Смяна двигател LT 35, 2.4 51квт 1996г.

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
kretio74
Мнения: 29
Регистриран на: Пон 26 сеп 2011 8:02
Автомобил: ШАРАН 7М
Двигател: 1998
Местоположение: Лом

Смяна двигател LT 35, 2.4 51квт 1996г.

Мнениеот kretio74 » Пон 15 авг 2022 19:48


Моторчето работи добре, НО е мноооого мъртво.
Някой слагал ли е друг двигател на въпросното бусче? Много угледен автовоз е и не ми се кара така с тоя мъртвец. Мисля да му сложа по як надежден мотор( 2,5 петака;или нещо подобно.)
Ако някой е правил магията да сподели инфо. Бирата е задължителна




Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8385
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Смяна двигател LT 35, 2.4 51квт 1996г.

Мнениеот samo_pechka » Вто 16 авг 2022 14:33


Този мотор се е предлагал и с турбо. Преправянето изисква колекторите от такъв , ГНП-ето , слага се кулер също. Като ефект живва осезателно спрямо старите коне, може да премине с малко заигравка "чутовните" за 2.4 шестак редовак мотор 100к.с. . Може да добавиш и газ ( има теми газ LPG + дизел ) , газта добавя още поне 10% горница откъм к.с. отделно и икономическия ефект.
Като за начало аз бих пробвал само с газова да добавя и да пробвам как е. Вече ако е слаб ефекта , да се търси периферия от ТД такъв мотор+кулер.
Плюсовете са, че няма промяна , технотест , талони и прочие. В другия вариант само документацията ще прехвърли 1/3 от проекта финансово.
При този вариант да си намериш 1.9тди 90к.с. от ауди а4 б5 , а6 ц5 или пасат б5 и да го насадиш. Става и 110к.с. модела, но леко проблем с управлението на турбото, освен ако не присадиш и ел.управлението и компа от донора. Този мотор е по-лесен за насаждане и поддръжка от 2.5 петак . Отделно ще намериш по-лесно и по-евтино такъв ( 1.9) + периферията , а ако имаш и кой да ти преработи ГНП-ето да бъде механично , още по-добре, понеже отпадат редица компоненти като ел.педал , дебитомер, комп, датчици и т.н. + труда по подвързията и подкарването . За повече виж теми , видеа за mTDI в нета .
Смятам, че надали ще е необходим по-мощен или по-голям в случая защото скоростната кутия, крайното предаване са изчислени според стария мотор и к.с. Мисълта ми е, че мощен мотор ще се набере здраво и ще почне да "тъпче" щото ще напълни оборотомера , без да има сериозен ефект в/у км/ч . Да, ще върви надолу, нагоре и наравно с еднаква скорост , но....
Вече ако се сменят и други неща, примерно крайно предаване ( заден диф с друго предавателно число ) , вече ще е по-оправдано.
И накрая да добавя, че аз не съм го правил като конверсия и не знам какви подводни камъни ще излязат . Но според мен няма невъзможни неща.


Потребителски аватар
kretio74
Мнения: 29
Регистриран на: Пон 26 сеп 2011 8:02
Автомобил: ШАРАН 7М
Двигател: 1998
Местоположение: Лом

Re: Смяна двигател LT 35, 2.4 51квт 1996г.

Мнениеот kretio74 » Вто 16 авг 2022 14:58


Мерси за изчерпателното инфо колега. Не ме интересува скорост, искам да тегли, а тоя асматик ... Знаеш как е.... Мислех и за 1.9 ТДИ ма петака му се вижда по подходящ (визуално е почти същия) ще му насадя една механична помпа за да избегна електрониката.


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4248
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Смяна двигател LT 35, 2.4 51квт 1996г.

Мнениеот tdi fen » Вто 16 авг 2022 15:33


виждал съм в разни конверсии садят и от Мерцедес моторите,които са механични ом 602 2.5/2.9 5цилиндъра и ом 603 3.0 6 цилиндъра но и те са доста стари вече

Последна промяна от tdi fen на Вто 16 авг 2022 20:16, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
kretio74
Мнения: 29
Регистриран на: Пон 26 сеп 2011 8:02
Автомобил: ШАРАН 7М
Двигател: 1998
Местоположение: Лом

Re: Смяна двигател LT 35, 2.4 51квт 1996г.

Мнениеот kretio74 » Вто 16 авг 2022 19:44


То тоя мотор е гавра с буса. На голф да го сложат да ама на ЛТ. Днес ми казаха за една конверсия с ТДИ90 КС но с механична помпа от ТД и през уикенда ще отскоча да видя как върви. Пак уточнявам не търся скорост, търся мощност.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8385
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Смяна двигател LT 35, 2.4 51квт 1996г.

Мнениеот samo_pechka » Вто 16 авг 2022 20:59


Ако помпата е 1.9 тд предкамерните на фв и е без преработка сложен на 1.9 тди ( директното впръскване ) няма е голям ефекта , ще пали леко , но ще има липса на тяга при натоварване.
Ако набараш ГНП за ЛР дискавъри 2.5 дизел , тоя дето е четирицилиндровия , 200 ( или 300 тди ) с ръчна кутия , си готов за ГНП-ето за 1.9тди . Те са механични и са за директно впръскване мотор , какъвто е 1.9тди на фв / ауди със 90 и 110 к.с. . Турбото се налага да е wastegate ( гейтово турбо, с клапа са) механично управлявано . Там има добри решения , кулер , дюзи , по-точно разпръсквачи подходящи и тоя мотор преспокойно ще изкара прилична мощност . Ще ти се стори "ракета" спрямо стария :smile ще дърпа от ниските още и ще се развърти добре.


Потребителски аватар
kretio74
Мнения: 29
Регистриран на: Пон 26 сеп 2011 8:02
Автомобил: ШАРАН 7М
Двигател: 1998
Местоположение: Лом

Re: Смяна двигател LT 35, 2.4 51квт 1996г.

Мнениеот kretio74 » Сря 17 авг 2022 17:56


Та според вас 1.9 е по-добрият и лесен вариант от 2.5 петака? Само да се върна от почивка и почвам с търсене на донор. Засега съм набелязал един много изгоден 2,5тди. Ще го огледам добре. Ще потърся и някоя 90ка, от тях поне бол.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Смяна двигател LT 35, 2.4 51квт 1996г.

Мнениеот cecoa1 » Сря 17 авг 2022 20:02


На 2,5 къде ще му търсиш механична ГНП?!
Сложи му малко пропан-бутан на твоя мотор, хем сега е и много евтино това гориво, и според мен ще останеш доволен. Предавките са ти къси, и ще усетиш добър ефект като сила, а и като разход. Рискуваш да счупиш мотора(ако прекалиш с даването на газ, "настъпването"), но при положение, че искаш да го сменяш, няма да е голяма загуба. Това ти е най-изгодния вариант като ползи спрямо вложените пари.
Иначе отиваш на филми, и то дори ако двигателите на VAG паснат да тая скоростна кутия. Механично TDI се прави, но е добре да е от някой, който разбира от тая работа, иначе ще ти трябва доста късмет за да върви както трябва, а не просто да бръмчи някак.
Ако решиш мотор от друга марка, може да е по-лесно да се сложи заедно със скоростите от другото возило. Примерно от Ивеко 2,5 и 2,8( SOFIM-ските мотори), или с части от Мерцедес - кутия от Спринтер, с OM605 или OM606, преправени с механична ГНП, там вече са възможни и доста високи мощности, при максимална надеждност и опростеност(ама едва ли ти трябва нещо за драг или дрифт :mhihi ).


Потребителски аватар
kretio74
Мнения: 29
Регистриран на: Пон 26 сеп 2011 8:02
Автомобил: ШАРАН 7М
Двигател: 1998
Местоположение: Лом

Re: Смяна двигател LT 35, 2.4 51квт 1996г.

Мнениеот kretio74 » Чет 18 авг 2022 8:26


[quote="kretio74"]Та според вас 1.9 е по-добрият и лесен вариант от 2.5 петака? Само да се върна от почивка и почвам с търсене на донор. Засега съм набелязал един много изгоден 2,5тди. Ще го огледам добре. Ще потърся и някоя 90ка, от тях поне бол.[/quoteще пробвам с пропан бутан. Преди години преправях едно рено 1.9 на пропан и имам опит. Варианта за мотор и кутия от Ивеко го мислех но там отивам на цифра инвестиция. Намерил съм един оборудван петак с турбина и комп за 500,600лв и мисля да го взема. Според сондиране на мнения, ще се хване на кутията и лапите идват.
Да прав си няма да ходя на дрифт или драг, търся само по висока мощност. Камиончето е автовоз и ще се товари даже и с платформа.


Потребителски аватар
kretio74
Мнения: 29
Регистриран на: Пон 26 сеп 2011 8:02
Автомобил: ШАРАН 7М
Двигател: 1998
Местоположение: Лом

Re: Смяна двигател LT 35, 2.4 51квт 1996г.

Мнениеот kretio74 » Чет 25 авг 2022 8:53


Та морето свърши и ходих да гледам един петак 2.5 ТДИ. Моторчето е много добре, но проблема идва, че не мога да намеря механична помпа. Отказах се от варианта. Между другото сложих газ на моя, има ефект, но не е това което търся. Минавам на вариант 1.9 ТДИ. Ще сондирам мнения и ще търся читав мотор.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8385
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Смяна двигател LT 35, 2.4 51квт 1996г.

Мнениеот samo_pechka » Чет 25 авг 2022 12:45


Такова ГНП е проблем . Ще потърся тези дни инфо от какво и как се процедира.
С 1.9 мисля е в пъти по-лесен, по-добър и изпълним варианта . Особено като има готово решение за такова ГНП ( от ЛР дискавъри 200 или 300 тди с ръчна кутия , има теми за mTDI и са описани доста варианти)



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 133 госта