Напълно подкрепям мнението на megatronS. Бензин на дизел ток не дава. Ако имаш опел въобще не даваш ток. Бях свидетел как се запали алтернатора на една астра. Друг е въпраса, че тук става въпрос за голф 3. Според мене търси другаде проблема. Какво ти е сд, ако е пайнер махай панела задължително (пайнера си е известен с това).
Тези акумолятори, които използваш нови ли са или някакви стари, да не би те да тш правят гъди гъди.
Утечка Голф 4 1.9 (0.40A
Re: Утечка Голф 4 1.9 (0.40A
megatronS написа:Основното правило за подаване на ток е, да не подавате ток от динамо 60 ампера на динамо 110 ампера. Тоест избягвайте да подавате ток от автомобил с малък алтернатор на такъв с доста по голям. Второто нещо е, задължително кабелите да не са с голямо съпротивление (ментета) и с подходящо сечение. Третото нещо е автомобила, който дава ток да е с изключени всички консуматори. Аз лично бих ви посъветвал ,който има по нов автомобил ,да избягва да дава ток изобщо от автомобила си, ако не е крайно необходимо и неизбежно.
Динамо на динамо... А колите са с алтернатори. И какво общо има големината на алтернатора на "приемащата" тока кола? Има едно правило-с кабелите само "преливате" ток от едната кола в другата ,за което "другата" трябва да има здрав(макар и изтощен) акумулатор. Всяко пробване "дали ще запали" с "ментета" и недостатъчно време за "преливане" води до неуспех. Достатъчно дебели кабели за директно въртене ,без преливане ,на бензиностанцията няма. Аз си направих от кабели за лебедка за джип ,но щипките се дънят. Та на големи мотори( не алтернатори/динама) изчаквам да "напомпа" щатния акумулатор ,на малки директно въртя.
Re: Утечка Голф 4 1.9 (0.40A
tomata написа: Бях свидетел как се запали алтернатора на една астра.
Алтернатора на астрата е валео ,бош или делфи. Не е Астра. Точно с Астра редовно "захранвам" разни строшеняци ,засега (5-6 години) не се е запалила.
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 933
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Утечка Голф 4 1.9 (0.40A
Kalin09, не знам дали си учил физика, за да задаваш този смешен въпрос. Сам си намери малко материал и се запознай, за да видиш какво се получава, когато малък алтернатор подава ток на автомобил с два пъти по-голяма консумация на стартера. Е тогава в този мил момент, се получава огромен пик на напрежение върху малкия ти алтернатор и всичко може да стане на кайма в него, включително се получава и често пропукване на статора. В същият този момент , няма да говорим какъв пик на напрежение се получава и върху хубавата ви електроника на малкия автомобил и как се разхвърчат едни модули след това за ремонт или директна подмяна. Това се показва и доказва с апаратури, на които се вижда какво се случва, а не с празни приказки и доза късмет. Кой какво подава и как го подава в крайна сметка си е ваша работа, аз казвам как се не се прави според книгите дето са написани от хора, които конструират това, което карате. Ама тука сега да седнем да дискутираме, как някой подавал ток 100 години на големи автомобили и нищо му нямало, добре, лошо няма, но практиката и статистиката показват, че един ако няма проблеми 50 други имат, така че физиката не може да се изменя, поне за сега. Когато някой измисли някакви нови закони, тогава може. И за да не влизаме отново в българския манталитет, "кой разбира от абсолютно всичко", да приключим с писането, защото реално човека пита за късо съединение, а не кой на какво и с какво е подавал ток някъде.
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Утечка Голф 4 1.9 (0.40A
megatronS написа:Основното правило за подаване на ток е, да не подавате ток от динамо 60 ампера на динамо 110 ампера. Тоест избягвайте да подавате ток от автомобил с малък алтернатор на такъв с доста по голям......
За това става въпрос, това няма смисъл и никаква ел. логика, аз приех че е някакъв техничарски език и терминология .
Истината е, че ако първо се закачат кабелите и се изчака да се зареди акумулатора, след това се разкачат и едва тогава на разкачени се пробва старт на непалещия автомобил, няма да има никакви проблеми.
Това което е станало с астрата, не би станало, ако се спазва горното правило.
Противно на вашите убеждения, от гледна точка на електротехниката, колкото кабелите са по-китайски и тънки, толкова по-добре за "даващия ток". Това пак е свързано с науката и законите на физиката, в частност - електротехниката. Закон на Ом. Мога да проведа малка лекцийка по въпроса .
-
- Мнения: 868
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: Утечка Голф 4 1.9 (0.40A
Хм да закона на Ом силата на тока е равна на напрежението върху съпротивлението.А съпротивлението е по голямо при проводник с по голямо сечение,с две думи ако прекарваш еднакъв ток по кабел 1квадрат и по кабел 6 квадрата то по този от един квадрат ще протече по силен ток.
- Vasseto
- Мнения: 2637
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
Re: Утечка Голф 4 1.9 (0.40A
milmar написа: толкова по-добре за "даващия ток". Това пак е свързано с науката и законите на физиката, в частност - електротехниката. Закон на Ом. Мога да проведа малка лекцийка по въпроса .
