Здравейте колеги,
Ето какво се случи при мен.Колата е Голф 5 Плюс:
Два скъсани болта, като този който е ниско долу въобще липсваше.Двигателя изпадна и за късмет се случи на излизане от гаража.Като малко предистория колата беше преди около 4хил.км. в сервиз за смяна ангренажен ремък.Не ми се мисли повече за причините за случилото се, само съм благодарен,че не ми се случи на магистрала с 140км./ч.Сега просто искам да си оправя колата.Извадил съм скъсаната част в блока на двигателя.Ще взимам нови болтове, предполагам има само оригинални и в тази връзка имам няколко въпроса:
1.Каква е силата на стягане на тези 3 болта(Nm).
2.Смятам да ползвам и осигурител на резби.Заводски мисля,че също има-вижда се по болта синьозелен отпечатък.Какъв да бъде-със слабо, средно или силно действие?
С падането на двигателя това се случи и с хидравличния тампон:
Гумата е здрава, няма скъсано,но предполагам не трябва тези части да се разделят.Дали е за нов не знам , но и тук ме интересува силата на стягане на 4-те болта?
Благодаря предварително...
1,9 TDI 105к.с. код BKC-скъсани болтове лапа двигател
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7677
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: 1,9 TDI 105к.с. код BKC-скъсани болтове лапа двигател
Кофти случка. Добре, че никой не е пострадал.
Ето линк към ръководство, където са описани стягащите усилия и дали се подменят болтовете:
https://vwts.ru/engine/bjb_bkc_bru_bls_ ... ne_eng.pdf
Ето линк към ръководство, където са описани стягащите усилия и дали се подменят болтовете:
https://vwts.ru/engine/bjb_bkc_bru_bls_ ... ne_eng.pdf
-
- Мнения: 25
- Регистриран на: Пон 02 яну 2023 18:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: 1,9 TDI 105к.с. код BKC-скъсани болтове лапа двигател
Поръчах нови болтове за лапата на двигателя както и нов капак за ангренажния ремък,че и той беше пукнат.Както за лапата, така и за хидравличния тампон го дават да се ползват нови болтове но нищо не се споменава за осигурител на резби и смятам да не ползвам такъв.
-
- Мнения: 25
- Регистриран на: Пон 02 яну 2023 18:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: 1,9 TDI 105к.с. код BKC-скъсани болтове лапа двигател
С VW никога не е скучно.Пристигнаха болтовете за лапата, поръчани по VIN-не отговарят по дължина.Проверяваме лапата която имам-друга излиза...
Последен жокер ми остава за информация от официалния вносител....
Последен жокер ми остава за информация от официалния вносител....
-
- Мнения: 25
- Регистриран на: Пон 02 яну 2023 18:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: 1,9 TDI 105к.с. код BKC-скъсани болтове лапа двигател
Развитие и тук по темата.След консултация в Порше се оказа ,че лапата е специфична и има 3 болта с различна дължина които лесно могат да бъдат объркани.Монтирах и нов десен тампон с нови болтове както казва производителя.Засега всичко е нормално.Бях тръгнал да сменям и левия тампон(на скоростите) ама си казах да покарам малко и ще си покаже дали е за смяна.Все пак двигател изпадна викам си и той е за смяна.Поне засега не усещам симптоми или нещо нередно....
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7677
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: 1,9 TDI 105к.с. код BKC-скъсани болтове лапа двигател
Навярно в сервиза са забравили или не са успели да навият третият болт и е отишъл в коша. Вчера и днес се забавлявах с новата каляскав семейството Тигуан 2.0 тди 2009г (първоначално обслужване) . Тампона и лапата са много подобни. За този долния болт трябваше да смъквам мотора по-ниско за да влезе.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта