Моите наблюдения са, че с V-Power, разхода на колонка е 1:1 с този, който показва борда.
С Ромпетрол, ОМВ и обикновенна нафта от Шел, има разлика 0,2-0.3л по-висок на колонка от този по бордкомпютър.
Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.
- pavel31
- Мнения: 108
- Регистриран на: Пет 14 дек 2012 21:44
- Автомобил: Skoda Kodiaq NS748Z TDI 140kW 4x4
- Двигател: DFHA 2017
- Местоположение: Варна
Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.
Здравейте колеги,
Карам B8 2.0 TDI 150hP CRLB
DPF - Да
~ 137 500 km
Какво може да се счита за нормален разход на масло при този двигател (разход който е в нормата и не е признак за проблем с двигателя)? Например сега съм долял около 100тина грама масло след 2700 км с Shell H U Pro AV-L 0w30 като основно съм карал извънградско със скорости около 100 - 160 км/ч. Видях, че бях мъничко под максимума (даже не съм сигурен дали трябваше да доливам).
Благодаря!
Карам B8 2.0 TDI 150hP CRLB
DPF - Да
~ 137 500 km
Какво може да се счита за нормален разход на масло при този двигател (разход който е в нормата и не е признак за проблем с двигателя)? Например сега съм долял около 100тина грама масло след 2700 км с Shell H U Pro AV-L 0w30 като основно съм карал извънградско със скорости около 100 - 160 км/ч. Видях, че бях мъничко под максимума (даже не съм сигурен дали трябваше да доливам).
Благодаря!
Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.
Първо да започнем от там дали наистина е спаднало нивото с тези 100мл или така си е било и преди 2700км. Недей да се стремиш да си на максимума, средата между мин и макс е идеалното ниво. По принцип тези двигатели не харчат масло. Следи го , но според мен си долял без да е имало нужда.
- pavel31
- Мнения: 108
- Регистриран на: Пет 14 дек 2012 21:44
- Автомобил: Skoda Kodiaq NS748Z TDI 140kW 4x4
- Двигател: DFHA 2017
- Местоположение: Варна
Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.
Благодаря,
Прав си. Не съм сигурен как е било веднага след смяната. А искам да попитам каква е горе долу технологията на регенерацията при тези двигатели и какво се връща обратно масло с гориво или само гориво ? Излиза, че ако колата пипва малко масло после след регенерация то се допълва и всичко е пито - платено ... Извинявам се ако въпроса не е за тази тема.
Поздрави.
Прав си. Не съм сигурен как е било веднага след смяната. А искам да попитам каква е горе долу технологията на регенерацията при тези двигатели и какво се връща обратно масло с гориво или само гориво ? Излиза, че ако колата пипва малко масло после след регенерация то се допълва и всичко е пито - платено ... Извинявам се ако въпроса не е за тази тема.
Поздрави.
-
- Мнения: 13
- Регистриран на: Съб 08 яну 2022 13:08
- Автомобил: Passat B8 Comfortline 2L TDI 150h
- Двигател: CRLB-2017
Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.
group® написа:Регенерациите ги правя с OBD11
Идеална работа ми върши за такива неща.
Adaptations -> service regeneration while driving
Според мен е добре на някакъв период да се правят няколко последователни регенерации. По-основно почистване.
Иначе аз си следя с vag dpf на колко % е от регенерация и си избирам подходящ момент да я направя принудително.
Колега да питам с OBD11 ли ползваш VAG DPF и ли с нещо друго?
Че от скоро съм с пасатор В8 2.0 тди и ми прави впечатление, че доста начесто прави регенерации и имам съмнение за заминал датчик за диференциалното налягане, но до колкото рабрах той не дава грешка и няма как да се хване с диагностика. Имам OBD11 но не съм пускал още регенерации, защото при дълъг път стойностите отиварт на -2 г. А пътувам сравнително често по Тракия. А има едно вибриране от време на време и покачванв на оборотите на празен ход около 1000, като вися по светофарите и си мисля че е точно от започнала регенерация. Проявяват се в седмицата поне 4 пъти. А DPF VAG не успях да го подкарам с OBD 11.
- fur1ous
- Мнения: 1369
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
- Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
- Местоположение: София
Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.
VAG DPF не работи с OBD11, при твоя мотор с леко каране предимно градско е нормално да регенерира на малко повече от 100км.
-
- Мнения: 13
- Регистриран на: Съб 08 яну 2022 13:08
- Автомобил: Passat B8 Comfortline 2L TDI 150h
- Двигател: CRLB-2017
Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.
fur1ous написа:VAG DPF не работи с OBD11, при твоя мотор с леко каране предимно градско е нормално да регенерира на малко повече от 100км.
