Passat b5.5 1.9 Tdi 101hp

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Alex8887
Мнения: 4
Регистриран на: Чет 24 апр 2025 7:59
Автомобил: VW Passat b5
Двигател:

Passat b5.5 1.9 Tdi 101hp

Мнениеот Alex8887 » Пет 02 май 2025 22:45


Бих искал да знам вашето мнение за този двигател ако някой от вас е имал такъв и каква е разликата между 130 и 101 освен в вървежа дали единия е по читав от другия итн :)




kukata_pasat
Мнения: 950
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: АУДИ А4 Б6
Двигател: AVF
Местоположение: Плевен

Re: Passat b5.5 1.9 Tdi 101hp

Мнениеот kukata_pasat » Чет 08 май 2025 15:36


101 коня е куц кон 131 е истината особено ако с е 6 скорости ще гори по малко от 101 с 5 скорости и няма да хвърляш боб когато изпреварваш дали ще успееш.


freewaynikolay
Мнения: 93
Регистриран на: Пон 02 яну 2023 18:45
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat b5.5 1.9 Tdi 101hp

Мнениеот freewaynikolay » Чет 08 май 2025 17:50


Когато се коментира 20+годишен автомобил най-важното за мен е техническото състояние като цяло.Не вярвам, че на тези години някой може да си позволи лукса да избира само м/у двигатели по заводски характеристики...


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13281
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Passat b5.5 1.9 Tdi 101hp

Мнениеот Zdravko Zankov » Пет 09 май 2025 12:33


101кс с културен чип до към 130 коня го карахме 9 години и 200000км. 6.5/100 гореше. Освен турбо друго нищо не беше пипано. Та не смятам, че е толкова куц кон. А и съм предубеден към 6 степенната кутия, сгъстена 5 степенна на практика.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8889
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Passat b5.5 1.9 Tdi 101hp

Мнениеот samo_pechka » Пет 09 май 2025 19:43


100 коньовия не е лош. Но с потенциални проблеми. Направен е по-нежен. Всичко му е по-тънко и спестено откъм мат'рял . Не носи на тунинг ( драстичен) . Знам, че ги правят до към 130-135 и това е тавана без по-сериозни хардуерни промени.
Докато 131к.с. е як мотор по начало. По-солиден като изработка . Тоя мотор по-носи на издевателство.
5 или 6 скорости ( при 130к.с. ) няма много значение. Както Здравко спомена, така е. Нито при ускорение и вървеж , нито при разход има разлики.
Единствено ако се тегли редовно тежко ремарке / каравана , има резон там да е с 6-те зъба, заради по-добрия избор на режим/диапазон обороти, спрямо товар и път.
Но с нормално ремарке / соло-не, няма нужда.
При 100-тарката има само с 5 зъба.
Но както споменаха , не е е само до мотор нещата. вече се гледа цялостното състояние и се избира по-добрия екземпляр.
Успех в избора.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 45 госта