VW GOLF 4 1.9TDI AGR - Центровка на помпа

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
levent02
Мнения: 11
Регистриран на: Съб 09 окт 2021 22:51
Автомобил: Volkswagen Golf IV Variant
Двигател: 1 9 TDI AGR - 1999
Местоположение: Търговище

VW GOLF 4 1.9TDI AGR - Центровка на помпа

Мнениеот levent02 » Вто 03 май 2022 21:25


Здравейте!

Значи, преди един месец си пътувах от София към Варна, и по потя като си карах на 5та скорост, нещо стана и все едно колата изгуби мощност, беше толкова много че чак го усетих, все едно съм си махнал крака от педала за газта, ама не съм.
След като се прибрах веднага си пуснах диагностика с ВагКом и ми показа 17656 - start of injection timing regulation. Карах я така няколко седмици, на байр нагоре не ускоряваше повече от 70-80 а на прав път ускоряваше но сравнително много бавно от преди. По време на ускоряване звука на мотора беше много странен от нормалното.
Гледах малко статии и си проверих тайминга от ВагКом и той беше много повече от 255, а трябва да е между 40-60, ако не се лъжа. Та, днеска си отворих капака на ангренажния, разхлабих трите болта на ролката на дизел помпата и го настроих. Проверих пак тайминга, той беше около 60-70, което беше точно между границите. Обаче като се опитах да стартирам мотора, той се затрудни много. Чак след около 5-10 завъртяния запали, и много бял дим имах. Покарах я малко, ходеше перфектно, даже и по добре от преди а и странния звук беше изчезнал и той. Та въпроса ми е, защо толкова трудно пали? Не съм го пробвал след като го покарах, реших да питам някой, а и ето ме тук! Благодаря за отговорите Ви, ако ще има такива!




Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7329
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: VW GOLF 4 1.9TDI AGR - Центровка на помпа

Мнениеот goppa » Вто 03 май 2022 23:50


Включи пак диагностиката и виж на канал 7 каква е температурата на горивото. Ако показва нещо като -40°С то от това тайминга ти е скочил в голямо предварение .


levent02
Мнения: 11
Регистриран на: Съб 09 окт 2021 22:51
Автомобил: Volkswagen Golf IV Variant
Двигател: 1 9 TDI AGR - 1999
Местоположение: Търговище

Re: VW GOLF 4 1.9TDI AGR - Центровка на помпа

Мнениеот levent02 » Сря 04 май 2022 0:32


А ако е така, какво да правя?

edit: Ако говорим за вертикалната черта на тди тайминга, той си беше наред около 100+.


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7329
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: VW GOLF 4 1.9TDI AGR - Центровка на помпа

Мнениеот goppa » Сря 04 май 2022 5:00


Значи датчика за температура на горивото е добре. Тогава направи тест на авансатора! Да не е блокирал. Става по следният начин: отиваш в output tests и даваш старт на първият тест. След което бързо отваряш канал 4 и гледаш последните 2 кутийки. Процента на натоварване на клапана в последната кутийка се изменя през няколко секунди от минимум до максимум, а момента на впръскване в 3тата кутийка трябва да се изменя от 0 до 17° BTDC. Теста продължава около 30 секунди и се изключва сам. По време на теста мотора си изменя звукът през няколо секунди.


railfan
Мнения: 68
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: VW GOLF 4 1.9TDI AGR - Центровка на помпа

Мнениеот railfan » Сря 04 май 2022 12:15


Кога ти е била последната смяна на ангренажния ремък? Според мен там е ключа в бараката, прилича много на избягала центровка и прескочил зъб или два. Презацепи я на белези и тогава си играй с ГНП-то.


levent02
Мнения: 11
Регистриран на: Съб 09 окт 2021 22:51
Автомобил: Volkswagen Golf IV Variant
Двигател: 1 9 TDI AGR - 1999
Местоположение: Търговище

Re: VW GOLF 4 1.9TDI AGR - Центровка на помпа

Мнениеот levent02 » Сря 04 май 2022 12:23


Преди 70,000км мисля че.

Как мога да проверя дали центровката е наред?


railfan
Мнения: 68
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: VW GOLF 4 1.9TDI AGR - Центровка на помпа

Мнениеот railfan » Сря 04 май 2022 13:15


Афтърмаркет ремъците се сменят на максимум 60 000 или 5г, което настъпи първо. Центровката можеш да я провериш на загасен мотор, вкарваш пета и буташ колата няколко метра напред, за да дойдат белезите и след това гледаш дали белезите на зъбните колела на коляновия вал, ГНП и разпределителен съвпадат с белезите на самия ремък.
Ако не съвпадат това е прескочил ремък и избягала центровка и имаш късмет, че двигателя не е станал на салата.
Според мен отиди в сервиз да го проверят това и си обслужи ремъци и ролки, понеже си минал пробега и ако сега си минал метъра, то става все по-вероятно да стане беля.


levent02
Мнения: 11
Регистриран на: Съб 09 окт 2021 22:51
Автомобил: Volkswagen Golf IV Variant
Двигател: 1 9 TDI AGR - 1999
Местоположение: Търговище

Re: VW GOLF 4 1.9TDI AGR - Центровка на помпа

Мнениеот levent02 » Сря 04 май 2022 14:33


Добре. Тази седмица ще ходя при един познат майстор, да ми смени ролките и ремъка, мисля че и тайминга ще ми оправи


levent02
Мнения: 11
Регистриран на: Съб 09 окт 2021 22:51
Автомобил: Volkswagen Golf IV Variant
Двигател: 1 9 TDI AGR - 1999
Местоположение: Търговище

