Разход на масло T5.1 2.0 BiTDI CFCA
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: Пет 01 мар 2013 14:12
- Автомобил: T 5_1 Multivan
- Двигател: CFCA 2012
Разход на масло T5.1 2.0 BiTDI CFCA
Здравейте, от скоро притежавам T5.1 2.0 BiTDI с код на мотора CFCA. Смених маслото и след около 550 км градско каране беше на минимум долях 1 литър. След това пътувах извънградско пак около 550 км. и не беше мръднало,след това пак градско каране почна да го харчи отново. Някакви идеи
- samo_pechka
- Мнения: 8974
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Разход на масло T5.1 2.0 BiTDI CFCA
Кофти...
Предполагам не си се интересувал от болежките им, преди покупката му.
Слабо место им е. И се проявява в кратък срок , още дори при 100к.км .
В голяма част от случаите се налага ремонт, сериозен.
Предполагам не си се интересувал от болежките им, преди покупката му.
Слабо место им е. И се проявява в кратък срок , още дори при 100к.км .
В голяма част от случаите се налага ремонт, сериозен.
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: Пет 01 мар 2013 14:12
- Автомобил: T 5_1 Multivan
- Двигател: CFCA 2012
Re: Разход на масло T5.1 2.0 BiTDI CFCA
Да знам за този проблем. Този е със сменен двигател и охладител на ЕГР , от където идва проблема на тези двигатели и се надявах да е читав Интересното е, че харчи масло само при градско каране.
-
- Мнения: 954
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: Разход на масло T5.1 2.0 BiTDI CFCA
По принцип когато гори масло в градски условия а на дълъг път не го пипа проблема се корени в картената вентилация започни от там.
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: Пет 01 мар 2013 14:12
- Автомобил: T 5_1 Multivan
- Двигател: CFCA 2012
Re: Разход на масло T5.1 2.0 BiTDI CFCA
kukata_pasat написа:По принцип когато гори масло в градски условия а на дълъг път не го пипа проблема се корени в картената вентилация започни от там.
Филтър картерни газове, което е капака на главата ли имаш предвид. Между другото когато сменяха ремъка ми пратиха снимка и турбината от студената част беше бая омаслена. Благодаря за съвета.
-
- Мнения: 954
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: Разход на масло T5.1 2.0 BiTDI CFCA
Да него имам в предвид както и провери турбината за луфт на студената част на студена кола перката може да има лек луфт когато я клатиш нагоре и надолу но не и луфт когато я въртиш в кръг.Олуфтовяло турбо също може да е причината да гори яко масло.
- samo_pechka
- Мнения: 8974
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Разход на масло T5.1 2.0 BiTDI CFCA
Да, точно егр клапана и охладителя са основните виновници за проблема.
Значи това трябваше да го споменеш още в началото :)
Щом е сменен и мотора ( което е супер м/у другото ).
Почни от клапана.
Особено ако проблема е изявен в градско каране.
Турбините папат масло предимно под напън ( извънградско) .
А това, че е омаслено там... принципно е нормално и го има винаги. Но ако са наследство от стария мотор ( поради нагарите от егр-а , се насища маслото адски бързо и лека -полека уврежда и турбините ) . Предполагам, че навремето , покрай новия мотор и на тях им е обърнато внимание.
Засега се ограничи с клапана , щом казваш, че проблема е изявен само в градското каране.
Значи това трябваше да го споменеш още в началото :)
Щом е сменен и мотора ( което е супер м/у другото ).
Почни от клапана.
Особено ако проблема е изявен в градско каране.
Турбините папат масло предимно под напън ( извънградско) .
А това, че е омаслено там... принципно е нормално и го има винаги. Но ако са наследство от стария мотор ( поради нагарите от егр-а , се насища маслото адски бързо и лека -полека уврежда и турбините ) . Предполагам, че навремето , покрай новия мотор и на тях им е обърнато внимание.
Засега се ограничи с клапана , щом казваш, че проблема е изявен само в градското каране.
Re: Разход на масло T5.1 2.0 BiTDI CFCA
Ще използвам темата да споделя какво съм чел за този мотор, защото и аз съм загледал един Т5 МY16 с гаранционно сменен мотор през 2020г.
От разни форуми и групи разбрах следното:
Доста счупени бройки има. Основният проблем идва от лошо проектиран ЕГР, който води до прегряване и чупене на мотора или много голям разход на масло (от сорта 1л/1000км). В резултат на това някъде след 2018г се появява подобрен ЕГР, ревизия Д, с който вече не би трябвало да има проблем. А най-сигурното решение било след смяна на мотор да се затапи изцяло ЕГР-а. Също така се препоръчва смяна на масло на 10к км.
Така че Bobi80 първото, което можеш да направиш, е да провериш твоя ЕГР коя ревизия е (гледаш буквата след парт номера 03L 115 512).
Всякаква друга информация ще ми е полезна преди да съм скочил и аз с двата крака :)
От разни форуми и групи разбрах следното:
Доста счупени бройки има. Основният проблем идва от лошо проектиран ЕГР, който води до прегряване и чупене на мотора или много голям разход на масло (от сорта 1л/1000км). В резултат на това някъде след 2018г се появява подобрен ЕГР, ревизия Д, с който вече не би трябвало да има проблем. А най-сигурното решение било след смяна на мотор да се затапи изцяло ЕГР-а. Също така се препоръчва смяна на масло на 10к км.
Така че Bobi80 първото, което можеш да направиш, е да провериш твоя ЕГР коя ревизия е (гледаш буквата след парт номера 03L 115 512).
Всякаква друга информация ще ми е полезна преди да съм скочил и аз с двата крака :)
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: Пет 01 мар 2013 14:12
- Автомобил: T 5_1 Multivan
- Двигател: CFCA 2012
Re: Разход на масло T5.1 2.0 BiTDI CFCA
VWGT написа:Ще използвам темата да споделя какво съм чел за този мотор, защото и аз съм загледал един Т5 МY16 с гаранционно сменен мотор през 2020г.
От разни форуми и групи разбрах следното:
Доста счупени бройки има. Основният проблем идва от лошо проектиран ЕГР, който води до прегряване и чупене на мотора или много голям разход на масло (от сорта 1л/1000км). В резултат на това някъде след 2018г се появява подобрен ЕГР, ревизия Д, с който вече не би трябвало да има проблем. А най-сигурното решение било след смяна на мотор да се затапи изцяло ЕГР-а. Също така се препоръчва смяна на масло на 10к км.
Така че Bobi80 първото, което можеш да направиш, е да провериш твоя ЕГР коя ревизия е (гледаш буквата след парт номера 03L 115 512).
Всякаква друга информация ще ми е полезна преди да съм скочил и аз с двата крака :)
Проверил съм ЕГР охладителя с версия D е. Вчера ходих на диагностика при приятел. Според него буса е в много добро състояние, даже по негови думи ЕГР, ДПФ и периферия около него, дюзи, компресия, турбини и др. дават заводски стойности. И неговото мнение е да сменим този филтър за картерни газове. Другата седмица ще го смени, ще покарам малко и ще пиша резултат.