Благодаря, и аз стигнах до този извод. Видях в описанието на VAG DPF че са препоръчали някакви адаптери, ще видя да взема някой от тях, за да мога да ползвам и това приложение. Ако някой го ползва с някое китайче, моля да сподели.
Като се сдобия с адаптер, ще споделя даани за ДПФа.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9891
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.
VAG DPF се ползва с ELM 327.
Първо това направи за да виждаш лесно, какво се случва - кога и как прави регенерация, какво налягане държи.
Датчик за диф. налягане е под 100лв, та няма лошо да се смени.
На колко км е колата?
Първо това направи за да виждаш лесно, какво се случва - кога и как прави регенерация, какво налягане държи.
Датчик за диф. налягане е под 100лв, та няма лошо да се смени.
На колко км е колата?
- fur1ous
- Мнения: 1369
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
- Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
- Местоположение: София
Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.
само да уточня,че не работи с всеки ELM 327 по неясни за мен причини, имам такъв ELM на който не тръгва, а самия ELM си работи.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9891
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.
Чувал съм и аз за някакви съвсем ментета.
Аз два съм имал от емаг и си работят.
Аз два съм имал от емаг и си работят.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19727
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.
netizen написа:Някой да е имал проблеми с AdBlu наливано от Ромпетрол? Интересен казус се заформи с гаранционна кола с 2.0TDI 190HP и "блокирала" SCR система.
На мен са ми казвали, че АдБлу-то не трябва да е от бензиностанцията за тирове, защото то не е филтрирано достатъчно. Системата и дюзите при камионите са с много по-голям дебит и се задръстват по-трудно.
Купувам си оригинално. Ремонтите по тази система струват скъпо и не си заслужава риска за някакви къси пари...
-
- Мнения: 13
- Регистриран на: Съб 08 яну 2022 13:08
- Автомобил: Passat B8 Comfortline 2L TDI 150h
- Двигател: CRLB-2017
Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.
group® написа:VAG DPF се ползва с ELM 327.
Първо това направи за да виждаш лесно, какво се случва - кога и как прави регенерация, какво налягане държи.
Датчик за диф. налягане е под 100лв, та няма лошо да се смени.
На колко км е колата?
Колата е на 95 хил.км. купувана и карана само в БГ, втори собственик съм. Иначе си поръчах от емаг третия четец, който препоръчват в описанието на VAG DPF в GooglePlay.
Та като дойде, ще кача данни и аз.
И не и се добавя AdBlue.
-
- Мнения: 13
- Регистриран на: Съб 08 яну 2022 13:08
- Автомобил: Passat B8 Comfortline 2L TDI 150h
- Двигател: CRLB-2017
Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.
След 2 седмици чакане да доставят четеца, ето и моите данни. Това, което ми прави впечатление е че държи 1100 оборота при тези данни. Четох, че това е напълно нормално, когато регенерацията се включи в градски цикъл. Но сега не е включена. Възможно ли е това да се дължи на опит на двигателя да изчисти саждите във филтъра, без да е започнала регенерация, и за това да са такива оборотите?
- group®
- Темерут
- Мнения: 9891
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.
Колега, върни се към първите постове в темата и виж в какви условия да направиш няколко скрийншота.
Защото само по един е трудно да се каже нещо.
Диф налягане изглежда ок, но май колата е студена тук. След няколко км (20-30) си в регенерация, което ми се вижда много малко. Моите са на около 300км градско.
На какви дистанции караш?
Това за оборотите не го разбрах? Държи ти 1100 дори и без регенерация?
Отдели 1 час и направи 3-4 регенерации една след друга. С ОБД11 трябва след една регенерация да спреш, гасиш и палиш, после пускаш другата. Карай леко (80-90км/ч), без да я тормозиш.
Така ще почистиш малко по основно дпф.
После виж на колко ще се случват регенерациите, какво налягане в различни условия дава и сподели.
Защото само по един е трудно да се каже нещо.
Диф налягане изглежда ок, но май колата е студена тук. След няколко км (20-30) си в регенерация, което ми се вижда много малко. Моите са на около 300км градско.
На какви дистанции караш?
Това за оборотите не го разбрах? Държи ти 1100 дори и без регенерация?
Отдели 1 час и направи 3-4 регенерации една след друга. С ОБД11 трябва след една регенерация да спреш, гасиш и палиш, после пускаш другата. Карай леко (80-90км/ч), без да я тормозиш.
Така ще почистиш малко по основно дпф.
После виж на колко ще се случват регенерациите, какво налягане в различни условия дава и сподели.
Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.
На около 24 грама ще ти почне регенерацията, най-вероятно имаш Ел. Отоплител , заради който държи по-високи обороти.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 50 госта