DPF регенерация на VW POLO 1.6 TDI 90 коня, 2011

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
IsmokeU
Мнения: 1
Регистриран на: Нед 06 юли 2025 9:26
Автомобил:
Двигател:

DPF регенерация на VW POLO 1.6 TDI 90 коня, 2011

Мнениеот IsmokeU » Нед 06 юли 2025 9:34


Добър ден,
от около 2 години съм собственик на VW POLO 1.6 TDI 90 коня, 2011 година модел. Автомобилът е на 150.000км.
Притежавам и VCDS диагностика.

Имам питане относно регенерацията на DPF.
Ако карам автмобила предимно извънградско активната (със светеща лампа) регенерация се случва веднъж на 2000-3000км. и трае не повече от 5-10мин (от момента в който светва лампата до нейното изключване, около 25км като разстояние)

Ако автомобила се кара смесено активната регенерация се случва веднъж на около 800км. и трае около 30 мин. (около 60км каране)

И ето идва моят проблем. Ако автомобила се кара само градско - активната регенерация се случва на около 400-450км, НО ТРАЕ ДОСТА ВРЕМЕ... около 60-80 минути шофиране или около 100-130км разстояние.
И тук е проблема понеже не винаги мога да я завърша (по различни причини) Някой път просто ми омръзва да обикалям. И по някой път (веднъж или два пъти в годината) влиза в авариен режим с грешка P2458 - Diesel Particulate Filter Regeneration Duration.

Чистя си я през VCDS , но е дразнещо.

Моля дайте съвет как да регенерирам най ефективно.
Етко какво правя аз при активна регенерация започнала.
Обороти 2300 , скорост около 80км, на 3-та скорост или 4-та 2200 оборота на около 95км скорост.

Дайте съвети как , на каква скорост с какви обороти и т рябва ли форсиране на педала на газта.

Благодаря


PS: говоря за конкретния модел и година на производство, защото от това което съм забелязал всеки един модел е различно.




thanis
Мнения: 1841
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: DPF регенерация на VW POLO 1.6 TDI 90 коня, 2011

Мнениеот thanis » Нед 06 юли 2025 18:15


Не трябва форсиране и не е нужно да минаваш много над 2000. Иначе за да нямаш проблеми, веднъж седмично излизаш на дълъг път или магистрала и я напъни да се продуха хубаво. Когато тече регенерацията, удължаваш срока ако я напъваш. Извънградско около 20-30км са и достатъчни да се издуха правилно, 100-130км е прекалено.

Иначе също така е възможно DPF-a ти да е към края на полезния си живот и да трябва да се свали и "изпере". Колко сажди виждаш през VCDS ?


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 1145
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: DPF регенерация на VW POLO 1.6 TDI 90 коня, 2011

Мнениеот railfan » Нед 06 юли 2025 22:29


За първи път чувам активна регенерация със светеща лампа за филтъра.
Ако си стигнал до лампата, просто означава, че си стигнал голям лимит на неизгорени сажди във филтъра и си прекъснал поне няколко вече започнали регенерации, така, че да се позадръсти.
Затова и имаш другите изброени от теб проблеми - дълга регенерация.
Самата регенерация постига най - добра температура на 3-4 предавка между 1800 и 2000 оборота, тогава колата е под добър товар, температурата на изгаряне отива към 650 градуса и регенерацията протича за около 10 минути, стига да можеш да ги поддържаш тези обороти и предавка. В градското това не винаги е възможно, естествено, затова тогава нямаш избор - стремиш се доколкото може да ги поддържаш, ако не - караш повече време. Най - удобно е да засилиш на околовръстно, скоростен булевард, ако имаш наблизо.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: petiop и 118 госта