Bora-изчезващо турбо.

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
georgi82
Мнения: 19
Регистриран на: Вто 20 май 2014 17:13
Автомобил: VW Bora
Двигател: asz 2002
Местоположение: Враца

Bora-изчезващо турбо.

Мнениеот georgi82 » Нед 24 авг 2025 17:56


Здравейте,става въпрос за Бора 2002 г. 1.9tdi 131 к.с накратко за проблема:преди седмица пътувайки за почивка след 200 км. Безпроблемно придвижване спряхме за почивка и след почивката колата остана без турбо, минахме още 80 км до крайната точка без турбо.Случвало ми се е 2 пъти заради повреден актуатор,реших че е същото.На другата сутрин тръгваме с колата всичко си работи нормално се едно ,не е имала никакъв проблем.След шофиране 5-6 минути турбото започна отново да изчезва, но не изведнъж а постепенно усеща се на 2 хил оборота след минутки на 2200 на 2500 на 3000 докато изчезна напълно.При последващо спиране прегледах и препипах всички вакууми маркучета-нищо нередно,дори бръкнах до актуатора да видя дърпа движи ли геометрията и там всичко ок.На другата сутрин пак същото,докато след едно спиране и последващо тръгване се вдърви педала на спирачката там пак ровене и намерих сцепен зад щуцера маркуча от сервото на спирачките до вакуум помпата и вече виждах решението на проблема,насред гората олепих го с лепенки за рани ,че нямах друго под ръка и се прибрах но пак без турбо.Веднага потърсих целия маркуч но пък бил спрян от производство,намало и заместител, първото което направих е да отрежа спуканата част,нагрях го и въпреки че е много твърд и явно топлоустоичив успях някакси да го набутам в щуцера.проблема със спирачките изчезна но с турбото остава,не мисля че губи вакуум оттам.Тази сутрин минах 40 км при температура около 16-17 градуса без никакви проблеми турбо върти колата върви и следобед трябваше да се върна но вече при 27-28 градуса турбото пак работи около 5-6 мин и изчезна.на диагностика ми показва грешка 17965 Charge pressure control:positive deviation
P1557 -35-10 - intermittent.С познат майстор говорих, съмнява се в нещо по вакуумите,аз единственото което ми прави впечатление че при студено време върви, при топло изчезва или при загряване на нещо под капака.Ще я карам на майстор през идната седмица,но ако на някой му се е случвало нещо подобно или може да даде съвет по въпроса ще съм благодарен.




Потребителски аватар
paagrio
Мнения: 486
Регистриран на: Съб 27 сеп 2008 9:04
Автомобил: голф 1K
Двигател:

Re: Bora-изчезващо турбо.

Мнениеот paagrio » Нед 24 авг 2025 18:45


Щом имаш опит с проблемна геометрия и смяташ че този път актуаторът се движи правилно, тогава проверете MAP датчика дали дава коректни данни. Имаш ли работещ ЕГР или някакви софтуерни корекции покрай него? Обикновено в тази зона при загрял въздух излизат грешки, които на студено ги няма.


georgi82
Мнения: 19
Регистриран на: Вто 20 май 2014 17:13
Автомобил: VW Bora
Двигател: asz 2002
Местоположение: Враца

Re: Bora-изчезващо турбо.

Мнениеот georgi82 » Нед 24 авг 2025 20:32


Имам кабел за диагностика и софтуер,ще разгледам къде мога да проверя работата на мап сензора.Колата я имам от 11 год не съм правил нищо софтуерно както и корекции по егр-а,но не знам преди това правено ли е нещо,гледах дебитомера на диагностиката след случката, но при него всичко изглежда коректно.


Потребителски аватар
paagrio
Мнения: 486
Регистриран на: Съб 27 сеп 2008 9:04
Автомобил: голф 1K
Двигател:

Re: Bora-изчезващо турбо.

Мнениеот paagrio » Нед 24 авг 2025 21:28


Направо свали ЕГР за почистване, тъкмо ще огледаш и дросела.


kukata_pasat
Мнения: 964
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: АУДИ А4 Б6
Двигател: AVF
Местоположение: Плевен

Re: Bora-изчезващо турбо.

Мнениеот kukata_pasat » Нед 24 авг 2025 21:46


viewtopic.php?f=24&t=466589
Чети ще ти стане ясно или клапан N75или Мап сензор тоя който е на тръбата


georgi82
Мнения: 19
Регистриран на: Вто 20 май 2014 17:13
Автомобил: VW Bora
Двигател: asz 2002
Местоположение: Враца

Re: Bora-изчезващо турбо.

Мнениеот georgi82 » Чет 28 авг 2025 21:59


Прегледах всички вакуумни връзки,нищо нередно не открих,тествах N75 с кабели директно от акумулатора-цъка си,мерих го с мултицет,показа 17-22 ома,при палене актуатора прави вакуум,при подаване на газ движи геометрията.Колата продължава в студено време да работи добре а в топло да няма турбо.Направи ми впечатление при тестване с vcds, че на intake air press. ми дава близо 3 бара, които не мърдат без значение на тихи ли работи колата или подавам газ,не се сещам на кои канали го даваше мисля 10 и 11.Дали това е грешно показание от мап сензора което пък от своя страна спира турбината?Ще кача и снимки на диагностиката, че доста стойности прегледах без да заснема нищо и говоря по спомен.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта