Здравейте колеги. Колата е Голф 4 ALH 2000г.
Наскоро ми се случи кофти случка. Трябваше да пътувам и колата беше почти на резерва, тръгнах на път и по един баир нагоре лампата на горивото светна (което по принцип би трябвало да означава, че имам 7л. гориво), бях се запътил към бензиностанция. Малко след като лампата на горивото светна колата тотално изгуби мощност и все едно угасна. Успях някакси да отбия, въртях 3 пъти и колата не палеше. Изтичах до бензиностанцията, налях 15л. нафта, но колата имаше същият проблем. След репатрака и посещението в бокса, колата си работи и върви, само че...
Откакто се случи тази случка, след изчистването на резервоара, обслужването на помпата в резервоара и смяната на горивен филтър колата не върви толкова пъргаво както преди. Попътувах след ремонта около 150км. и колата наистина се чувства много мудна, все едно има спекъл спирачен апарат или тегля ремарке зад мен. Нещо я спъва и се усеща доста без значение с каква скорост. В ниските обороти най се усеща, понеже я няма тягата
Чудя се дали не се е запушила някоя дюза или проблема може да се крие и другаде?
Отворен съм към мнения и съвети.
П.С. Преди около половин година бях посетил и @zinoto за да погледне ГНП-то, центровахме го и колата вървеше на ракета (доколкото могат 90те и коня). Дали е възможно колата да е вкарала гняс от резервоара по напред от горивния филтър и да се е прецакало ГНП или пък дюза?
Golf MK4 ALH загуби мощност след проблем с горивото.
-
- Мнения: 45
- Регистриран на: Пон 16 ное 2020 21:23
- Автомобил: VW Golf MK4
- Двигател: ALH 2000
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7640
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Golf MK4 ALH загуби мощност след проблем с горивото.
Много ли беше мръсен резервоара? Възможно е новият горивен филтър да се е запушил.
Ако има неуплътнености и смуче много въздух в нафтата също може да няма тяга
Ако има неуплътнености и смуче много въздух в нафтата също може да няма тяга
- samo_pechka
- Мнения: 8352
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Golf MK4 ALH загуби мощност след проблем с горивото.
Имаш някакво съвпадение на проблеми. Това с горивото ясно, но се е случило и нещо друго . При сътресението и опитите за гаснене, се случват някой път случки. Най-баналните са свързани с вакууми, клапи меко гасене и т.н. , но някой път....
Моят съвет е да видиш пак колегата Зиното, той е наясно с печките и ще открие проблема. После напиши и тук какво е било.
Моят съвет е да видиш пак колегата Зиното, той е наясно с печките и ще открие проблема. После напиши и тук какво е било.
-
- Мнения: 45
- Регистриран на: Пон 16 ное 2020 21:23
- Автомобил: VW Golf MK4
- Двигател: ALH 2000
Re: Golf MK4 ALH загуби мощност след проблем с горивото.
След кофти авария с автомобила, той отново е на пътя.
Загубата на мощност се откри откъде е и за жалост изстрадах доста :D
Колата успя да скъса 2та болта на тампона, който държи скоростната кутия към купето (ще се опитам да приложа снимки). Явно загубата на мощност и това усещане за дърпане назад е било точно признак на "изхлузване" на тампона, или поне така си го обяснявам аз.
И сега е време за историята!
Както си карах един слънчев ден и изкачвах едно баирче с около 2300-2400 оборота изведнъж се чу едно сгромолясване и приятни звуци на метал в блендер. Бях на 2ра скорост, стреснах се и помислих, че съм счупил съединител, смених на свободна- звукът продължи. Дотътрих я едвам до безопасно място и оставих колата. Вдигнах капака и какво да видя- двигателят стои килнат настрани. Тотално отписах автомобила, защото ми изглеждаше като огромна повреда, щом двигателят не си е на мястото, какво друго да си помисля. Тъй като колата се счупи в доста малко градче, и не ми се наливаха стотици левове за репатрак до моят град и моите майстори, колата беше поправена в малкото градче. Майсторът първоначално каза, че ще трябва ново ухо на тампона което е взел с оригинални болтове от морга и каре. (Ще се радвам да споделите мнение, дали е трябвало да смени директно с нов тампон). След неговите интервенции се оказа, че от каре нямало нужда. От тогава съм карал колата 90тина км и засега (да чукна на дърво) се движи и върви нормално. Само няколко пъти гаснеше много агресивно (предполагам, че може да е нещо свързано с клапата за меко гасене).
А защо и как са се скъсали болтовете може би се питате? Отговорът е прост: Някой гений преди аз да притежавам автомобила явно е трябвало да маха и слага тампона, и докато го е слагал резбата на болтовете се е прецакала и е решил, че вместо да се купи нов тампон с болтове, е по- изгодно да разпробие нова резба и да сложи по- къси болтове.
PS: Тъй като не съм много сигурен в качеството на работа на непознатия майстор, който ми поправи колата мисля тези дни да мина през сервиза в който редовно се гледа колата и да направят оглед по тампоните и окачването.
Загубата на мощност се откри откъде е и за жалост изстрадах доста :D
Колата успя да скъса 2та болта на тампона, който държи скоростната кутия към купето (ще се опитам да приложа снимки). Явно загубата на мощност и това усещане за дърпане назад е било точно признак на "изхлузване" на тампона, или поне така си го обяснявам аз.
И сега е време за историята!
Както си карах един слънчев ден и изкачвах едно баирче с около 2300-2400 оборота изведнъж се чу едно сгромолясване и приятни звуци на метал в блендер. Бях на 2ра скорост, стреснах се и помислих, че съм счупил съединител, смених на свободна- звукът продължи. Дотътрих я едвам до безопасно място и оставих колата. Вдигнах капака и какво да видя- двигателят стои килнат настрани. Тотално отписах автомобила, защото ми изглеждаше като огромна повреда, щом двигателят не си е на мястото, какво друго да си помисля. Тъй като колата се счупи в доста малко градче, и не ми се наливаха стотици левове за репатрак до моят град и моите майстори, колата беше поправена в малкото градче. Майсторът първоначално каза, че ще трябва ново ухо на тампона което е взел с оригинални болтове от морга и каре. (Ще се радвам да споделите мнение, дали е трябвало да смени директно с нов тампон). След неговите интервенции се оказа, че от каре нямало нужда. От тогава съм карал колата 90тина км и засега (да чукна на дърво) се движи и върви нормално. Само няколко пъти гаснеше много агресивно (предполагам, че може да е нещо свързано с клапата за меко гасене).
А защо и как са се скъсали болтовете може би се питате? Отговорът е прост: Някой гений преди аз да притежавам автомобила явно е трябвало да маха и слага тампона, и докато го е слагал резбата на болтовете се е прецакала и е решил, че вместо да се купи нов тампон с болтове, е по- изгодно да разпробие нова резба и да сложи по- къси болтове.
PS: Тъй като не съм много сигурен в качеството на работа на непознатия майстор, който ми поправи колата мисля тези дни да мина през сервиза в който редовно се гледа колата и да направят оглед по тампоните и окачването.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта