Според мен съвсем обективно, колата не се чувства добре на висока предавка с ниска скорост при обороти около 1250 и някак си се мъчи, независимо от съветника.Спорът си е спор, но въпросът е какви могат да са последствията за мотора? Според мен със сигурност няма да е добре за горивния процес. Предполагам ще има неефективно изгаряне и натоварване върху бутала и КВ.
Имам подозрение, че препоръките имат отношение към декларираните от производителя данни за разход на гориво. Освен това като направя съпоставка между графиките на въртящ момент и мощност на производителя и тези от диното (когато правих ремап) установявам някои несъответствия. Вероятно, съветника стъпва на графиката на производителя, която на практика не е съвсем коректна (прилагам ги).
Според вас, какво може да му стане на мотора, а вероятно има отражение и върху СК, ако системно се кара според съветника за превключване на предавките? И друг въпрос - при автоматите, алгоритъма за превключване също ли е такъв (като съветника при ръчката) - да превключва преждевременно с цел да държи мотора на максимално ниски обороти с цел пестене на гориво?
			   