Здравейте
Смениям семерина на разпределителния вал и като свалих зъбното колело се показа ето тази картина.
Питането ми е тука има ли шпонка в прореза на разпределителния вал?
При положение, че зъбното колело е на конус.
Предварително, благодаря.
1.9тди 110к.с. ASV има ли шпонка разпределителения вал?
- stefan4o
- Мнения: 19165
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Спешно питане има ли шпонка разпределителения вал?
За коя кола това?
-
- Мнения: 62
- Регистриран на: Сря 24 мар 2010 19:47
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: ASV-110 кс
- Местоположение: Montana
Re: Спешно питане има ли шпонка разпределителения вал?
1.9тди 110к.с. ASV
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19577
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Спешно питане има ли шпонка разпределителения вал?
Цъ, няма!
То така се прави и центровка - даваш коляновия вал на ГМТ, при роторките - фиксираш и помпата със специален щифт в специалното му гнездо и въртиш разпределителния така, че прорезния канал, който е от другата страна на вала да е успореден с горното чело на главата.
По принцип и за там има специален инструмент, ама аз го правих с подходящ по дебелина гаечен ключ.
След това надяваш въбното колело и стагаш с точните Нютон.метри болта.
Гледаш да не забравиш да махнеш фиксатора (че аз забравих и се пробвах - за щастие без поражения) и превърташ веднъш мотора с гаечен ключ на ръка.
Ако всичко ти изглежда добре - 3 пъти Отче Наш, 2 пъти Мане Падре Хум и 2 пъти Инш Аллах и въртиш на стартер!
п.п. при ПД моторите не знам кога се гласят дюзите
То така се прави и центровка - даваш коляновия вал на ГМТ, при роторките - фиксираш и помпата със специален щифт в специалното му гнездо и въртиш разпределителния така, че прорезния канал, който е от другата страна на вала да е успореден с горното чело на главата.
По принцип и за там има специален инструмент, ама аз го правих с подходящ по дебелина гаечен ключ.
След това надяваш въбното колело и стагаш с точните Нютон.метри болта.
Гледаш да не забравиш да махнеш фиксатора (че аз забравих и се пробвах - за щастие без поражения) и превърташ веднъш мотора с гаечен ключ на ръка.
Ако всичко ти изглежда добре - 3 пъти Отче Наш, 2 пъти Мане Падре Хум и 2 пъти Инш Аллах и въртиш на стартер!
![mrgreen :mrgreen](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
п.п. при ПД моторите не знам кога се гласят дюзите
-
- Мнения: 62
- Регистриран на: Сря 24 мар 2010 19:47
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: ASV-110 кс
- Местоположение: Montana
Re: Спешно питане има ли шпонка разпределителения вал?
Ок, благодаря.
Имам такъв инструмент за фиксиране на вала от противоположната страна и съм фиксирал помпата и коляновия вал е на белег.
Имам такъв инструмент за фиксиране на вала от противоположната страна и съм фиксирал помпата и коляновия вал е на белег.
-
- Мнения: 62
- Регистриран на: Сря 24 мар 2010 19:47
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: ASV-110 кс
- Местоположение: Montana
Re: Спешно питане има ли шпонка разпределителения вал?
Ако всичко ти изглежда добре - 3 пъти Отче Наш, 2 пъти Мане Падре Хум и 2 пъти Инш Аллах и въртиш на стартер! ![mrgreen :mrgreen](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Изпълних препоръките и сега всичко е наред(тайминга е 50/120). След 5 години пак.
Поздрави
![mrgreen :mrgreen](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Изпълних препоръките и сега всичко е наред(тайминга е 50/120). След 5 години пак.
Поздрави
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Kassy и 49 госта