Re: VW GOLF 4 1.9TDI AGR - Центровка на помпа

Мнениеот levent02 » Вто 10 май 2022 16:57


railfan написа:Афтърмаркет ремъците се сменят на максимум 60 000 или 5г, което настъпи първо. Центровката можеш да я провериш на загасен мотор, вкарваш пета и буташ колата няколко метра напред, за да дойдат белезите и след това гледаш дали белезите на зъбните колела на коляновия вал, ГНП и разпределителен съвпадат с белезите на самия ремък.
Ако не съвпадат това е прескочил ремък и избягала центровка и имаш късмет, че двигателя не е станал на салата.
Според мен отиди в сервиз да го проверят това и си обслужи ремъци и ролки, понеже си минал пробега и ако сега си минал метъра, то става все по-вероятно да стане беля.


Значи преди няколко дена ми смениха филтри, масло, ремък, ролки и водна помпа. Колата пак работеше по същия начин и помолих майстора да ми оправи тайминга. Той се опита но като паднахме надолу от 120-130 колата пак почна да не пали.


levent02
Мнения: 11
Регистриран на: Съб 09 окт 2021 22:51
Автомобил: Volkswagen Golf IV Variant
Двигател: 1 9 TDI AGR - 1999
Местоположение: Търговище

Re: VW GOLF 4 1.9TDI AGR - Центровка на помпа

Мнениеот levent02 » Вто 10 май 2022 17:00


goppa написа:Значи датчика за температура на горивото е добре. Тогава направи тест на авансатора! Да не е блокирал. Става по следният начин: отиваш в output tests и даваш старт на първият тест. След което бързо отваряш канал 4 и гледаш последните 2 кутийки. Процента на натоварване на клапана в последната кутийка се изменя през няколко секунди от минимум до максимум, а момента на впръскване в 3тата кутийка трябва да се изменя от 0 до 17° BTDC. Теста продължава около 30 секунди и се изключва сам. По време на теста мотора си изменя звукът през няколо секунди.


Имаш ли някакъв туториал клип за тази работа? Не разбрах точно кое кога и от къде да го гледам. Извинявам се за аматьорството!


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7329
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: VW GOLF 4 1.9TDI AGR - Центровка на помпа

Мнениеот goppa » Вто 10 май 2022 21:49


Не намерих клипчета. За това ще се опитам да го обясня пак.
На работрщ мотор стартираш vcds и отваряш engine.
Там цъкаш на бутона "output tests" и в отворилият се нов прозорец натискаш бутона "start".
С това си стартирал теста на авансатора. И имаш 30 секунди да видиш дали работи (толкова продължава теста и се изключва сам)
За това бързо затваряш прозореца с тестовете и натискаш бутона "meas blocks". Отваряш канал 4 и гледаш последните 2 кутийки в него. Процента на натоварване на клапана се сменя от 2,8% до 94% (не е от 0 до 100 и не съм сигурен за стойностите ама и не е важно) а момента на впръскване (третата кутийка) се изменя от 0 до 17 ° BTDC. Ако не покрива 17°разлика значи ти е блокирал или надран авансатора. Или е задръстена цедката на електромагнита . Ама това са все неща дето са вътре в ГНПто.
Ако прави 17°разлика между минимална и максимална стойност но примерно минималната е 4°ATDC а максималната 13°BTDC то просто не ти е добре центрована помпата.

Дано съм го обяснил вече по-разбираемо.


Потребителски аватар
boichopavlov
Мнения: 139
Регистриран на: Чет 13 юли 2006 21:37
Автомобил: Touran
Двигател: BSX 2006
Местоположение: с. Петърница

Re: VW GOLF 4 1.9TDI AGR - Центровка на помпа

Мнениеот boichopavlov » Пет 13 май 2022 5:57


Разбито ангренажно колело на коляновия вал.


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7329
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: VW GOLF 4 1.9TDI AGR - Центровка на помпа

Мнениеот goppa » Пет 13 май 2022 18:51


Едва ли. AGR не страда от проблема с разхлабеното ангренажно колело. А и при този проблем (както и при прескочил зъб на ангренажа) центровката на помпата избягва в закъснение . При колегата проблема е избягала в предварение центровка.
Според мен е блокирал авансатор или замърсена цедка на електроклапана н аавансатора.


levent02
Мнения: 11
Регистриран на: Съб 09 окт 2021 22:51
Автомобил: Volkswagen Golf IV Variant
Двигател: 1 9 TDI AGR - 1999
Местоположение: Търговище

Re: VW GOLF 4 1.9TDI AGR - Центровка на помпа

Мнениеот levent02 » Пет 13 май 2022 21:37


Значи колата беше с брат ми за тази седмица, и е ходил при един майстор. Опитали са се да я направят центровката, обаче се е получило както се получи с мен. Дръпнали са тайминга до 50, пак не е запалила колата. После са я дали до 180-190, колата е проработила перфектно. Днеска се прибрах, прикачих я на моя ВагКом и ми показа стойности между 45-55, странния шум беше изчезнал и имаше яка тяга като за 90кс. Не знам защо като са я оставили на 180-190, а после след време си е паднало на 45-55. Не съм много сигурен, но е доста странно.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта