
Климатроника си прави каквото си знае… Golf 5 TDI 1,9 BKC
- bkunev
- Мнения: 402
- Регистриран на: Пет 09 май 2008 22:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Габрово
Климатроника си прави каквото си знае… Golf 5 TDI 1,9 BKC
Колеги, колата е с пълен климатик до горе, масла и всичко необходимо. Обаче, паля колата, тръгвам, нагласям темп. на 20 градуса, напомпва се вентилатора почти до горе и започва да наваксва, демек работи си нормално. След 5 минути, вентилатора слиза до средата/ три диода светят/, спира компресора и почва да духа топло. Навивам темп. на LO, вентилатора се напомпва, тръгва компресора и всичко е наред пак. Пак въртя на 20 гр, пак намаля вентилатора и спира компресора. По интересното е, че като поработи на LO, и постепенно вдигна с по един градус и стигна 20-21 работи коректно. Като си реши и неще, като реши да работи работи коректно. Следихме наляганията с ваг ком, всичко е ок. На ниска темп. на място само на перки, супер е. Съмнява ме някой датчик да не го лъже някъде?!? Запушен/мръсен/ радиатор за охлаждане, ама пък като работи работи нормално и на място. Незнам, дайте идеи… 

Re: Климатроника си прави каквото си знае… Golf 5 TDI 1,9 BKC
Освен наляганията, погледнахте ли температурите с ваг-ком, на самите въздуховоди какво измерва? Също през зимата отслабваше ли топлата струя преди да е стоплило купето както трябва?
- bkunev
- Мнения: 402
- Регистриран на: Пет 09 май 2008 22:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Габрово
Re: Климатроника си прави каквото си знае… Golf 5 TDI 1,9 BKC
През ваг-кома температурите на зададената и измерената температури на въздуховодите са коректни. Зимата като пусна парното работеше нормално. Днес запалих в 9:15 и тръгнах, закрепи се и работеше без грешка на 20, 21 и 22 градуса. Не мръдна. Минах 50-60 км. Никаква грижа. И така до следващия път когато пак ще спре компресора…. Надали има връзка ама преди две седмици ходих на климатикаджия за профилактика без оплаквания никакви. От 4-5 години не бях стъпвал. Хем да сложи ново масло за компресора. Изтегли 450 грама. Прекрасно! Добави още 100 и наля 550гр. Ново масло и всичко 6. Вакуумира и каза всичко е “ток”. Някъде нещо го лъже в определени момент, ама къде?!? Грешки на климатичната инсталация няма.
-
- Мнения: 117
- Регистриран на: Пон 02 яну 2023 18:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Климатроника си прави каквото си знае… Golf 5 TDI 1,9 BKC
Маслото в компресора е 120-150мл. и на практика няма как да се извади цялото без да се свали компресора. Ако нещо е сгрешено в процедурата по профилактика то е нормално климатичната система да има такова поведение.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Климатроника си прави каквото си знае… Golf 5 TDI 1,9 BKC
Смени контролния клапан на компресора
- bkunev
- Мнения: 402
- Регистриран на: Пет 09 май 2008 22:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Габрово
Re: Климатроника си прави каквото си знае… Golf 5 TDI 1,9 BKC
Какво ми направи впечатление, колеги: Паля колата, натискам auto на 20°. вентилатора стои на три чертички духа съвсем слабо хладно, макар че навън е 35°, а в колата, която е черна е 60°. Завъртам на LO, всичко тръгва екстра, вентилатора на хай. Изчаквам 5-6 минути врътвам пак на 20, 21 или 22° и всичко е точно и работи нормално. Вентилатора си се самоконтролира коректно. Тъй го лъжа вече. Стигам до извода, че или темп. датчик по въздуховодите не ОК или в управлението нещо се е бъгнало. Ваг ком никаква грешка ме дава за климатроника. Рестартирах климтика с двете копчета, клапите работят супер. Бах маа му, дразни ме вече!
Re: Климатроника си прави каквото си знае… Golf 5 TDI 1,9 BKC
Аз бях така след гергьовден когато сутрин беше 12 градуса. Духаше топло само на HI градуси, а върна ли само един път надолу до 29 веднага струята изстиваше до нетърпим хладен вятър. Просто софтуерът им е написан малоумно. И датчикът е сложен на неподходящо място, защото отчиташе 25 градуса при реални 15 в купето. На форда четири години бях целогодишно на 25 Ауто и нямах никакви оплаквания от температурата и силата на струята. Ама в България се смята за по-низша марка
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Diliyan и 50 госта