С какво масло карате дизелите си?
- w_smith
- Мнения: 2290
- Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
- Автомобил: Golf 3_Volvo XC70
- Двигател: AHU 1997_D5244T10_2010
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: С какво масло карате дизелите си?
Нали четеш за каква кола се пита? Космическата и много модерна помпа-дюза, която не се произвежда от 15 години. Същата фабрично се кара с 5w40 505 01 освен ако е с ДПФ. А ако е с ДПФ двигателят рязко си променя вътрешностите и 5w40 става вредно за него.
Re: С какво масло карате дизелите си?
Въпросът е принципен. Колата няма голямо значение. Производителя е дал спецификация - наливаш каквото той е казал. Просто е.
Няма нужда да бистриш мозъци има ли ДПФ, няма ли и прочие глупости.
Няма нужда да бистриш мозъци има ли ДПФ, няма ли и прочие глупости.
- samo_pechka
- Мнения: 8805
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: С какво масло карате дизелите си?
Мисля съм споменавал и преди за производителите на коли. Конкретно за нашата любима марка -също.
Та производителят на ФВ и сие, се интересува колите му докато са в гаранция, да не се счупят , а какво ще става след това балимумумата. Ще се хвърля ли, ще се ремонтира ли, секи сам си преценя...
Типичен номер със презастраховка за разход на масло е тяхното литър на 1000 . Те казват, че до толкова ( до литър масло на 1000 изминати км, ) се счита за "нормално" , оттам нагоре - индикация за проблем и основание по гаранционни искове ( докато е в гаранция разбира се ) .
Та питам аз сега, вие лично считате ли това за нормално? Питам защото ако за едни това е нормално защото така е казал производителя, значи всичко е наред и изборът на масло/вискозитет/марка се спазва задължително според произовдителя.
А дали всъщност самия производител "мисли" за здравето на мотора на колата ти? А дано, ма надали...
Пак казвам една от основните причини за препоръчаните вискозитети, смените на маслата са екоизискванията, които се постигат по-лесно с дадени вискозитети и определени масла.
Има и други "причини" разбира се.
Но често тези препоръки се разминават с ресурса който може да даде даден двигател .
Специално ПД моторите не е добре да се карат с тънки масла, особено на дълго , особено в жеги. На къси разстояния как да е, няма да има драми, в съчетание ако се сменя на 5 к.км .
На дълго обаче твърдо не.
Навремето един много уважаван от мен колега, технически много грамотен и запознат в пъти с точно конкретния двигател , се помъчи да пречупи мисленето на колеги с мотори 2.5 ПД , ма производителя тъй казал, производителя нам ко си. Каза го поне два пъти в различни теми и спря човека, насила хубост става ли?
И така изкуствено ресурса на 2.5 ПД си остава къс ( за радост на мастерите дет ги ремонтират )
Та производителят на ФВ и сие, се интересува колите му докато са в гаранция, да не се счупят , а какво ще става след това балимумумата. Ще се хвърля ли, ще се ремонтира ли, секи сам си преценя...
Типичен номер със презастраховка за разход на масло е тяхното литър на 1000 . Те казват, че до толкова ( до литър масло на 1000 изминати км, ) се счита за "нормално" , оттам нагоре - индикация за проблем и основание по гаранционни искове ( докато е в гаранция разбира се ) .
Та питам аз сега, вие лично считате ли това за нормално? Питам защото ако за едни това е нормално защото така е казал производителя, значи всичко е наред и изборът на масло/вискозитет/марка се спазва задължително според произовдителя.
А дали всъщност самия производител "мисли" за здравето на мотора на колата ти? А дано, ма надали...
Пак казвам една от основните причини за препоръчаните вискозитети, смените на маслата са екоизискванията, които се постигат по-лесно с дадени вискозитети и определени масла.
Има и други "причини" разбира се.
Но често тези препоръки се разминават с ресурса който може да даде даден двигател .
Специално ПД моторите не е добре да се карат с тънки масла, особено на дълго , особено в жеги. На къси разстояния как да е, няма да има драми, в съчетание ако се сменя на 5 к.км .
