, където около 5 до 9 секунда се чува по-отчетливо на клипа тънко почукване - това е звука който според мен не е типичен за нормално разботещ двг. При пробата с дълга отвертка да слухтя върху всяка дюза, долавям друг по- дълбок метален звук на дюзата на 1ви цилиндър, на 1:20 минута от клипа. Подобен звук долавям с отвертката и на 3ти цилиндър, но не се хваща на клипа. Та не мога да преценя аджеба от какво трака. Чува се на свободна, в движение в купето леко се чува чаткане при ускорение. Освен това чаткане двигателя си е доста тих. Центровката на ГНП съм я нагласил на 1.8 градуса BTDC, с 0.5 градуса над исканото от компа - никакви проблеми нямам с топло и студено палене. Корекциите на 13 канал са около +0.4 -0.3 -0.4 +0.3, с минимални промени при подаване на газ.
Защо ме съмняват дюзите - имах приключения с тях. Тези на колата са сложени преди месец, втора ръка от ударена кола уж работещи и с непипани разпръсквачи, занесох ги в НН Бош сервиз да ги проверят, след 2 дни ми казаха че са ок и са готови за монтаж. Почистили ги, сменили притискащите щифтове и на 4те дюзи и ги регулирали. Трудна комуникация с тях, на въпроса към касиерката разпръсквачите наред ли са и имаше ли промени в наляганията - "всичко е наред, момчетата си знаят работата", не можеше техника да се отзове. Сам си ги монтирах на колата, смятам че както трябва почистих хубаво леглата, затегнах с динамометричен ключ на 20 NM, дихтунги на бош, няма опушено или признаци за изпускане от тях. След монтажа се чува тънкото чукане (горе от 5 до 9 секунда), преди това със старите дюзи също се чуваше но с 1 идея по-слабо. Старите дюзи накратно бяха със подменени "нови разпръсквачи Бош" от виден майстор, но се разпушиха яко за 7-8 месеца на сурова нафта, мислех си че като ги сменя с последните дюзи чукането ще изчезне и ще ида за 1 ремап, ама грънци. Мотора е стоков, без подобрения. Добавка BDC слагам на всяко зареждане.
Ако тракането е от повдигачи, бих отишъл да ми ги сменят в някой сервиз. Ако е от дюзите, не знам дали тоя път да оставя колата в НН сервиза да ги смъкнат и проверят отново, дали да си търся отново друга дюза/дюзи, или да се отремонтира проблемната (дали при тях или някъде другаде) - тук съм раздвоен
а и не мога да разбера чаткането, затова се надявам за насоки тук, ако клипа върши работа за ориентир. Патих си от сервизи и не съм намерил някой с пълно доверие, затова гледам каквото мога да си го оправя, или поне да го локализирам за да не ме водят за носа 
само на няколко хиляди км. И хайде след това още едни стокови "нови стари дюзи" - с които съм в момента, засега се държат по-добре.
Подведох се да ида до прехвален с годините майстор на дюзи и помпи, след като бях прочел позитивни мнения на хора от тук и ауди форума, за незапознат що е то туй дюза виках си той ще си ги знае нещата, не са толкова сложни дюзи като CR и другите по-нови. Добра цена, като за неофициален сервиз, ок, доверих се всичко точно и след време гьостерицата. От друга страна е пълно с противоречиви мнения за Супер Дизел и няколко други в софийско, и ето резултата от дезинформацията.