Почни с лекцията, като започнеш и наблегнеш на акумулатора на "даващия ток". Той къде е в схемата и как се използва при подаването на TOK (tik-tok)? Посочи и кое е по яко акумулатора или алтернатора на подаващия ТОК?
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Утечка Голф 4 1.9 (0.40A
kukata_pasat написа:Хм да закона на Ом силата на тока е равна на напрежението върху съпротивлението.А съпротивлението е по голямо при проводник с по голямо сечение....
Май лекцията е излишна, тук всеки знае всичко .
Пък и беше шега, спокойно, няма да изпитвам
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Утечка Голф 4 1.9 (0.40A
kukata_pasat написа:Хм да закона на Ом силата на тока е равна на напрежението върху съпротивлението.А съпротивлението е по голямо при проводник с по голямо сечение,с две думи ако прекарваш еднакъв ток по кабел 1квадрат и по кабел 6 квадрата то по този от един квадрат ще протече по силен ток.
Е тва ако можеш с формула да го покажеш!
- Vasseto
- Мнения: 2637
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
Re: Утечка Голф 4 1.9 (0.40A
megatronS написа:... Е тогава в този мил момент, се получава огромен пик на напрежение върху малкия ти алтернатор и всичко може да стане на кайма в него, включително се получава и често пропукване на статора. ...
Да питам и теб :
Къде по дяволите оставихте АКУМУЛАТОРА на даващия ток?
Нищо лично. Физика --- ти так го каза.
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Утечка Голф 4 1.9 (0.40A
Vasseto написа:.....
Да питам и теб :
Къде по дяволите оставихте АКУМУЛАТОРА на даващия ток?
Нищо лично. Физика --- ти так го каза.
Май се заяждаме .
Къде го оставихме стария, с повишено вътрешно съпротивление акумулатор, ами на окислените и недобре стегнати клеми, къде иначе .
Нищо лично, механика: шкурка и гаечен ключ 10
То в такава ситуация с хлабави клеми на акумулатора, една (особенно) бензинова кола сама може да си направи самоубийство, и без да "дава ток".
Освен това (за по-любознателните), оловните акумулатори имат не чак толкова ниско динамично вътрешно съпротивление, хич не отфилтрират малко по-бързо нарастващи фронтове на пиковете. Осигуряват DC ток, при добро (ниско) вътрешно съпротивление, но бързи нараствания, ситуацията е друга. Някой ако има или е виждал по-сериозно Car Audio се сеща за какво става дума, едни цилиндрични или с друга форма неща, с дебели проводници и свързани паралелно на консуматора, кондензатори. Тези кондензатори са с цел веднъж да "затворят" контура на пиковите токове в близост до консуматора, а не да се затварят през голям контур до акумулатора, но също и да намалят динам. вътрешно съпротивление на самия акумулатор. Дори и да има втори акумулатор в близост до усилвателя, пак се слага кондензатор.
По закона на Ом нищо не мога да кажа, убедих се, че съм го забравил, а може и да не съм го знаел изобщо .
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19560
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Утечка Голф 4 1.9 (0.40A
milmar написа: а може и да не съм го знаел изобщо .
Знаел си старата версия.
Вече има ъпдейт - провери в тик-ток
Относно клемите - според мен едно 75% от проблемите с липса на "ток" по колата е точно от хлабави и окислени връзки.
- Vasseto
- Мнения: 2637
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
Re: Утечка Голф 4 1.9 (0.40A
milmar написа:Май се заяждаме .
Не се заяждам вкарвам ви в правия път.
На дъртия ми голф алтернатора беше 55А. Да ама давах много пъти ток за да запали някой. Предполагам знаеш колко е стартовоя ток на автомобил. Разликата от къде?
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Утечка Голф 4 1.9 (0.40A
Vasseto написа:..... Разликата от къде?
Не зная защо задаваш о'тговори .
Ами ако му повъзстановиш акумулатора за 10-15мин и разкачиш кабелите, както аз смятам, че трябва и чак тогава той пали, тогава откъде идва стартовия ток
Мислех, че ще си полафим сериозно, да има и полза от темата, а ти постоянно твърдиш, че не знаем за какво е акумулатора, доста наивно.
А тези 55А, колко са относителни ако знаеш, едно че колко и дали ще ги осигури при 14.5V, без начение колко са високи оборотите, а от друга страна при палене като "клекне" напрежението на 8-9V и генератора се окаже в режим съизмерим с късо съединение вярваш ли, че ще си ограничи тока до 55-55.1A или ще стане не се знае колко, тогава може да му цъфнат диодчетата.
Именно и затова казвам, че е по-добре за даващия ток кабелите да са китайски, дебели основно заради пластмасата, с завишено съпротивление и като баласт да поограничават максимално възможния ток.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Утечка Голф 4 1.9 (0.40A
Авторът да каже дали е премерил за утечка при разкачен генератор и ако не, дали ще го направи.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 245 госта