На дълго обаче твърдо не.
Навремето един много уважаван от мен колега, технически много грамотен и запознат в пъти с точно конкретния двигател , се помъчи да пречупи мисленето на колеги с мотори 2.5 ПД , ма производителя тъй казал, производителя нам ко си. Каза го поне два пъти в различни теми и спря човека, насила хубост става ли?
И така изкуствено ресурса на 2.5 ПД си остава къс ( за радост на мастерите дет ги ремонтират )
Re: С какво масло карате дизелите си?
Тук трябва да навлезем в по-дълбоки води и да изходим оттам, че мисленето на производителят не е колата да се кара повече от 200-250 хиляди км преко сили. И това е видимо по това, че на тези километри горе-долу почват да се износват основни и възлови агрегати, а ремонтите стават тежки и скъпи. Тоест, дори и да доливаш масло на 1000 км, колата е в гаранция и теб общо взето не те интересува.
Производителят очаква да минеш този "пълноценен" гаранционен ресурс на автомобила и след това да го бракуваш и да си вземеш новият модел, горе-долу една нова кола в белите държави този пробег го върти за 2-3 години.
Обаче, по стечение на обстоятелствата - тази въпросна кола попада на българският автопазар. И се започва едно наливане на по-дебели масла, масово с убеждението, че като е дебело маслото попълва луфтовете в мотора от износването(защото все пак сме наясно, че когато в автокъщата пише 131 000 на километража, то е поне с още толкова отгоре) и така колата върви. Но не е баш така, защото радостта е кратка - по-дебелото масло натоварва още повече помпи, турбини и накрая става много мяу и се почва едно изреждане на майки, лели, стринки, че тоя производител за нищо не става, защото ремонта става още по-скъп(от първоначално неизвършеният скъп след минатият пробег). Това е масовият случай.
Моторите си имат ресурс, но ако извършиш основен ремонт(или се сдобиеш с кола на по-малък километраж, дай Боже всекиму), то със сигурност е по-добре да спазваш спецификацията от производителя.
Производителят очаква да минеш този "пълноценен" гаранционен ресурс на автомобила и след това да го бракуваш и да си вземеш новият модел, горе-долу една нова кола в белите държави този пробег го върти за 2-3 години.
Обаче, по стечение на обстоятелствата - тази въпросна кола попада на българският автопазар. И се започва едно наливане на по-дебели масла, масово с убеждението, че като е дебело маслото попълва луфтовете в мотора от износването(защото все пак сме наясно, че когато в автокъщата пише 131 000 на километража, то е поне с още толкова отгоре) и така колата върви. Но не е баш така, защото радостта е кратка - по-дебелото масло натоварва още повече помпи, турбини и накрая става много мяу и се почва едно изреждане на майки, лели, стринки, че тоя производител за нищо не става, защото ремонта става още по-скъп(от първоначално неизвършеният скъп след минатият пробег). Това е масовият случай.
Моторите си имат ресурс, но ако извършиш основен ремонт(или се сдобиеш с кола на по-малък километраж, дай Боже всекиму), то със сигурност е по-добре да спазваш спецификацията от производителя.
- vinixxx
- Мнения: 1817
- Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
- Автомобил: Seat Altea
- Двигател: BJB
- Местоположение: Смолян
Re: С какво масло карате дизелите си?
Здравейте!
Някой карал ли е помпа-дюза с 505, вместо 505 01?
Ще му стане ли нещо?
Някой карал ли е помпа-дюза с 505, вместо 505 01?
Ще му стане ли нещо?
- tdi fen
- Мнения: 4601
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: С какво масло карате дизелите си?
Доколкото знам има някаква специфика при смазването на самата помпа-дюза не е желателно ,според мен в дългосрочен план да се караш с такова
- samo_pechka
- Мнения: 8805
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: С какво масло карате дизелите си?
Ако е качествено - никакъв проблем.
За сведение първите ПД си бяха с препоръка 50500 . А за един известен пазар ( американски мисля ) си беше поне две години пак с такава препоръка, въпреки, че в европа бе вече 505.01.
