15:40


milmar написа:Май се заяждаме :mhihi .


Не се заяждам вкарвам ви в правия път. :dummy
На дъртия ми голф алтернатора беше 55А. Да ама давах много пъти ток за да запали някой. Предполагам знаеш колко е стартовоя ток на автомобил. Разликата от къде?


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Утечка Голф 4 1.9 (0.40A

Мнениеот milmar » Пет 10 дек 2021 16:09


Vasseto написа:..... Разликата от къде?

Не зная защо задаваш о'тговори :rolleyes .
Ами ако му повъзстановиш акумулатора за 10-15мин и разкачиш кабелите, както аз смятам, че трябва и чак тогава той пали, тогава откъде идва стартовия ток :gruebel
Мислех, че ще си полафим сериозно, да има и полза от темата, а ти постоянно твърдиш, че не знаем за какво е акумулатора, доста наивно.

А тези 55А, колко са относителни ако знаеш, едно че колко и дали ще ги осигури при 14.5V, без начение колко са високи оборотите, а от друга страна при палене като "клекне" напрежението на 8-9V и генератора се окаже в режим съизмерим с късо съединение вярваш ли, че ще си ограничи тока до 55-55.1A или ще стане не се знае колко, тогава може да му цъфнат диодчетата.

Именно и затова казвам, че е по-добре за даващия ток кабелите да са китайски, дебели основно заради пластмасата, с завишено съпротивление и като баласт да поограничават максимално възможния ток.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Утечка Голф 4 1.9 (0.40A

Мнениеот muns61 » Пет 10 дек 2021 17:44


Авторът да каже дали е премерил за утечка при разкачен генератор и ако не, дали ще го направи.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], jordan17772 и 230 госта