Повечето 505.01 разликата спрямо 505.00 са едни присадки влияещи на ДПФ. Спестени са , или заменени с други. Често и с вискозитет с по-ниска горна граница ( еко - причина )
Ще го кажа меко- дезинформация е , че маслата за ПД ( специално ) издържали на по-високото натоварване в двигателя.
Отделно "гали" и ухото на всеки ПД фен. Има масло специално произведено за неговата кола/двигател...
Всеки по-оборотен мотор , движещ се в режими 6-8 до към 10к.оборота има близо три пъти по-голямо натоварване спрямо стандартен ПД . Но интересното е, че такива масла нямат одобрение за ПД....
П.п. всъщност знае ли някой как се получават тия одобрения ? Като си платят производителите на дадено масло да им го одобрят . Изискват се определени параметри, изпълни ли ги , получава одобрението.
Т.е. не знам схваща ли се мисълта ми: масла превишаващи дадени изисквания не е задължително да има дадено одобрение ( в случая за по-ниски изисквания ) . Причината : асортимент и наличие на даден модел на марката ( масло) което вече го има в портфолиото си с това одобрение.
Отделно автофеновете мразят универсални и ставащи за много марки продукти. Чувстват се "унизени" разни кошляци да са на едно ниво с "горните" нива и даден продукт да става и за него , да става и за по-горен в стълбичката продукт.
Производителите го знаят това и създават "асортимент" .
Тъй де , грубо казано масла има, етикети няма...
За сведение първите ПД си бяха с препоръка 50500 . А за един известен пазар ( американски мисля ) си беше поне две години пак с такава препоръка, въпреки, че в европа бе вече 505.01.
Повечето 505.01 разликата спрямо 505.00 са едни присадки влияещи на ДПФ. Спестени са , или заменени с други. Често и с вискозитет с по-ниска горна граница ( еко - причина )
Ще го кажа меко- дезинформация е , че маслата за ПД ( специално ) издържали на по-високото натоварване в двигателя.
Отделно "гали" и ухото на всеки ПД фен. Има масло специално произведено за неговата кола/двигател...
Всеки по-оборотен мотор , движещ се в режими 6-8 до към 10к.оборота има близо три пъти по-голямо натоварване спрямо стандартен ПД . Но интересното е, че такива масла нямат одобрение за ПД....
П.п. всъщност знае ли някой как се получават тия одобрения ? Като си платят производителите на дадено масло да им го одобрят . Изискват се определени параметри, изпълни ли ги , получава одобрението.
Т.е. не знам схваща ли се мисълта ми: масла превишаващи дадени изисквания не е задължително да има дадено одобрение ( в случая за по-ниски изисквания ) . Причината : асортимент и наличие на даден модел на марката ( масло) което вече го има в портфолиото си с това одобрение.
Отделно автофеновете мразят универсални и ставащи за много марки продукти. Чувстват се "унизени" разни кошляци да са на едно ниво с "горните" нива и даден продукт да става и за него , да става и за по-горен в стълбичката продукт.
Производителите го знаят това и създават "асортимент" .
Тъй де , грубо казано масла има, етикети няма...
Последна промяна от samo_pechka на Вто 16 юли 2024 12:53, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 1080
- Регистриран на: Нед 19 сеп 2010 19:33
- Автомобил: Seat Toledo 2 1M2
- Двигател: AHF 2000
- Местоположение: Sofia
Re: С какво масло карате дизелите си?
Малко офф... Ако преценят админите да изтрият
Става ми приятно като чета постовете на колегата Само Печка, както и на няколко други колеги. Приятно, защото виждам, че все още има хора, които мислят, анализират, разсъждават и не са част от масовката. При това се стараят да изложат мнението си, за да са в помощ и на другите. Хвала и поклон на такива хора.
Иначе по темата за пореден път - като сменим истинския автомобил с някоя еднодневка, тогава ще го мислим какво харесва и какво не като масло, в момента каквото е на цена, безогледно от марка и прочее (10в40 или 5в40) Едно нещо има, дето е неразделна част от смяната - а именно добавка Керамо Естер (и то по половин опаковка).
Става ми приятно като чета постовете на колегата Само Печка, както и на няколко други колеги. Приятно, защото виждам, че все още има хора, които мислят, анализират, разсъждават и не са част от масовката. При това се стараят да изложат мнението си, за да са в помощ и на другите. Хвала и поклон на такива хора.
Иначе по темата за пореден път - като сменим истинския автомобил с някоя еднодневка, тогава ще го мислим какво харесва и какво не като масло, в момента каквото е на цена, безогледно от марка и прочее (10в40 или 5в40) Едно нещо има, дето е неразделна част от смяната - а именно добавка Керамо Естер (и то по половин опаковка).
- fur1ous
- Мнения: 1637
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил:
- Двигател: CFMA
- Местоположение: София
Re: С какво масло карате дизелите си?
Звучи като зверска реклама това с добавката, ама лоша.
Има тема в oil club ru, които иска ще я намери. Не бих си го сипал това.
Има тема в oil club ru, които иска ще я намери. Не бих си го сипал това.
-
- Мнения: 1080
- Регистриран на: Нед 19 сеп 2010 19:33
- Автомобил: Seat Toledo 2 1M2
- Двигател: AHF 2000
- Местоположение: Sofia
Re: С какво масло карате дизелите си?
вАобще не ми дреме като какво звучи. Добавката е умопомрачителните 12 лв, както казах сипвам половината. Аз съм един от най-гадните хора като клиент, щото съм супер мнителен и информиран и търговец да ме подведе почти няма шанс. Реклама правя само на неща които имат изключително голямо съотношение цена качество. Демек трябва да е без пари и да си заслужава на 200 процента. Само за сведение, с добавката колата 1.9 роторно тди при 35 градуса отлепя стрелката на температурата извънградско чак на третия километър. За сравнение същата кола със същия мотор без добавка загрява по-бързо при същите условия. Та явно има ефект ра'ираш ли хеххе
- fur1ous
- Мнения: 1637
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил:
- Двигател: CFMA
- Местоположение: София
Re: С какво масло карате дизелите си?
Това, че има някво въздействие не означава, че е добре за двг. Има достатъчно лаб. тестове на тая добавка в oil club ru и oil club de. Няма смисъл от нея, не го казвам аз, а тестовете.
-
- Мнения: 67
- Регистриран на: Пон 02 яну 2023 18:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: С какво масло карате дизелите си?
Всички добавки са измислени за тези дето искат да продават , а не за тези дето искат да карат...
Re: С какво масло карате дизелите си?
vinixxx написа:Здравейте!
Някой карал ли е помпа-дюза с 505, вместо 505 01?
Ще му стане ли нещо?
Имам наблюдения. За 60к. км със смотано/евтино 505.00/ разпределителен вал, лагери и и повдигачи са "чао"
Открих снимки и данни за километрите на този двигател.
Реално има добавка в 505.01, която я няма в 505. Не е свързано с DPF с т.н.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20135
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: С какво масло карате дизелите си?
Един колега от форума навъртя с PD 116 кс в Passat B5 доста повече от 60к км с масло Motul 6100 10w40 без проблем и без нужда от смяна на вал, лагери и т.н.
В същото време на моя Passat B5.5 смених вала на 250000, а е каран само с масло 505.01., като беше купен на 150000, през които вероятно е бил на Long Life смени.
Та всъщност не е толкова фатално маслото, стига да е читаво, но аз лично бих карал само с 505.01
В същото време на моя Passat B5.5 смених вала на 250000, а е каран само с масло 505.01., като беше купен на 150000, през които вероятно е бил на Long Life смени.
Та всъщност не е толкова фатално маслото, стига да е читаво, но аз лично бих карал само с 505.01
-
- Мнения: 67
- Регистриран на: Пон 02 яну 2023 18:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: С какво масло карате дизелите си?
И какво точно коментираме като разликата м/у 505.00 и 505.01 е около 2лв./л. Ако някой иска да спести 10лв. от масло по-добре да си вземе велосипед...
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта